Identifying Data 2022/23
Subject (*) Digital Information Description Languages Code 710G04034
Study programme
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinador
Seco Naveiras, Diego
E-mail
diego.seco@udc.es
Lecturers
Seco Naveiras, Diego
E-mail
diego.seco@udc.es
Web
General description O curso introduce os conceptos fundamentais das linguaxes de representación de datos e como se usan na web semántica e na web de datos vinculados.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Know and understand the theoretical and methodological principles of information and documentation management to apply them in their professional activity
A8 CE8 - Master the different methods of representation of data, information and knowledge that ensure efficient recovery
A10 CE10 - Design computer tools for representation and retrieval of information from the user's perspective
A13 CE13 - Know and master the techniques and regulations for the creation and authentication, meeting, selection, organization, representation, preservation, recovery, access, dissemination and exchange, and evaluation of resources and information services
A19 CE19 - Determine and apply methods, measures and techniques designed to order, protect, preserve and restore data, information and documents of different nature
A20 CE20 - Master the bases to develop research activities using multidisciplinary methods and principles
A22 CE22 - Acquire computational skills and management of new ICT

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber marcar documentos mediante linguaxes de marcado. A1
A8
A13
A22
Saber definir novas linguaxes de marcado para dominios de aplicación específicos. A8
A10
A19
Saber crear ontoloxías para modelar conceptualmente dominios de aplicación específicos. A8
A10
A13
Saber crear datos abertos (open data) e datos vinculados (linked data). A8
A10
A13
A19
A22
Coñecer as tecnoloxías e técnicas da Web semántica. A1
A13
A20

Contents
Topic Sub-topic
Linguaxes de marcado de documentos (XML e XML Schema). A linguaxe XML
A estruturación: DTD e XML Schema
Infraestrutura para a descrición de recursos (RDF e RDF Schema). Fundamentos de RDF
RDF e a súa sintaxe baseada en XML
RDF Schema
Ontoloxías. Fundamentos de ontoloxías
OWL e RDF/RDFS
Datos abertos (open data). Que son os datos abertos
Datos abertos no sector público
Datos vinculados (linked data). Conceptos básicos de datos vinculados
O papel do Identificador Uniforme de Recursos
Web semántica. Da Web actual á Web semántica
Tecnoloxías da Web Semántica

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A1 A8 A13 2 16 18
Guest lecture / keynote speech A1 A8 A13 A20 20 0 20
Supervised projects A10 A19 A20 A22 4 60 64
ICT practicals A8 A10 A19 A22 16 32 48
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de aprendizaxe baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente do estudantado e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Supervised projects
Description
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas a través de TIC e para os traballos tutelados.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A8 A10 A19 A22 Avaliarase a solución aplicada polos estudantes ao problema proposto e a interacción entre os membros do grupo. 20
Mixed objective/subjective test A1 A8 A13 Proba escrita individual sobre contido teórico-práctico. 40
Supervised projects A10 A19 A20 A22 Avaliarase a calidade dos traballos realizados. 40
 
Assessment comments

PRIMEIRA OPORTUNIDADE

Para aprobar a materia é obligatorio:

  • Unha NOTA MÍNIMA de 2 (sobre 4) nos traballos tutelados.
  • Unha NOTA MÍNIMA de 2 (sobre 4) na proba mixta.

De non obter a nota mínima nos traballos tutelados ou na proba mixta, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,5.

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba mixta.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada unha das partes farase da seguinte forma:

  • Traballos tutelados (40% da nota final): realización e presentación nas mesmas condicións que na primeira oportunidade.
  • Proba escrita teórica e práctica (60% da nota final): corresponde á proba mixta e á recuperación da nota dos estudos de casos.

Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación de algunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.

Os/as estudantes con nota inferior a 2 nos traballos tutelados na primeira oportunidade deberán recuperalos obligatoriamente na segunda oportunidade para aprobar a materia.

Para aprobar a materia é obligatorio obter unha nota mínima de 2 sobre 4 no traballo tutelado, e de 3 sobre 6 na proba mixta.

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha das dúas partes.

DISPENSA ACADÉMICA

Dado que a asistencia ás sesións presenciais non é obligatoria, aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases terán as mesmas condicións que o resto do alumnado.

OPORTUNIDADE ADIANTADA

Utilizaranse os criterios da segunda oportunidade.

IMPLICACIÓNS DO PLAXIO

A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez verificado, implicará directamente unha nota de "0" na materia na oportunidade correspondente.


Sources of information
Basic Antoniou, Gr., van Harmelen, F. (2010). Manual de Web Semántica. COMARES
Codina, Ll., et al. (2009). Web Semántica y sistemas de información documental. Trea

Complementary Blaney, J. (2017). Introducción a los Datos abiertos enlazados [Recurso electrónico]. Programming Historian en español [Recurso electrónico]
DuCharme, B. (2011). Learning SPARQL. O'Reilly


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Programming, Analysis and Query Languages for Information Management/710G04029

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.