Identifying Data 2022/23
Subject (*) Workshop on Informational and Digital Skills: Graphic Representation and Digital Visualization of In Code 710G04049
Study programme
Grao en Xestión Dixital de Información e Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinador
Dorado de la Calle, Julian
E-mail
julian.dorado@udc.es
Lecturers
Dorado de la Calle, Julian
E-mail
julian.dorado@udc.es
Web
General description Esta materia prepara ó alumno nos fundamentos e as posibilidades da Visualización de información, posibilitando a representación gráfica de diferentes tipos de datos e formándoo no uso de ferramentas para l visualización gráfica de datos

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 CE6 - Search and retrieve information in various media to respond to the demand of information users
A22 CE22 - Acquire computational skills and management of new ICT
B4 CB4 - Know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way
B6 CG1 - Capacity for cooperation, teamwork and collaborative learning
B7 CG2 - Capacity for reflection and critical reasoning
B8 CG3 - Capacity for planning, organization and management of resources, information and operations
B9 CG4 - Capacity for analysis, diagnosis and decision making
B10 CG5 - Ability to work in an international and global context
B11 CG6 - Ability to understand the importance, value and function of the Digital Information and Documentation Management in the current ICT society
C7 CT7 - Assess the importance of research, innovation and technological development in the socio-economic and cultural progress of society

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e manexar os diferentes tipos de datos B8
B9
B11
Coñecer e manexar as diferentes ferramentas para a visualización gráfica de datos A6
A22
B4
B6
B7
B8
B9
B10
C7

Contents
Topic Sub-topic
Tipos de datos e preprocesado Tipos de datos e preprocesado
Técnicas e ferramientas de visualización de datos Técnicas e ferramientas de visualización de datos
Xeración de gráficos: 2D, 3D, mapas
Análisis gráfico de datos Análisis gráfico de datos
Representacións avanzadas de datos: tablas e gráficos dinámicos Representacións avanzadas de datos: tablas e gráficos dinámicos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A6 B4 B7 B9 B11 C7 5 10 15
Objective test A6 A22 B7 B9 B11 2.5 7.5 10
ICT practicals A6 A22 B4 B6 B8 B9 B10 24 24 48
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases expositivas sobre a teoría da materia
Objective test Exame de preguntas curtas ou test sobre o exposto nas clases de teoría e práctica
ICT practicals Exercicios prácticos realizados na aula sobre o exposto nas clases de teoría

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
Sesións cos alumnos para definir e traballar no avance dos traballos.
Desenrolo de prácticas na aula para creación de contidos dixitais

As tutorías serán presenciais ou online a través de Teams

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A6 A22 B4 B6 B8 B9 B10 Valorarase a asistencia e a realización correcta dos exercicios prantexados no tempo de prácticas das clases. 70
Objective test A6 A22 B7 B9 B11 O exame de preguntas curtas ou test evaluarase según os coñecementos impartidos nas clases 30
 
Assessment comments

Para superar a materia, o alumno deberá obter unha calificación
mínima de 5
sobre 10 na suma das calificacións da proba obxectiva e traballo en clase. Para poder sumar as dúas notas o estudante deberá
obter unha nota mínima de 3,5 sobre 10 na proba obxectiva. Se non obtén
esta
nota mínima, a nota da materia será a correspondente a nota da proba
obxectiva.

Estudantes con matrícula a tiempo parcial e dispensa académica:

Indicar
o profesor a situación de este tipo de estudantes. A entrega dos
traballos ten que realizarse nada datas establecidas para tódolos
estudantes.

Segunda oportunidade e Convocatoria adelantada:

O estudante ten que facer o exame da proba obxectiva nestas convocatorias,
sendo os criterios para obter a nota total os indicados ó principio deste
apartado.  En canto a nota obtida nas Prácticas manterase,
podendo subir esta nota ó facer as entregas dos traballos de prácticas, non
podendo recuperarse a parte da nota que se corresponde co traballo nas clases de
prácticas.

Plaxio:

En calquiera entrega na que se detecte plaxio, a entrega será valorada cun
cero. O plaxio na proba obxectiva será sancionado dacordo coa normativa vixente
da universidade


Sources of information
Basic Pere Rovira Samblancat y Víctor Pascual Cid (2021). Analítica Visual. Como explorar, analizar y comunicar datos. ANAYA MULTIMEDIA
Kieran Healy (2018). Data Visualization: A Practical Introduction. Princeton University Press
Brent Dykes (2020). Effective Data Storytelling: How to Drive Change with Data, Narrative and Visuals. John Wiley & Sons Inc
Cole Nussbaumer Knaflic (). Storytelling con datos. Ejemplos prácticos. ANAYA MULTIMEDIA
Cole Nussbaumer Knaflic (2015). Storytelling with Data: A Data Visualization Guide for Business Professionals. John Wiley & Sons Inc
Cairo Alberto (2016). Truthful Art, The: Data, Charts, and Maps for Communication (Voices That Matter). Addison Wesley
Jose Berengueres et al (2020). Visualización de Datos & Storytelling. Independently published

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.