Competencias del título |
Código
|
Competencias del título
|
A1 |
CE1 - Conocer y comprender los principios teóricos y metodológicos de la gestión de información y la documentación para aplicarlos en su actividad profesional |
A17 |
CE17 - Adoptar una orientación al mercado y los usuarios de información creando servicios y productos de valor para las organizaciones y las entidades |
B1 |
CB1 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación |
B2 |
CB2 - Aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio |
B3 |
CB3 - Ser capaz de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios |
B4 |
CB4 - Saber comunicar sus conclusiones -y los conocimientos y razones últimas que las sustentan- a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B5 |
CB5 - Poseer las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo |
B6 |
CG1 - Capacidad para la cooperación, el trabajo en equipo y el aprendizaje colaborativo |
B7 |
CG2 - Capacidad de reflexión y razonamiento crítico |
B8 |
CG3 - Capacidad de planificación, organización y gestión de recursos, información y operaciones |
B9 |
CG4 - Capacidad de análisis, diagnóstico y toma de decisiones |
B10 |
CG5 - Capacidad de trabajar en un contexto internacional y global |
B11 |
CG6 - Capacidad de comprender la importancia, el valor y la función de la Gestión Digital de Información y Documentación en la actual sociedad de las TIC |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma |
C2 |
CT2 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C3 |
CT3 - Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y la perspectiva de género |
C4 |
CT4 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras |
C6 |
CT6 - Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social |
C7 |
CT7 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad |
C8 |
CT8 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias del título |
CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional |
A1
|
|
|
CE17 - Adoptar unha orientación ao mercado e aos usuarios de información creando servizos e produtos valiosos para organizacións e entidades |
A17
|
|
|
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
|
B1
|
|
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
|
B2
|
|
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
|
B3
|
|
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
|
B4
|
|
CB5 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa en gran parte autodirixido ou autónomo |
|
B5
|
|
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
|
B6
|
|
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
|
B7
|
|
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
|
B8
|
|
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
|
B9
|
|
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
|
B10
|
|
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
|
B11
|
|
CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C1
|
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas |
|
|
C2
|
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
|
|
C3
|
CT4 - Comprender a importancia da cultura empresarial e coñecer os medios dispoñibles para os empresarios |
|
|
C4
|
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
|
|
C6
|
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación eo desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
C7
|
CT8 - Ter a capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar críticas, establecer prazos e cumprirlos |
|
|
C8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Cultura, patrimonio cultural e industria cultural.
|
Concepto de cultura, patrimonio cultural e industrial cultural. Características. |
Etapas na xestión cultural.
|
A xestión cultural.
O proceso de xestión e as súas etapas. Planificación e avaliación. |
Axentes e sector cultural.
|
Sector editorial, da informática, audiovisual, do patrimonio, das artes escénicas. |
Turismo e cultura.
|
Turismo e turismo cultural. Patrimonio cultural. |
Industrias culturais e creativas.
|
Tipos de industrias culturais: editorial, periodística, televisiva, radiofónica e cinematográfica.
Industrias creativas. Cultura de calle. |
Xestión cultural e tecnoloxías. |
Influencia das tecnoloxías nas organizacións culturais.
Xestión cultural dixital. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competéncias |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Prácticas a través de TIC |
B6 B10 B11 C2 C6 |
10 |
0 |
10 |
Trabajos tutelados |
A17 B2 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C3 C8 |
10 |
43 |
53 |
Lecturas |
B4 B9 |
7 |
10 |
17 |
Presentación oral |
C1 C3 |
3 |
6 |
9 |
Prueba objetiva |
B1 B2 |
2 |
15 |
17 |
Sesión magistral |
A1 B1 B3 C4 C7 |
21 |
21 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Prácticas a través de TIC |
Desenvolveranse clases prácticas para a recolección e análise de datos sobre o obxecto investigado.
|
Trabajos tutelados |
Realizarase un traballo orientado á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento do docente. Os traballos elaboraranse de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas. |
Lecturas |
Lectura individualizada dos textos propostos polo docente e debate colectivo na aula no que se fundamenta a discusión crítica sobre os seus contidos. |
Presentación oral |
Procurarase a interación entre o alumnado e o docente de xeito ordenado, propoñendo cuestións reflexionando sobre os temas propostos ou plantexando dúbidas de forma constructiva.
