Identifying Data 2022/23
Subject (*) Anthropology of Global Problems Code 710G05008
Study programme
Grao en Relacións Internacionais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
Garate Castro, Luis Alberto
E-mail
luis.garate@udc.es
Lecturers
Garate Castro, Luis Alberto
Garcia Allut, Antonio
E-mail
luis.garate@udc.es
antonio.allut@udc.es
Web
General description Proporcionar ao alumnado un visión de conxunto de moitos dos principais problemas que enfronta o mundo actual, desde unha perspectiva inicialmente antropolóxica pero conectada cun forte acento interdisciplinar.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 - To understand the structure, powers and functioning of international institutions and organizations, as well as their relationships with other state and non-state actors.
A3 CE3 - To know the concepts, theories and techniques applied to the analysis of the actors and international relations, both in the universal and in the regional field, with a perspective both historical and contemporary.
A5 CE5 - To understand and analyze globalization processes, relocation dynamics and alternative strategies.
A7 CE7 - To analyze the global reality in its different dimensions, in particular the geographical, political, social, economic and legal.
A9 CE9 - To analyze and evaluate environmental and heritage problems in international relations.
A10 CE10 - To acquire knowledge of the techniques, working methods and analysis of the humanities, social and legal sciences.
B2 CB2 - That students know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and have the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of ??study.
B3 CB3 - That students have the ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of ??study) to make judgments that include reflection on relevant topics of a social, scientific, or ethical nature.
B7 CG2 - To acquire the ability to work in an international context.
C8 CT8 - To assess the importance of research, innovation and technological development in the socio-economic and cultural advancement of society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Sensibilización acerca de principais problemas e ameazas aos que se enfrontan as sociedades humanas nun mundo globalizado, a través dun coñecemento preciso de tales problemas. A2
A3
A5
A7
A9
A10
B2
B3
B7
C8
Desenvolvemento dunha capacidade crítica (concretada en A) a partir da bagaxe previa recibida, saber buscar, localizar e analizar información, B) saber aplicala) que permita seguir ampliando de forma autónoma devandito coñecemento. A2
A3
A5
A7
A9
A10
B2
B3
B7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Lóxica e dimensións básicas do modelo hexemónico no que vivimos. 1.1. Dimensións básicas
1.2. Contradicións estruturais.
1.3. Críticas.
1.4. Unipolaridade vs miltipolaridade
2. Caracterización específica do modelo hexemónico nos países da nosa contorna. 2.1. O concepto de sociedade post-industrial.
2.2. A crise do estado do benestar: causas e consecuencias.
2.3. O concepto de acumulación por desposesión e a súa aplicación (David Harvey).
2.4. Críticas ao modelo neoliberal dominante.
3. Os límites do Desenvolvemento. 3.1. Por qué falamos de límites do Desenvolvemento.
3.2. Desenvolvemento e post-desenvolvemento.
3.3. Dos problemas do desenvolvemento ao desenvolvemento como problema.
3.4. As perspectivas achega do desenvolvemento sostible; críticas.
3.5. A formulación crítica de Arturo Escobar.
4. Posturas e debates en torno ao crecemento demográfico. 4.4. Posturas e debates.
5. Migracións internas 5.1. Tipos e causas.
5.2. O problema da hiperurbanización a medio e longo prazo
6. Migracións externas. 6.1. Problemas e conflitos asociados.
6.2. Crise dos modelos clásicos de integración.
6.3. Alternativas.
7. Desenvolvemento e problema ambiental. 7.1. Formulacións
7.2. Debates e polémicas.
8. Saúde e Educación no mundo global. 8.1. Problemas, dificultades, prospectivas.
8.2. Xénero, Sáude e Educación.
9. Desigualdades de xénero 9.1. Formas que adoptan.
9.2. Formas de violencia sobre as mulleres: dimensións descritivas do problema e análise de causas.
9.3. Respostas políticas (e repercusións na praxe social) aos problemas de desigualdade e violencia de xénero.
9.4. Xénero e desenvolvemento.
10. A fenda dixital 10.1. Dimensións do problema no mundo actual
11. A desigualdade social 11.1. Dimensións do problema
11.2. Alternativas
12. Guerras e conflitos violentos no mundo actual. 12.1. Sincronía, diacronía e perspectiva estructural na análise de conflitos. Máis aló da xeopolítica e das súas limitacións.
12.2. Das guerras clásicas ás guerras híbridas.
12.3. Guerra híbrida e guerra proxy.
12.4. Nova guerra fría e quiebra da unipolaridade
12.5. O caso de Oriente Medio.
12.6. Guerra e conlito na Europa.
12.7. Do conflito social ao conflito relixioso.
12.8. O factor étnico nos conflitos.
12.9. Nacionalismo e conflito.
12.10 Pobreza e conflito.
12.11. Imperialismo e colonialismo no século XXI e o seu papel nos conflitos bélicos.
12.12. O problema da información en relación coas guerras e conflitos; alternativas de información fronte á gran industria dos medios e o seu monopolio.
13. Antropoloxía e resolución de conflitos. 13.1. O papel da Antropoloxía na resolución de conflitos.
13.2. O antropólogo como mediador.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook B2 B3 B7 C8 4 36 40
Objective test A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 2 36 38
Online discussion A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 0 16 16
Case study A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 0 24 24
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A5 A7 A10 A9 16 16 32
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Lecturas con vistas a realizar un traballo sobre as mesmas
Objective test Exame de 2 horas
Online discussion Participación foros Moodle
Case study Lecturas curtas sobre casos para debater en grupo
Guest lecture / keynote speech Exposición de contidos básicos na aula por parte do profesorado

