Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Historia das Institucións Código 710G04043
Titulación
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
García Hurtado, Manuel Reyes
Correo electrónico
reyes.garcia.hurtado@udc.es
Profesorado
García Hurtado, Manuel Reyes
Correo electrónico
reyes.garcia.hurtado@udc.es
Web
Descrición xeral Realizarase un percorrido polas principais institucións que existiron en España ao longo da Historia, facendo especia fincapé nas súas características, achegas, evolución interna, influencias que sufriron e elementos que transmitiron.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Sen modificacións

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Proba obxectiva

*Metodoloxías docentes que se modifican
A docencia expositiva substitúese por material audiovisual

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico, Skype, Teams

4. Modificacións na avaliación
Proba obxectiva 50%
Traballo tutelado 50%

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Sen modificacións

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 CE2 - Ter o coñecemento humanístico que lle permita ter unha cultura sólida para contextualizar os coñecementos adquiridos
B4 CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico
B9 CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións
C1 CT1 - Expresarse correctamente, oralmente e por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C3 CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A2
B4
B7
B9
C1
C3

Contidos
Temas Subtemas
I. España Romana. 1. A administración no Alto Imperio.

2. A administración no Baixo Imperio.
II. España Medieval. 3. Monarquía, Curia Regis, Consello Real. As Cortes. O municipio.

4. A Igrexa e as súas institucións.
III. España Moderna. 5. A monarquía.

6. A administración central: cortes, consellos, secretarías.

7. A administración territorial: institucións colexiadas e persoais.

8. A administración local.

9. As institucións eclesiásticas.

10. A estructura militar.
IV. España Contemporánea. 11. Monarquía e República.

12. A reforma da administración central.

13. A administración provincial e local.

14. A Igrexa.

15. O Exército.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A2 B4 B7 B9 C1 40 0 40
Sesión maxistral A2 C3 106 0 106
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Elaboración dun traballo sobre unha institución que será elixida polo alumno. O profesor aprobará a selección bibliográfica e supervisará o desenvolvemento do mesmo.
Sesión maxistral Exposición por parte do profesor dos principais contidos da materia. Como material de apoio empregarase material audiovisual elaborado para o efecto.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O profesor, unha vez o alumno vaia coñecendo a materia, solicitará ao alumno que lle indique sobre que institución desexa facer un traballo. Con isto búscase que sexa o interese o móbil inicial da tarefa que se vai a levar a cabo, e non unha imposición unilateral por parte do profesor. Unha vez determinado o tema, o profesor facilitará ao alumno unha bibliografía inicial e básica para que comece o seu labor. Durante o proceso de redacción e investigación, o alumno deberá dar conta ao profesor dos avances ou obstáculos que atope.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 B4 B7 B9 C1 Elaboración dun traballo sobre unha institución que será elixida polo alumno. O profesor aprobará a selección bibliográfica e supervisará o desenvolvemento do mesmo. 40
Sesión maxistral A2 C3 Exame consistente nunha ou dúas preguntas de desenvolvemento. 60
 
Observacións avaliación

Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes.

O plaxio conleva non aprobar a materia.


Fontes de información
Bibliografía básica Álvarez Morales, A. (1976). Apuntes de Historia de las Instituciones españolas: siglos XVIII-XIX. Madrid
García de Valdeavellano, L. (1993). Curso de Historia de las Instituciones Españolas. De los orígenes al final de la Edad Media. Salamanca
Escudero López, J. A. (1995). Curso de Historia del Derecho. Fuentes e instituciones político-administrativas. Madrid
Baumert, Th. (coord.) (2020). Historia de las instituciones españolaqs. Madrid
Pérez Bustamante R. (1995). Historia de las Instituciones Públicas en España. Madrid
Agúndez, A. (1974). Historia del poder judicial en España. Madrid
Molas Ribalta, P. (1980). Historia social de la administración española. Barcelona
Castellano Castellano, J. L. (1996). Sociedad, administración y poder en la España del Antiguo Régimen. Granada

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías