Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A3 |
CE3 - Coñecer os conceptos, teorías e técnicas aplicadas á análise dos actores e relacións internacionais, tanto no ámbito universal como no rexional, cunha perspectiva tanto histórica como contemporánea. |
A10 |
CE10 - Adquirir coñecemento das técnicas, métodos de traballo e análise das ciencias humanas, sociais e xurídicas. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B7 |
CG2 - Adquirir habilidade para traballar nun contexto internacional. |
C1 |
CT1 - Dominar a expresión, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero, nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional, co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria. |
C7 |
CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer os medios de comunicación comunitarios e non comunitarios para aprender a incorporalos aos plans de comunicación
|
A3 A10
|
B2 B3 B7
|
C1
|
Acadar unha maior comprensión dos conflictos interculturais e as súas posibles causas. |
A3
|
B2 B7
|
C4 C7
|
Aprender a planificar diferentes estratexias de comunicación |
|
B2 B3
|
C1 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Comunicación intercultural. |
|
2. Comunicación e desarrollo. |
|
3. Estructura de comunicación. |
3.1 Modelos de comunicación
3.2 Imperialismo cultural e estudios culturais.
3.3 Fontes e desinformación. |
4. Comunicación alternativa. Valores sociais e comunitarios na comunicación. |
|
5. Novas tecnoloxías da comunicación e desarrollo social |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B7 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
B2 B3 |
16 |
16 |
32 |
Presentación oral |
C1 |
2 |
4 |
6 |
Estudo de casos |
B7 C1 |
3 |
3 |
6 |
Traballos tutelados |
B3 B7 C1 C4 C7 |
27 |
54 |
81 |
Proba mixta |
A3 A10 C4 C7 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Proba mixta |
Proba que pode integrar preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O desenvolvemento de cada unha destas actividades contará con atención personalizada e continuada tanto na aula como fóra dela, co obxecto de apoiar ou reconducir a planificación ou execución de cada un dos traballos e liquidar as dúbidas oportunas.
Para o desenvolvemento desta atención personalizada contémplanse titorías presenciais, xunto co seguimento continuo na aula e a través de Moodle. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A3 A10 C4 C7 |
Proba escrita na que se avaliarán os contidos impartidos na materia.
Para superar a materia é preciso superar o exame . |
50 |
Estudo de casos |
B7 C1 |
Valorarase a participación activa.
|
10 |
Traballos tutelados |
B3 B7 C1 C4 C7 |
Os docentes presentarán ao longo do curso un ou varios traballos ao alumnado. É imprescindible seguir as instruccións dadas e cumprir cos prazos e requisitos previstos.
O incumprimento destes requerimentos implicará a anulación da entrega e, por tanto, da súa valoración (cero puntos).
|
40 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia o/a estudante deberá obter un
mínimo de 5 na puntuación global (50 puntos), sendo preciso aprobar
ambas as partes (teórica e práctica) Neste cómputo non se inclúen os exercicios non orixinais
do/a estudante, así como tampouco aqueles traballos entregados fóra de prazo ou
nun formato diferente ao indicado. Valorarase positivamente a participación activa durante as clases tanto teóricas como prácticas.
Coa proposta de cada traballo e/ou actividade a/s
profesora/s explicarán detalladamente o contido e normas formais, así como o
tipo de soporte e data de entrega. O alumnado que goce de dispensa académica deberá porse en
contacto ca profesora da asignatura antes do día 25 de setembro,
a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias nas aulas.
Fóra desta data non serán atendidas peticións deste tipo. Aqueles
estudantes que non completen o proceso de avaliación continua ou/e que non se
presentaron ao exame da convocatoria oficial poderán optar á segunda
oportunidade establecida polo calendario de exames oficiais. Nesta convocatoria o docente fixará un novo prazo de
entrega dos traballos prácticos antes da data prevista para a convocatoria
oficial do exame. En termos xerais, en todos os exercicios prácticos valorarase a capacidade de
expresión, análise e síntese; a capacidade crítica, analítica e reflexiva; a
redacción, o estilo e a corrección gramatical e ortográfica, así como o coidado
formal na presentación dos exercicios. Penalizarase o plaxio. As posibles faltas de ortografía no examen e traballos
suporán a non valoración destes.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Barranquero, A., & Baeza, C. S. (2021). La
comunicación desde abajo: Historia, sentidos y prácticas de la comunicación alternativa en España. Editorial Gedisa.
Grupo CRIT (2006). Culturas
cara a cara: relatos y actividades para la comunicación intercultural.
Edinumen. León Civera, José María de (2003). Entre culturas
anda el juego: comunicación intercultural e internacionalización. Granica. Rodrigo Alsina, Miquel (1999). Comunicación intercultural. Anthropos. O inicio do curso os docentes facilitarán máis bibliografía e material centrado na materia. |
Bibliografía complementaria
|
|
Celedón, Margarita
(2021). Comunicación intercultural. Guía para saber comunicar y negociar con
otras culturas. Fundación Confemetal.
García, L. M., García, G. J. A., & Huerta,
F. M. A. (2014). El papel de la Universidad en los procesos de comunicación y cooperación
para el desarrollo social y humano. Fragua
Grupo, C. R. I. T. (2003). Claves
para la comunicación intercultural (Vol. 11). Publicacions de la
Universitat Jaume I. ON LINE UDC
Hermida, M. A. M., & Caballero, F. S. (Eds.).
(2012). Comunicación y desarrollo: prácticas comunicativas y empoderamiento
local. Gedisa.
Ivorra Pérez, F. M. (2014). La
comunicación intercultural y el discurso de los negocios. Universidad de
Alicante. UDC On line
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Os/as alumnos/as deberán consultar semanalmente o Campus Virtual (Moodle),
pois será o espazo a través do cal se lles comunicará toda a información
necesaria sobre a materia: documentos, avisos e calificacións. |
|