Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A8 |
CE8 - Master the different methods of representation of data, information and knowledge that ensure efficient recovery |
A13 |
CE13 - Know and master the techniques and regulations for the creation and authentication, meeting, selection, organization, representation, preservation, recovery, access, dissemination and exchange, and evaluation of resources and information services |
A14 |
CE14 - Apply the legal and regulatory provisions and procedures related to the information and documentation activity in general and in the digital environment in particular |
A15 |
CE15 - Know and assume the ethical perspective and deontological values ??of information management as a whole and and in the digital environment in particular |
A18 |
CE18 - Master and apply criteria of selection, acquisition, conservation and elimination of documents and information that allow to organize collections of documents of all nature |
A19 |
CE19 - Determine and apply methods, measures and techniques designed to order, protect, preserve and restore data, information and documents of different nature |
B2 |
CB2 - Apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of study |
B3 |
CB3 - Be able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments |
B4 |
CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way |
B6 |
CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning |
B7 |
CG2 - Capacity for reflection and critical reasoning |
B8 |
CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations |
B9 |
CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making |
B10 |
CG5 - Ability to work in an international and global context |
B11 |
CG6 - Ability to understand the importance, value and function of the Digital Information and Documentation Management in the current ICT society |
C3 |
CT3 - Develop oneself for the exercise of a citizenship that respects democratic culture, human rights and the gender perspective |
C6 |
CT6 - Develop the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams, to offer proposals that contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer e comprender a terminoloxía da materia.
|
A8
|
|
|
Identificar os factores de deterioro dos soportes documentais.
|
A13
|
B2 B3
|
|
Determinar o estado de conservación dos documentos.
|
A14
|
B4 B9
|
|
Coñecer e seleccionar os sistemas idóneos de instalación, almacenamento, exposición e reprodución documental.
|
A19
|
B6 B8
|
|
Planificar as condicións que garanten a integridade dos documentos.
|
A18
|
B7 B10
|
C3
|
Aplicar as directrices e boas prácticas para a preservación dixital. |
A15
|
B11
|
C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Marco conceptual e estado actual da conservación e preservación da información |
-Marcos conceptuais
-Marcos socioeconómicos e tecnolóxicos |
Conservación e preservación das coleccións patrimoniais e coleccións especiais
|
-A avaliación das coleccións
-A dixitalización das coleccións |
Preservación dixital
|
-A preservación dixital
-Xestión e aspectos tecnolóxicos
-Estratexias de preservación |
Metadatos de preservación
|
-Metadatos e tipoloxías
-Metadatos para a preservación dixital
-Modelo Premis |
Xestión de desastres en unidades de información |
-Plan de xestión de desastres:
prevención, preparación, reacción e recuperación |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A13 B2 B4 B6 |
25 |
0 |
25 |
Student portfolio |
A8 A14 A15 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C3 C6 |
25 |
47 |
72 |
Mixed objective/subjective test |
A8 B3 B4 B7 |
2 |
47 |
49 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral por parte da profesora, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado, coa finalidade de transmitir os coñecementos fundamentais da materia e facilitar a aprendizaxe.
Fundamentarase na exposición de contidos teóricos, a visualización de exemplos e a resolución de dúbidas por parte da profesora. |
Student portfolio |
Carpeta de traballo do alumnado que debe entregar periodicamente e no prazo estipulado á profesora coas distintas actividades plantexadas: resumos e análises de lecturas, exercicios prácticos, reflexións críticas e estudos de caso. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación sobre os contidos teóricos e prácticos da materia para a avaliación dos coñecementos adquiridos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Mixed objective/subjective test |
Student portfolio |
|
Description |
Resolver dúbidas, ampliar formulacións, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden ao alumnado na súa aprendizaxe. Motivar á participación. Seguimento personalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos/as alumnos/as.
Na medida do posible, intentarase facilitar a atención personalizada a aquel alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A8 B3 B4 B7 |
Cuestionarios de avaliación de cada tema da materia:
Avalíanse o número de erros e acertos de cada cuestionario. No caso das preguntas de resposta breve ademáis os contidos das mesmas: a adecuación ás preguntas realizadas, a capacidade de argumentación, o emprego da terminoloxía, a expresión escrita, a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), a creatividade e o espírito crítico.
