Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Tratamento de Datos Masivos Código 710G04035
Titulación
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Matemáticas
Coordinación
Gómez Brandón, Adrián
Correo electrónico
adrian.gbrandon@udc.es
Profesorado
Gómez Brandón, Adrián
Tarrio Saavedra, Javier
Correo electrónico
adrian.gbrandon@udc.es
javier.tarrio@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo do curso é desenvolver coñecementos teóricos e prácticos sobre as tecnoloxías NoSQL e BigData, así como a análise e modelado estatístico.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Coñecer e comprender os principios teóricos e metodolóxicos da xestión e documentación da información para aplicalos na súa actividade profesional
A6 CE6 - Buscar e obtér información en diversos medios para responder á demanda dos usuarios de información
A7 CE7 - Planificar e deseñar un sistema de xestión da información, incluíndo os fluxos de información, tanto nun contexto institucional como empresarial
A8 CE8 - Dominar os distintos métodos de representación de datos, información e coñecemento que garanta a súa recuperación eficiente
A13 CE13 - Coñecer e dominar as técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión, intercambio e avaliación de recursos e servizos de información
A20 CE20 - Dominar as bases para desenvolver actividades de investigación utilizando métodos e principios multidisciplinares
A21 CE21 - Posuír coñecementos de estatística e análise cuantitativa da información
A22 CE22 - Adquirir habilidades computacionais e xestión das novas TIC

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identifica e analiza as situacións nas que se pode aplicar a tecnoloxía Big Data. A1
A6
A7
A8
A13
Adquirir habilidades para establecer conexións con bases de datos relacionais a partir de software de referencia na análise de datos. A1
A7
A8
A13
A22
Comprender os conceptos e coñecer os tipos de bases de datos NoSQL (documentais, columnares, clave/valor, gráfica) A1
A7
A8
A13
A22
Adquirir habilidades para establecer conexións con NoSQL a partir de software de referencia na análise de datos. A1
A7
A8
A22
Coñece as principais tecnoloxías de Big Data como Hadoop, Spark, Hive, Rspark e Sparklyr, entre outras. A1
A6
A7
A8
A13
Capacidades para a visualización e xeración de paneis (por exemplo con brillante) A1
A7
A8
A22
Ser capaz de aplicar técnicas de análise estatística a datos masivos. A1
A7
A8
A21
Desenvolver coñecementos de análise de datos computacionais, incluíndo programas como R. A1
A7
A8
A21
Capacidade de análise e síntese aplicada á xestión e organización da información. A1
A7
A8
A20
A21
Adquisición de habilidades para a toma de decisións a partir da análise estatística de bases de datos complexas. A20
A21

Contidos
Temas Subtemas
NoSQL e Big Data Introdución ás tecnoloxías NoSQL.
Tecnoloxías de Big Data.
Visualización e xeración de paneis.
Análise estatística e modelos Introdución á análise estatística de datos masivos.
Xeración de informes estatísticos dinámicos e cadros de mando con R para a xestión de datos.
Modelos de regresión para datos de alta dimensión.
Modelos de clasificación para datos de alta dimensión.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A1 A6 A7 A8 A13 A20 A21 A22 13 0 13
Estudo de casos A1 A6 A7 A8 A13 A20 A21 A22 7 0 7
Traballos tutelados A1 A6 A7 A8 A13 A20 A21 A22 0 101 101
Proba obxectiva A1 A6 A7 A8 A13 A20 A21 A22 0 7 7
Sesión maxistral A1 A6 A7 A8 A13 A20 A21 A22 21 0 21
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Estímase que entre o alumnado haberá diferenzas notables tanto no que se refire á súa familiaridade cos conceptos e termos informáticos, como no que se refire ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por este motivo, está previsto desenvolver unha atención personalizada para os traballos tutelados. A atención personalizada desenvolverase de forma individualizada durante as clases ou nas horas de titoría.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A6 A7 A8 A13 A20 A21 A22 Proba individual sobre contido teórico-práctico 40
Traballos tutelados A1 A6 A7 A8 A13 A20 A21 A22 Avaliarase a calidade dos traballos realizados 60
 
Observacións avaliación
PRIMEIRA OPORTUNIDADE

Para aprobar a materia é obrigatorio:
  • UNHA NOTA MÍNIMA de 3 (sobre 6) en traballos tutelados.
  • UNHA NOTA MÍNIMA de 2 (sobre 4) na proba obxectiva.
Se non se obtén a nota mínima nos traballos tutelados ou na proba obxectiva, a nota máxima global da materia non será superior a 4,5.

Calquera alumno que non se presente á proba obxectiva terá a cualificación de NON PRESENTADO.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Só poderán optar á segunda oportunidade aqueles alumnos que non superen a materia na primeira oportunidade. As condicións son as mesmas que na primeira oportunidade, incluíndo a nota mínima en ambas as partes. Se un alumno/a decide non facer algunha das partes, manterá a cualificación obtida a primeira vez nesa parte.

Calquera alumno que non opte pola recuperación de dúas partes algunha terá a cualificación de NON PRESENTADO.

RENUNCIA ACADÉMICA

Dado que a asistencia ás clases presenciais non é obrigatoria, terán as mesmas condicións que o resto do alumnado aquel alumnado con matrícula a tempo parcial e con dispensa académica que o exima da asistencia ás clases.

OPORTUNIDADE AVANZADA

Utilizaranse os mesmos criterios que nas oportunidades normais.

FRAUDE ACADÉMICO

A comisión de fraude académico será penalizada de acordo co establecido nas "NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO"  e no "REGULAMENTO DISCIPLINAR DO ESTUDANTADO" da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica James, G., Witten, D., Hastie, T., & Tibshirani, R. (2013). An introduction to statistical learning (Vol. 112, p. 18). New York: springer
Campbell, M. (2019). Learn RStudio IDE (pp. 39-48).

Dado o caracter esencialmente práctico desta asignatura, a bibliografía estará principalmente composta polos manuais das ferramentas informáticas descritas.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Linguaxes de Programación, Análise e Consulta para a Xestión de Información/710G04029
Sistemas de Información para a Xestión Documental/710G04025
Informática para o Tratamento e Xestión da Información/710G04024

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Perspectiva de xénero: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (uso de linguaxe non sexista, etc.) Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influir na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Tratarase de detectar situacións de discriminación por razón de xénero e de propor accións e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías