Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Xestión Electrónica de Documentos Código 710G04011
Titulación
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Dereito Público
Coordinación
Rodríguez Martín-Retortillo, María del Carmen
Correo electrónico
maria.rodriguez.martin-retortillo@udc.es
Profesorado
Rodríguez Martín-Retortillo, María del Carmen
Seco Naveiras, Diego
Correo electrónico
maria.rodriguez.martin-retortillo@udc.es
diego.seco@udc.es
Web
Descrición xeral A materia obxecto de estudo aborda distintos aspectos relativos á xestión documental e ó seu réxime xurídico.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional
A3 CE3 - Coñecer a realidade e os condicionantes sociais que inflúen na xestión da información
A7 CE7 - Planificar e deseñar un sistema de xestión da información, incluíndo os fluxos de información, tanto nun contexto institucional como empresarial
A8 CE8 - Dominar os distintos métodos de representación de datos, información e coñecemento que garanta a súa recuperación eficiente
A9 CE9 - Dominar os fundamentos métodos e modelos de recuperación de información e estar capacitados para utilizar e planificar sistemas de recuperación de información e datos
A13 CE13 - Coñecer e dominar as técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión, intercambio e avaliación de recursos e servizos de información
A14 CE14 - Aplicar as disposicións e procedementos legais e regulamentarios relacionados coa actividade de información e documentación en xeral e no ámbito dixital en particular
A15 CE15 - Coñecer e asumir a perspectiva ética e os valores deontolóxicos da xestión da información no seu conxunto e do ámbito dixital en particular
A17 CE17 - Adoptar unha orientación ao mercado e aos usuarios de información creando servizos e produtos valiosos para organizacións e entidades
A18 CE18 - Dominar e aplicar criterios de selección, adquisición, conservación e eliminación de documentos e información que permitan organizar coleccións de documentos de toda natureza
A19 CE19 - Determinar e aplicar métodos, medidas e técnicas deseñadas para ordenar, protexer, conservar e restaurar datos, información e documentos de diferente natureza
B1 CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
B5 CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo
B6 CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa
B7 CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico
B8 CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións
B9 CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións
B10 CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional
B11 CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC
C1 CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas
C3 CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero
C4 CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios
C5 CT5 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C6 CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible
C7 CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade
C8 CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender e saber facer fronte ós novos retos xerados na xestión documental polo desenvolvemento da documentación electrónica. A1
A3
A7
A8
A9
A13
A14
A15
A17
A18
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer e saber aplicar os principios, métodos e normativas que rexen a xestión documental en calquera administración pública ou empresa privada. A1
A3
A7
A8
A9
A13
A14
A15
A17
A18
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer a natureza, tipoloxía, modos de producción e ciclos de xestión da documentación producida polas administracións públicas e as empresas privadas. A1
A3
A7
A8
A9
A13
A14
A15
A17
A18
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer e saber utilizar os principais sistemas dixitais de xestión documental que existen actualmente. A1
A3
A7
A8
A9
A13
A14
A15
A17
A18
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer o marco legal e normativo que rexe a xestión documental. A1
A3
A7
A8
A9
A13
A14
A15
A17
A18
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer as fases do ciclo de xestión documental e saber realizar as principais funcións propias de cada unha. A1
A3
A7
A8
A9
A13
A14
A15
A17
A18
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Comprender a importancia estratéxica da dixitalización na xestión documental de administracións públicas e empresas privadas. A1
A3
A7
A8
A9
A13
A14
A15
A17
A18
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
XESTIÓN DOCUMENTAL - Concepto
- e-Xestión
- Sistemas de xestión documental (SXD)
SOPORTES E TIPOLOXÍAS DOCUMENTAIS - Clasificación
- Especial atención ós soportes dixitais
ADMINISTRACIÓN ELECTRÓNICA - Concepto de E-Administración
- Expediente electrónico
NORMATIVAS E REGULAMENTOS DA XESTIÓN DOCUMENTAL - Normas de descripción archivística (ISAD(G), ISDIAH, NEDA)
- Normas de xestión documental (ISO 15489, ISO 30300, 30301, 30302)
- Normas para a dixitalización documental ISO 19263 y 19264
USO E CONSERVACIÓN DA DOCUMENTACIÓN - Procedementos
CLASIFICACIÓN - Identificación, valoración e clasificación
- Os cadros de clasificación
- Aplicacións dixitais para a creación de cadros de clasificación
DESCRIPCIÓN DOCUMENTAL - Guías, inventarios e catálogos
- ICA e CNEDA
- Normas Españolas de Descripción Archivística (NEDA)
- Norma ISDIAH
- Norma ISAD(G)
CALIFICACIÓN DA DOCUMENTACIÓN - Valoración e calificación da documentación
- Táboas de valoración
- O expurgo e a súa xestión
A TRANSFERENCIA DOCUMENTAL - Concepto
ALMACENAMENTO E E-DEPÓSITO - Concepto de almacenamento
- Almacenamiento dixital
- e-Depósito