Os estudantes terán que realizar exposicións orais na clase. |
Prueba objetiva |
Proba obxectiva dirixida a verificar o nivel de consecución da materia por parte do alumnado. |
Sesión magistral |
Desenvolvemento expositivo dos contidos esenciais que compoñen o contido da materia, así como das cuestións teórico-prácticas necesarias |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Prácticas a través de TIC |
Trabajos tutelados |
|
Descripción |
Atención personalizada, orientación e resolución de posibles dúbidas que poidan xurdir.
|
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competéncias |
Descripción
|
Calificación
|
Prácticas a través de TIC |
B6 B10 B11 C2 C6 |
Valorarase o grao de competencia adquirido na realización das prácticas.
|
30 |
Trabajos tutelados |
A17 B2 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C3 C8 |
Valorarase a adecuación ás pautas marcadas, o contido, a coherencia da estructura, a redacción, a presentación e as fontes e bibliografía empregada. Considerarase o compoñente crítico-reflexivo.
|
20 |
Prueba objetiva |
B1 B2 |
Proba dirixida a avaliar o grao de coñecemento acadado polos estudantes en relación cos contidos da materia. |
50 |
|
Observaciones evaluación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE: Para aprobar a materia é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía no apartado de avaliación.
Non se avaliarán os traballos presentados fora de prazo, que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou que fosen copiados.
SEGUNDA OPORTUNIDADE: Poderán presentarse á segunda oportunidade únicamente os estudantes que no superen a materia na primeira oportunidade. Respectaranse as mesmas condicións e porcentaxes da primeira oportunidade.
Gardaranse as notas relacionadas coas diferentes metodoloxías mencionadas no apartado de avaliación que resultasen aprobadas, polo que os alumnos poderán recuperarán só a parte/partes que teñan suspensas.
Estudantes con adicación a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia Os estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases serán avaliados nas dúas oportunidades como o resto do alumnado.
|
Fuentes de información |
Básica
|
Tono Martínez, José. (2007). Conceptos y experiencias de la Gestión Cultural. Madrid: Ministerio de Cultura
Lasuen, J. y Aranzadi, J. (2002). El crecimiento económico y las artes. Madrid: Fundación Autor
Zafra, Remedios. (2017). El entusiasmo: precariedad y trabajo creativo en la era digital. Barcelona: Anagrama
Bonet, Lluís, Castañer, Xavier y Font, Josep (eds.) (2007). Gestión de proyectos culturales. Análisis de casos. Barcelona: Ariel
Ballart Hernández, José y Juan I Tresserras, Jordi (2001). Gestión del patrimonio cultural. Barcelona: Ariel
Bustamente, E. (coord.). (2003). Hacia un nuevo sistema mundial de comunicación: las industrias culturales en la era digital. Barcelona: Gedisa
Bolaño, César (2013). Industria cultural, información y capitalismo. Barcelona: Gedisa
Schwanitz, Dietrich. (2016). La cultura: todo lo que hay que saber. Barcelona: Taurus
García Gracia, M. I (2007). La dimensión económica de la industria de la cultura y el ocio en España. Madrid: McGraw-Hill
Bernárdez López, Jorge (2003). La profesión de la gestión cultural: definiciones y retos. Tenerife: Portal Iberoamericano de gestión cultural
Castrol Higueras, Antonio (2017). Las industrias culturales y creativas, y su índice de potencialidad. Salamanca: Comunicación Social
Suárez, Mario. (2011). Los nombres esenciales del arte urbano y del graffiti español. Madrid: Fundación Autor
Pimentel, M. (2007). Manual del editor: Cómo funciona la moderna industria editorial. Córdoba: Berenice
Orihuela, Antonio. (2013). Pop, poesía y contracultura en España. Córdoba: Berenice |
|
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|