Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Xestión e Industria Cultural Código 710G04012
Titulación
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Amenedo Costa, Mónica María
Correo electrónico
monica.amenedo@udc.es
Profesorado
Amenedo Costa, Mónica María
Correo electrónico
monica.amenedo@udc.es
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Os contidos non se modifican.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Prácticas a través de TIC, sesión maxistral, traballos tutelados e proba obxectiva.
*Metodoloxías docentes que se modifican
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Empregarase Moodle, Teams e o correo electrónico.
4. Modificacións na avaliación
*Observacións de avaliación:
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional
A17 CE17 - Adoptar unha orientación ao mercado e aos usuarios de información creando servizos e produtos valiosos para organizacións e entidades
B1 CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
B5 CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo
B6 CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa
B7 CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico
B8 CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións
B9 CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións
B10 CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional
B11 CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC
C1 CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas
C3 CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero
C4 CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios
C6 CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible
C7 CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade
C8 CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional A1
CE17 - Adoptar unha orientación ao mercado e aos usuarios de información creando servizos e produtos valiosos para organizacións e entidades A17
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación B1
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo B2
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos B3
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades B4
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo B5
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa B6
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico B7
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións B8
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións B9
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional B10
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC B11
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma C1
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas C2
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero C3
CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios C4
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible C6
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade C7
CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos C8

Contidos
Temas Subtemas
Cultura, patrimonio cultural e industria cultural.
Concepto de cultura, patrimonio cultural e industrial cultural. Características.
Etapas na xestión cultural.
A xestión cultural.
O proceso de xestión e as súas etapas. Planificación e avaliación.
Axentes e sector cultural.
Sector editorial, da informática, audiovisual, do patrimonio, das artes escénicas.
Turismo e cultura.
Turismo e turismo cultural. Patrimonio cultural.
Industrias culturais e creativas.
Tipos de industrias culturais: editorial, periodística, televisiva, radiofónica e cinematográfica.
Industrias creativas. Cultura de calle.
Xestión cultural e tecnoloxías. Influencia das tecnoloxías nas organizacións culturais.
Xestión cultural dixital.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC B6 B10 B11 C2 C6 10 0 10
Traballos tutelados A17 B2 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C3 C8 10 43 53
Lecturas B4 B9 7 10 17
Presentación oral C3 C1 3 6 9
Proba obxectiva B1 B2 2 15 17
Sesión maxistral A1 B1 B3 C7 C4 21 21 42
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Desenvolveranse clases prácticas para a recolección e análise de datos sobre o obxecto investigado.
Traballos tutelados Realizarase un traballo orientado á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento do docente. Os traballos elaboraranse de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas.
Lecturas Lectura individualizada dos textos propostos polo docente e debate colectivo na aula no que se fundamenta a discusión crítica sobre os seus contidos.
Presentación oral Procurarase a interación entre o alumnado e o docente de xeito ordenado, propoñendo cuestións reflexionando sobre os temas propostos ou plantexando dúbidas de forma constructiva.
Os estudantes terán que realizar exposicións orais na clase.
Proba obxectiva Proba obxectiva dirixida a verificar o nivel de consecución da materia por parte do alumnado.
Sesión maxistral Desenvolvemento expositivo dos contidos esenciais que compoñen o contido da materia, así como das cuestións teórico-prácticas necesarias

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
Atención personalizada, orientación e resolución de posibles dúbidas que poidan xurdir.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC B6 B10 B11 C2 C6 Valorarase o grao de competencia adquirido na realización das prácticas.
30
Traballos tutelados A17 B2 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C3 C8 Valorarase a adecuación ás pautas marcadas, o contido, a coherencia da estructura, a redacción, a presentación e as fontes e bibliografía empregada. Considerarase o compoñente crítico-reflexivo.
20
Proba obxectiva B1 B2 Proba dirixida a avaliar o grao de coñecemento acadado polos estudantes en relación cos contidos da materia. 50
 
Observacións avaliación
PRIMEIRA OPORTUNIDADE:
Para aprobar a materia é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no apartado de avaliación.

Non se avaliarán os traballos presentados fora de prazo, que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou que fosen copiados.

SEGUNDA OPORTUNIDADE:
Poderán presentarse á segunda oportunidade únicamente os estudantes que no superen a materia na primeira oportunidade. Respectaranse as mesmas condicións e porcentaxes da primeira oportunidade. 

Gardaranse as notas relacionadas coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que resultasen aprobadas, polo que os alumnos poderán recuperarán só a parte/partes que teñan suspensas. 

Estudantes con adicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia
Os estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases serán avaliados nas dúas oportunidades como o resto do alumnado.

Fontes de información
Bibliografía básica Tono Martínez, José. (2007). Conceptos y experiencias de la Gestión Cultural. Madrid: Ministerio de Cultura
Lasuen, J. y Aranzadi, J. (2002). El crecimiento económico y las artes. Madrid: Fundación Autor
Zafra, Remedios. (2017). El entusiasmo: precariedad y trabajo creativo en la era digital. Barcelona: Anagrama
Bonet, Lluís, Castañer, Xavier y Font, Josep (eds.) (2007). Gestión de proyectos culturales. Análisis de casos. Barcelona: Ariel
Ballart Hernández, José y Juan I Tresserras, Jordi (2001). Gestión del patrimonio cultural. Barcelona: Ariel
Bustamente, E. (coord.). (2003). Hacia un nuevo sistema mundial de comunicación: las industrias culturales en la era digital. Barcelona: Gedisa
Bolaño, César (2013). Industria cultural, información y capitalismo. Barcelona: Gedisa
Schwanitz, Dietrich. (2016). La cultura: todo lo que hay que saber. Barcelona: Taurus
García Gracia, M. I (2007). La dimensión económica de la industria de la cultura y el ocio en España. Madrid: McGraw-Hill
Bernárdez López, Jorge (2003). La profesión de la gestión cultural: definiciones y retos. Tenerife: Portal Iberoamericano de gestión cultural
Castrol Higueras, Antonio (2017). Las industrias culturales y creativas, y su índice de potencialidad. Salamanca: Comunicación Social
Suárez, Mario. (2011). Los nombres esenciales del arte urbano y del graffiti español. Madrid: Fundación Autor
Pimentel, M. (2007). Manual del editor: Cómo funciona la moderna industria editorial. Córdoba: Berenice
Orihuela, Antonio. (2013). Pop, poesía y contracultura en España. Córdoba: Berenice

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías