Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Aplicacións Medioambientais dos Láseres Código 730460110
Titulación
Mestrado Universitario en Fotónica e Tecnoloxías do Láser
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial 2
Coordinación
Ramil Rego, Alberto
Correo electrónico
alberto.ramil@udc.es
Profesorado
Mateo Orenes, Maripaz
Ramil Rego, Alberto
Correo electrónico
paz.mateo@udc.es
alberto.ramil@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 Capacidade para a comprensión dos fundamentos físicos das aplicacións dos láseres en diferentes campos de especial relevancia, como a metroloxía, biomedicina, industria e medio ambiente. Identificación e recoñecemento de novas tecnoloxías, as súas aplicacións, sistemas comerciais, normativa vixente en láseres, así como o desenvolvemento de procesos e sistemas para a análise.
A2 CE2 Capacidade para a análise, deseño e aplicación de métodos computacionais, sistemas non lineais, métodos numéricos, modelado numérico, simulacións, algoritmos, e software específico para o seu emprego en fotónica e tecnoloxías láser.
B1 CB6 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B6 CG1 Capacidade para recompilar información sobre un tema de interese a través de documentos científicos, así como para analizala, clasificala e sintetizala.
B7 CG2 Capacidade para manexar ferramentas de software que apoien a resolución de problemas relacionados coa fotónica e as tecnoloxías do láser.
B8 CG3 Capacidade para a planificación de tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en Institucións de investigación, tecnolóxicas e empresas, en todos aqueles ámbitos relacionados coa fotónica e as tecnoloxías do láser.
B9 CG4 Capacidade para identificar métodos experimentais e teóricos relacionados coa fotónica e as tecnoloxías do láser, así como as súas aplicacións en ciencia e tecnoloxía.
C2 CT2 Capacidade para traballar en equipos multidisciplinares e multilingües, nun contexto internacional.
C3 CT3 Habilidade nas relacións interpersoais.
C6 CT6 Motivación pola calidade e a mellora continua
C7 CT7 Respectar os dereitos fundamentais de igualdade de oportunidades entre homes e mulleres, así como a accesibilidade universal das persoas con discapacidade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender as aplicacións ambientais dos láseres, entendendo os fenómenos que teñen lugar e sabendo elixir a técnica máis axeitada para cada problema. AM1
AM2
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
CM2
CM3
CM6
CM7

Contidos
Temas Subtemas
Introdución Tema 1. O medio
Tema 2. Técnicas analíticas
Tema 3. Aplicacións
Fluorescencia inducida por láser (LIF) Tema 4. Fundamentos
Tema 5. Instrumentación
Tema 6. Aplicacións
Espectroscopia de plasmas Tema 7. Fundamentos en LIBS e ICP-OES, ICP-MS
Tema 8. Instrumentación
Tema 9. Aplicacións
LIDAR Tema 10. Introducción
Tema 11. LIDAR, xeneralidades
Tema 12. Fundamentos (dispersión elástica e inelástica)
Tema 13. Ecuación LIDAR
Tema 14. Configuracións para diferentes aplicacións (aerosois, contaminantes, vento, temperatura...)
Tema 15. Invertemento da ecuación LIDAR e análise de erros
Outras aplicacións Tema 16. Holografía para o estudo de aerosois

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 B3 B2 C7 24 27 51
Prácticas a través de TIC A2 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C2 C3 C6 11 60 71
Prácticas de laboratorio A1 A2 B7 B8 B9 12 0 12
Proba de resposta múltiple A1 A2 B6 B9 1 10 11
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases de teoría por videoconferencia mediante diapositivas
Prácticas a través de TIC Realización dun traballo práctico asistido por videoconferencia
Prácticas de laboratorio Realización dun traballo práctico en el laboratorio
Proba de resposta múltiple Test de 20 preguntas sobre a materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
Resolución de dúbidas e consultas relacionadas co traballo práctico, via videoconferencia ou correo electrónico

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A2 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C2 C3 C6 Os alumnos deberán entregar un traballo co desenvolvemento, resultados e conclusións das prácticas 70
Proba de resposta múltiple A1 A2 B6 B9 Exame tipo test de 20 preguntas 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Fang-YuYueh, Jagdish P. Singh, y Hansheng'Zhang (2000). Laser-induced Breakdown Spectroscopy, Elemental Analysis en Encyclopedia of Analytical Chemistry. Chichester,John Wiley & Sons Ltd
A.W. Miziolek, V. Palleschi, I. Schechter (2006). Laser-induced breakdown spectroscopy: Fundamentals and applications. New York,Cambridge University Press
Andrews, David L. ( 1997). Lasers in chemistry. Berlin, Springer-Verlag
S. Svanberg (2001). Atomic and Molecular Spectroscopy. Berli, Springer
D.A. Cremers y L.J. Radziemski (2006). Handbook of Laser-induced Breakdown Spectroscopy. Chichester, Wiley
M. T. Eismann (2012). Hyperspectral remote sensing. Bellingham, SPIE
Manahan, S. E. Stanley ( 2007). Introducción a la química ambiental . Reverté México: Universidad Nacional Autónoma de México
Richard E. Russo, Xianglei Mao, Oleg V. Borisov, y Haichen Liu (2000). Laser Ablation in Atomic Spectroscopy en Encyclopedia of Analytical Chemistry . Chichester,John Wiley & Sons Ltd
Telle, Helmet H. (2007). Laser chemistry : spectroscopy, dynamics and applications . West Sussex, John Wiley & Sons
Peter Hering, Jan Peter Lay, Sandra Stry ( 2004). Laser in environmental and life sciences: modern analytical methods. Springer
Takashi Fujii, Tetsuo Fukuchi (2005). Laser remote sensing. Taylor & Francis
Raymond M. Measures (1984). Laser remote sensing. Florida, Krieger
Demtröder, Wolfgang (1996). Laser spectroscopy basic concepts and instrumentation. Berlin, Springer
Y.-I. Lee, J. Sneddon y K. Song ( 2000). Laser-Induced Breakdown Spectrometry. New York, Nova Science Publisher
J.P. Singh y S.N. Thakur ( 2006). Laser-induced Breakdown Spectroscopy. Amsterdam, Elsevier Science BV
Ed. by Maximilian Lackner (2008). Lasers in chemistry. Wiley-VCH
G. Rees (2001). Physical principles of remote sensing. Cambridge University Press
Domènech, Xavier (2006). Química ambiental de sistemas terrestres . Barcelona, Reverté
R. C. Olsen (2007). Remote sensing from air and space. Bellingham, SPIE

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
/
/

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Aplicacións Industriais dos Láseres/730460104

Materias que continúan o temario
Física dos Láseres/730460103
Laboratorio de Fundamentos do Láser/730460112

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías