Identifying Data 2022/23
Subject (*) History of the Book Code 710G04044
Study programme
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
García Hurtado, Manuel Reyes
E-mail
reyes.garcia.hurtado@udc.es
Lecturers
Fernandez Travieso, Carlota
García Hurtado, Manuel Reyes
Ruiz Astiz, Javier
E-mail
carlota.ftravieso@udc.es
reyes.garcia.hurtado@udc.es
j.ruiz.astiz@udc.es
Web
General description A materia tratará de comprender o fenómeno do libro antigo dende a Idade Media até o século XXI. Para iso haberá dous módulos:

1º módulo: O libro antigo

Ao longo das sesións centraremos a nosa atención principalmente no libro editado na imprenta incunable e nos séculos XVI e XVII.

Estudarase o libro dende a súa concepción, proceso de fabricación, estrutura, posta á venda e, sobre todo, a catalogación nas bibliotecas deste tipo de materiais coas súas características e peculiaridades.

2º Módulo: O libro dixital.

Estudaremos e exploraremos ás características do libro dixital fronte ao analóxico, centrarémonos no uso de ferramentas para a súa creación e na xestión que se fai nas bibiotecas dos libros electrónicos.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 - Have the humanistic knowledge that allows you to have a solid culture to contextualise the acquired knowledge

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Módulo 1: Adquirir as destrezas e os coñecementos mínimos para conocer o libro antigo dos séculos XV-XIX. A2
Módulo 2: Adquirir destrezas e coñecementos básicos en relación á concepción, edición e xestión do libro dixital. A2

Contents
Topic Sub-topic
Módulo 1. O Libro Antigo impreso 1. Patrimonio Bibliográfico e Libro Antigo

2. A imprenta e o libro (séculos XV-XIX)

3. Tipoloxías de impresos

4. Estrutura do Libro Antigo

5. Problemas bibliográficos do Libro Antigo

6. Catalogación e fontes de información
Modulo 2. O libro dixital 1. Definición e caracteristicas do libro dixital.

2. A edición de textos: fontes, obtención de transcripciones lexibles por ordenador, codificación (XML-TEI) e visualización.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 21 18 39
Supervised projects A2 10 38 48
Student portfolio A2 21 40 61
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Tanto a parte teórica como a práctica serán explicadas en clase.
Supervised projects Presentarase un traballo relacionado con cada un dos módulos da materia.

Os traballos terán una data límite de entrega fixada polos profesores.
Student portfolio Cartafol de traballo do alumnado que deberán entregar periodicamente e no prazo estipulado aos profesores coas distintas actividades expostas nas aulas: exercicios prácticos para o seguimento dos coñecementos adquiridos.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Supervised projects
Description
Haberá atención personalizada para todas as metodoloxías descritas: prácticas, clases teóricas e traballo tutelado. En ocasións está atención será no gabinete, en clase, via e-mail e via moodle.

Nota para estudantes con "dispensa académica de exención de asistencia":
De maneira específica, as medidas de adicación para el “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” son as que seguen:

-Os/as alumnos/as deben poñerse de acordo co profesor para fixar varias tutorías coa fin de seguir a materia con efectividade.
-Deben asistir a clase o mínimo de horas fixadas no regulamento.
-Deben realizar e entregar as prácticas e o traballo.
-As datas de entregas oficiales fixadas para os/as alumnos/as que asisten a clase non aplican para estos/as alumnos/as.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A2 Valorarase a adecuación do portafolios presentado aos temas propostos para cada actividade, o contido, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación.

Entregarase cada actividade na data indicada polo profesor.

Non se avaliarán as actividades presentadas fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aquelas que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración.
50
Supervised projects A2 Computaránse os traballos tutelados individuales que se encomenden. 50
 
Assessment comments

É requisito imprescindíbel para aprobar presentar as prácticas de clase (portafolios do alumno) e os traballos tanto oralmente como de forma escrita. 

Para aprobar o estudante debe conseguir un mínimo de 5/10 no traballo e tamén nas prácticas. Si este non é o caso o alumno está suspenso.

Non hai diferencia na evaluación entre a primeira e a segunda oportunidade.

Nota para estudantes con "dispensa académica de exención de asistencia":

De maneira específica, as medidas de adicación para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” son as que seguen: 

-Os/as alumnos/as deben poñerse de acordo co profesor para fixar varias tutorías coa fin de seguir a materia con efectividade. 

-Deben asistir a clase o mínimo de horas fixadas no regulamento. 

-Deben realizar as prácticas e o traballo. 

-As datas de entregas oficiales fixadas para os/as alumnos/as que asisten a clase non aplican para estos/as alumnos/as. 

a. Para a primeira oportunidade os criterios e as actividades de evaluación para este alumnado son: prácticas e traballo. O peso que terán na avaliación é o arriba indicado.

b. Para a segunda oportunidade os criterios e as actividades de evaluación para este alumando son os mesmos que en a.

Plaxio: 

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara á convocatoria extraordinaria.


Sources of information
Basic

- Allés Torrent, Susanna; Rio Riande, G. del y Calarco, G. TTHub. Text Technologies Hub. Recursos sobre tecnologías del texto y edición digital. https://tthub.io/aprende/ 

- Barbier, Frederic. Historia del Libro. Madrid: Alianza Editorial, 2005.

- Borrás Perellò, L. El libro y la edición: de las tablillas sumerias a la tableta. Gijón: Trea, 2002.

- Chartier, Roger. El orden de los libros: Lectores, autores, bibliotecas en Europa entre los siglos XVI y XVIII. Barcelona: 1994.

- Clair, Colin. Historia de la imprenta en Europa . Edición de Julián Martín Abad. Madrid: Ollero & Ramos, 1998.

- Codina, L. El libro digital y la WWW.Madrid: Tauro, 2000.
 
- Cordón García, J. A., Gómez Díaz, R. y Alonso Arevalo, J. Gutenberg 2.0: la revolución de los libros. Gijón: Trea, 2011 

- Dahl, Sven. Historia del Libro. Madrid: Alianza Editorial, 2003.

- Estivill i Rius, A. Catalogación derecursos electrónicos. Gijón: Trea, 2006.

- Moll, Jaime. Problemas bibliográficos del libro del Siglo de Oro, Madrid, Arco Libros, 2011.

- Pedraza Gracia, Manuel J.; Clemente San Román, Yolanda; Reyes Gómez, Fermín de los. El libro antiguo. Madrid: Síntesis, 2003.

- Pedraza Gracia, Manuel J. y Reyes Gómez, Fermín de los. Atlas Histórico del Libro y las Bibliotecas. Madrid: Síntesis, 2016.

- Pierazzo, E y Mancinelli, T.Che cos'e un'edizione scientifica digitale. Roma: Carocci, 2020.

- Simón Díaz, José. El libro antiguo español: análisis de su estructura. 2a ed. corregida y aumentada. Madrid: Ollero & Ramos, 2000.

Complementary

Os docentes poderán recomendar nas clases bibliografía complementaria para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.