Os/as alumnos/as deberán revisar e razoar previamente todo o contido da documentación relacionada cos temas/subtemas da materia para dar resposta a cada cuestionario, podendo empregar dita documentación para a súa realización.
Os cuestionarios deberán completarse de xeito síncrono en liña, a través de Forms, e nun tempo determinado. Fóra do tempo establecido non serán avaliados.
|
50 |
Student portfolio |
A8 A14 A15 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C3 C6 |
Valórase a adecuación do traballo dos/as alumnos/as aos temas propostos para cada actividade, o contido, con especial interese nas achegas do alumnado, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación. En cada unha das actividades valórase, polo tanto, a capacidade de análise e resolución de problemas, as habilidades informativas e a expresión oral e escrita. Ademáis do esforzo e dedicación demostrados polo alumnado.
Entregarase cada actividade na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán as actividades presentadas fóra de prazo ou aquelas que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración. |
50 |
|
Assessment comments |
Requisitos imprescindibles: -Para superar a materia é necesario aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo da mesma, é dicir, se un/unha alumno/a non supera o portafolios non se lle avaliará a proba mixta e viceversa. -Para superar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo é preciso realizar nos tempos indicados todas as actividades propostas. -O alumnado que non entregue ou non supere o portafolios completo e todos os cuestionarios, xunto co alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia serán avaliados nos exames oficiais (primeira e segunda oportunidade) dos contidos teóricos e prácticos da materia (cualificación: 100%), non podendo utilizar ningún material adicional. -A realización fraudulenta dos cuestionarios ou do portafolios implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na oportunidade correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación.
|
Sources of information |
Basic
|
Paz Enrique, Luis Ernesto (2020). Conservación preventiva de documentos en archivos y bibliotecas: experiencias, metodológicas y políticas. Villa Clara, Cuba: Editorial Feijóo
Argerich Fernández, Isabel, et al. (2010). Conservación preventiva y plan de gestión de desastres en archivos y bibliotecas. Madrid: Ministerio de Cultura
Escalera Armiño, Álvaro (2006). Custodia de larga duración de documentos electrónicos. Legajos 9, 59-64.
Corrado, Edward M. y Moulaison, Heather (2014). Digital Preservation for Libraries, Archives, and Museums. Lanham: Rowman & Littlefield
(2015). Digital Preservation Handbook, 2nd Edition. Digital Preservation Coalition. . https://www.dpconline.org/handbook
Dappert, Angela; Guenther, Rebecca Squire y Sébastien (2016). Digital Preservation Metadata for Practitioners. Implementing PREMIS. Cham, Switzerland: Springer
National Library of Australia (2003). Directrices para la preservación del patrimonio digital. . https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000130071_spa
Bello Urgellès, Carmen y Borrel Crehuet, Ángels (2002). El patrimonio bibliográfico y documental. Claves para su conservación preventiva. Gijón: Trea
Conway, Paul (2000). La preservación en el mundo digital. Santiago de Chile: Centro Nacional de Conservación y Restauración. https://ceice.gva.es/documents/16
Serra Serra, Jordi (2008). Los documentos electrónicos: qué son y cómo se tratan. Gijón: Trea
(2018). Norma UNE-ISO 23081-1:2018. Información y documentación. Procesos de gestión de documentos. Metadatos para la gestión de documentos. Parte 1: Principios.
Cloonan, Michèle Valerie (2015). Preserving our Heritage: Perspectives from Antiquity to the Digital Age.. Chicago: Neal-Schuman
(2012). Reference Model for an Open Archival Information System (OAIS).Recommended Practice. CCSDS 650.0-M-2. . https://public.ccsds.org/pubs/650x0m2.pdf |
|
Complementary
|
|
A profesora proporcionará nas clases e no material de traballo bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Library science/710G04004 | Planning and Management of Information Services/710G04006 | Archival science/710G04008 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Archive Management and Planning/710G04016 | Library Management and Planning/710G04017 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|