Personalized attention
Methodologies
Workbook
Objective test
Case study
Description

Resolución de dúbidas a través de Moodle e titorías

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workbook B2 B3 B7 C8 Traballos sobre lecturas 25
Objective test A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 Sobre contidos leccións maxistrais e lecturas 40
Online discussion A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 Foros de debate en Moodle. Participación 10
Case study A2 A3 A5 A7 A10 A9 B2 B3 B7 C8 A partir de lecturas cortas que se debatirán en el aula 25
 
Assessment comments
Avaliación

Deberá aprobarse ambas as partes (proba obxetiva e lecturas e estudos de caso) para superar a materia.
De non superar unha parte da materia esta parte non se sumará ás restantes.









Aqueles/as
alumnos/as que teñan algunha clase de excepcionalidade para asistir
a clase legalmente concedida, que falen co/a profesor/á comezos do
curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación
correspondentes.



A
penalización por plaxio debidamente probado é suspenso



A
avaliación en segunda oportunidade seguirá os mesmos criterios que
a primeira


Sources of information
Basic Arturo Escobar (). "Antropología y desarrollo".. RICS (Revista Internacional de Ciencias Sociales), nº 154. UNESCO
Andreu Viola (). Antropología del Desarrollo. . Paidós.
David Harvey (). Breve historia del neoliberalismo. . Akal. Madrid.
Daniel Bell (). El advenimiento de la sociedad post-industrial. Alianza Editorial, Madrid.
Pierre Bourdieu (). La esencia del neoliberalismo.
Arturo Escobar (). La invención del desarrollo Popayán. . Editorial Universidad del Cauca. Colombia,
Ana de Miguel (). Neoliberalismo sexual. El mito de la libre elección. Madrid, Cátedra
Complementary Ember & Ember (). Antropología. Prentice Hall, 10ª edición. Madrid
Kottak, C. (). Antropología. Una exploración de la diversidad humana. . McGraw Hill. Madrid

Recoméndanse dous manuais para os conceptos antropolóxicos máis xerais e para determinados aspectos específicos:

- KOTTAK, C.: Antropología. Una exploración de la diversidad humana. Ed. McGraw Hill. Madrid, 1996.

- EMBER, C; EMBER, M PEREGRINE, P. (2004): Antropología. Prentice Hall, 10ª edición. Madrid.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.