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A1 A3 A7 A8 A9 A13 A14 A15 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8 8 8 16
Estudo de casos A1 A3 A7 A8 A9 A13 A14 A15 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8 6 12 18
Traballos tutelados A1 A3 A7 A8 A9 A13 A14 A15 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8 5 80 85
Proba obxectiva A1 A3 A7 A8 A9 A13 A14 A15 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C4 C7 C8 2 0 2
Sesión maxistral A1 A3 A7 A8 A9 A13 A14 A15 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 21 0 21
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Posibilitan ó alumnado aprender dun xeito efectivo, mediante actividades prácticas, a teoría dun ámbito de coñecemento, a través do uso das tecnoloxías da información e as comunicacións.
Estudo de casos Mediante o estudo de casos o alumnado atópase ante unha situación específica que se expón onde suscítase un problema que ten que ser analizado para chegar a unha decisión razoada.
Traballos tutelados A través dos traballos tutelados promóvese a aprendizaxe autónoma do alumnado, baixo a tutela do profesor no seguimento desa aprendizaxe.

Proba obxectiva Nesta asignatura haberá unha proba obxectiva final (test) que avaliará os coñecementos adquiridos.

Sesión maxistral Exposición oral complementada coa utilización de medios audiovisuais para transmitir os coñecementos e facilitar a aprendizaxe da materia.


Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada oriéntase á resolución das dúbidas que se poidan plantexar na aprendizaxe da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A1 A3 A7 A8 A9 A13 A14 A15 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8 Consisten en actividades prácticas que posibilitan ó alumnado aprender dun xeito efectivo, mediante o uso das tecnoloxías da información e as comunicacións. 20
Estudo de casos A1 A3 A7 A8 A9 A13 A14 A15 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8 A través do estudo de casos o alumnado atópase ante unha situación específica que se expón onde se suscita un problema que ten que ser analizado para chegar a unha decisión razoada. 10
Traballos tutelados A1 A3 A7 A8 A9 A13 A14 A15 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8 Mediante os traballos tutelados promóvese a aprendizaxe autónoma do alumnado, baixo a tutela do profesor no seguimento desa aprendizaxe. 30
Proba obxectiva A1 A3 A7 A8 A9 A13 A14 A15 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C2 C3 C4 C7 C8 Nesta asignatura haberá unha proba obxectiva final (test) que avaliará os coñecementos adquiridos. 40
 
Observacións avaliación

O sistema de avaliación desta asignatura consistirá en: 

- Proba obxectiva final (test): 40% (puntuarase de 0 a 4
puntos e para superar esta proba obxectiva requírese un mínimo de 2 puntos)

- Realización de prácticas e traballos tutelados: 50%, onde
2 puntos corresponden a Prácticas a través de TIC (non se pode recuperar na segunda
oportunidade) e 3 puntos corresponden a Traballos tutelados (nota mínima de
1,5)

- Seguimento continuado da asistencia e a participación
activa: 10%

A realización fraudulenta das
probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará
directamente a cualificación de suspenso na materia na oportunidade correspondente.  

En primeira e segunda oportunidade o sistema de avaliación será
o indicado.  

O sistema descrito tamén será de aplicación ó alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia. 


Fontes de información
Bibliografía básica BLASCO DÍAZ, J.L. (Ed.); FABRA VALLS, M.J. (Ed.) (2008). El documento electrónico: aspectos jurídicos, tecnológicos y archivísticos . Universitat Jaume I

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías