Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Análise estatística de datos Código 730495005
Titulación
Mestrado Universitario en Materiais Complexos: Análise Térmica e Reoloxía (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Naya Fernandez, Salvador
Correo electrónico
salvador.naya@udc.es
Profesorado
Francisco Fernandez, Mario
Naya Fernandez, Salvador
Correo electrónico
mario.francisco@udc.es
salvador.naya@udc.es
Web http://www.udc.es
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Coñecer e aplicar técnicas estatísticas á análise de datos procedentes de ensaios de materiais complexos
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B6 Aprender a aprender
B7 Resolver problemas de forma efectiva
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa
B12 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo
B13 Actitude orientada á análise
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Formar aos alumnos nos principios da investigación cuantitativa, no sentido dos métodos estatísticos. BI7
Conocer as técnicas estatísticas más habituais no ámbito do estudo. BI2
BI6
BI7
Coñecer e aplicar técnicas estatísticas á análise de datos procedentes de ensaios de materiais complexos AI4
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo BI2
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos BI3
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades BI4
Aprender a aprender BI6
Resolver problemas de forma efectiva BI7
Traballar de forma autónoma con iniciativa BI9
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo BI12
Actitude orientada á análise BI13
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos BI18
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. CI2
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CI4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CI6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. CI7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CI8

Contidos
Temas Subtemas
I. Análise exploratorio de datos 1.1. Introdución a estatística
1.1.1 Resumen numérico de datos: Medidas características: medidas de posición, de dispersión e de forma.
1.1.2. Vectores estatísticos.
1.2. Regresión e correlación.
1.3. Representaciones gráficas.
II. Modelos de Regresión 2.1. Modelo de regresión linear simple.
2.2. Elementos dun modelo de regresión.
2.2.1. O modelo linear.
2.2.2. Estimación dos parámetros por mínimos cadrados.
2.2.3. Propiedades dos estimadores.
2.2.4. Inferencia sobre os parámetros.
2.3. Validación dun modelo de regresión.
2.4. Herramientas informáticas para o estudio da regresión.

III. Diseño e Análise de Experimentos. 3.1. Principios básicos do deseño de experimentos´.
3.2. Etapas na planificación dun experimento.
3.3. Diseños cunha fuente de variación. O modelo ANOVA.
3.4. Diseños con varios factores. Diseños factoriales.
3.5. Superficies de resposta.
3.6. Aplicaciones de diseños de experimentos a materiais complexos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A4 B2 B3 B4 B6 10 13 23
Traballos tutelados C2 C4 C6 C7 C8 5 20 25
Prácticas a través de TIC B7 B12 B13 2 12 14
Proba obxectiva A4 B2 B9 B18 2 8 10
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral A sesión maxistral é un método de ensino baseado na exposición teórica do profesor como un medio de transmisión de coñecementos básicos sobre o asunto. Esta é unha presentación oral complementada polo uso dos medios ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase principal tamén é coñecida como "conferencia" ou "método expositivo" ou "charla". Este último método é xeralmente reservado para un tipo especial de lección ensinada por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón o desenvolvemento orixinal e baseado no uso case exclusivo da palabra como medio de transmisión de información ao público.
Traballos tutelados Metodoloxía destinada a promover a aprendizaxe do alumno independente; baseada na suposición de estudantes a responsabilidade pola súa propia aprendizaxe baixo a tutela do profesor e escenarios variados (académicos e profesionais). É mencionado sobre todo para aprender "como facer as cousas." É unha opción baseada na suposición por estudantes de responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. O sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe dos alumnos independente e seguimento dese aprendizaxe por parte do profesor-titor.
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite que os alumnos aprendan de forma eficaz a través de actividades prácticas (análise de demostracións, simulacións, datos utilizando paquetes estatísticos, etc) a teoría dun campo do coñecemento, a través do uso da tecnoloxía da información e comunicación . As TIC son un excelente canle para soporte e procesamento de información e aplicación práctica do coñecemento, facilitando a aprendizaxe e desenvolvemento de competencias polos alumnos.
Proba obxectiva Lecturas fundamentais sobre a materia con realización de recensións por parte do alumno.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Resolución de dúbidas, aclaracións, etc.

Análise e valoración crítica de literatura científica.

Axuda a seu plantexamento e seguimiento.

Seguimiento personalizado de cada unha das fases dos traballos de curso plantexados (individuales ou en grupo).
Acompañamiento do alumnado con explicacións.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A4 B2 B3 B4 B6 Explicación teórica de temas nucleares ou nociones básicas da materia. A asistencia por parte do alumnado a estas sesiones e obligatoria e computa na calificación final. 20
Traballos tutelados C2 C4 C6 C7 C8 Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo, e en grupo, dos estudantes; baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionales). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. 20
Prácticas a través de TIC B7 B12 B13 Incluida a presentación que los alumnos fan dos diferentes traballos tutelados. 20
Proba obxectiva A4 B2 B9 B18 Examen dos conceptos tratados no curso. 40
 
Observacións avaliación

La presentación por parte del alumno de los trabajos de curso planteados en la asignatura deberá hacerse como máximo en la fecha oficial del examen de la asignatura para cada una de las convocatorias a las que se presente.


Fontes de información
Bibliografía básica http://www.r-project.org/ (). .
Peña, D. (2002). Regresión y diseño de experimentos. . Alianza Editoria
Gareth J., Witten, D., Hastie, T. and Tibshirani R. (2013). An Introduction to Statistical Learning. Springer
Vikneswaran (2005). An R companion to “Experimental Design”. URL http://CRAN.R-project.org/doc/contrib/Vikneswaran-ED-companion.pdf.
Draper, N.R. y Smith, H. (1998). Applied Regression Analysis.. Wiley. Greene, W.
Cao R., Franciso M, Naya S., Presedo M., Vázquez M., Vilar J.A. and Vilar J.M. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. . Editorial Pirámide
José Hernández Orallo, M.José Ramírez Quintana, Cèsar Ferri Ramírez. (2004). INTRODUCCIÓN A LA MINERÍA DE DATOS. Editorial Pearson.
Faraway, J.J. (2004). Linear models with R. . Chapman and Hall.
Venables, W.N. y Ripley, B.D. (2002). Modern applied statistics with S. . Springer
Ugarte L. Militino A. and Arnholt A. (2007). Probability and Statistics with R. CRC Press

 

Bibliografía complementaria Montgomery, D.C. (2009). Design and Analysis of Experiments. 7th Edition,. J. Wiley and Sons
Box, G.E.P., Hunter, W.G. y Hunter J.S. (2005). Statistics for Experimenters: Design, Innovation, and Discovery. 2nd. Edition, . Wiley, New York


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías