Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Análise estatística de datos Código 730495005
Titulación
Mestrado Universitario en Materiais Complexos: Análise Térmica e Reoloxía (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Naya Fernandez, Salvador
Correo electrónico
salvador.naya@udc.es
Profesorado
Francisco Fernandez, Mario
Naya Fernandez, Salvador
Correo electrónico
mario.francisco@udc.es
salvador.naya@udc.es
Web http://www.udc.es
Descrición xeral Trátase de proporcionar aos estudantes con habilidades de procesamento dos datos estatísticos, modelos de regresión, métodos numéricos.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

Mantéñense todas as metodoloxías docentes, cambiando unicamente os mecanismos de atención personalizada ao alumnado, que consistirán en clases virtuais e titorías virtuais utilizando Teams

*Metodoloxías docentes que se modifican

Ningunha

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Moodle, 1 vez por semana para proporcionar o material da asignatura

Teams, 1 vez por semana (para titorías virtuais ou clases virtuais)

4. Modificacións na avaliación

Non haberá modificacións na avaliación, salvo que esta realizarase utilizando a ferramenta Teams

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non hai modificacións

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Coñecer e aplicar técnicas estatísticas á análise de datos procedentes de ensaios de materiais complexos
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B6 Aprender a aprender
B7 Resolver problemas de forma efectiva
B9 Traballar de forma autónoma con iniciativa
B12 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo
B13 Actitude orientada á análise
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Formar aos alumnos nos principios da investigación cuantitativa, no sentido dos métodos estatísticos. BI7
Conocer as técnicas estatísticas más habituais no ámbito do estudo. BI2
BI6
BI7
Coñecer e aplicar técnicas estatísticas á análise de datos procedentes de ensaios de materiais complexos AI4
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo BI2
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos BI3
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades BI4
Aprender a aprender BI6
Resolver problemas de forma efectiva BI7
Traballar de forma autónoma con iniciativa BI9
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo BI12
Actitude orientada á análise BI13
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos BI18
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. CI2
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CI4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CI6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. CI7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CI8

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: Deseño de Experimentos (Principios básicos, modelo ANOVA, deseños factoriales, deseños de medidas repetidas, deseño
de laboratorio RyR), Análise de Regresión (Regresión lineal simple, Regresión lineal xeneral: regresión múltiple, Diagnose
de observacións atípicas ou influentes, Construción dun modelo de regresión, Regresión non lineal),
Aplicacións en datos de análise térmica e reología.
I. Análise Exploratorio de Datos 1.1. Introdución a estatística.
1.2. Distribucións de frecuencias.
1.3. Representacións gráficas.
1.4. Medidas características: medidas de posición, de dispersión e de forma.
1.5. Vectores estatísticos.
1.6. Distribucións de frecuencias de vectores bidimensionais.
1.7. Representacións gráficas de vectores bidimensionais.
1.8. Medidas características de vectores bidimensionais.
II. Inferencia Estatística 2.1. Introdución.
2.2. Estiamción puntual.
2.3. Intervalos de confianza.
2.4. Contrastes de hipótesis.
III. Modelos de Regresión 3.1. Introdución
3.2. Modelo de regresión linear simple.
3.3. Estimación dos parámetros por mínimos cadrados.
3.4. Propiedades dos estimadores.
3.5. Inferencia sobre os parámetros.
3.6. Validación dun modelo de regresión.
3.7. Correlación.
3.8. Outros modelos de regresión.

IV. Diseño e Análise de Experimentos. 4.1. Principios básicos do deseño de experimentos.
4.2. Etapas na planificación dun experimento.
4.3. Diseños cunha fuente de variación. O modelo ANOVA.
4.4. Diseños con varios factores. Diseños factoriales.
4.5. Superficies de resposta.
4.6. Aplicaciones de diseños de experimentos a materiais complexos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A4 B2 B3 B4 B6 10 13 23
Traballos tutelados C2 C4 C6 C7 C8 5 20 25
Prácticas a través de TIC B7 B12 B13 2 12 14
Proba obxectiva A4 B2 B9 B18 2 8 10
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O alumno recibirá clases maxistrais nas que o profesor, coa axuda dos medios audiovisuais pertinentes, exporá os contidos teórico-prácticos da asignatura. Fomentarase en todo momento a participación e o debate.
Traballos tutelados Metodoloxía destinada a promover a aprendizaxe do alumno independente baixo a tutela do profesor e escenarios variados (académicos e profesionais). É mencionado sobre todo para aprender "como facer as cousas."
Prácticas a través de TIC Metodoloxía que permite que os alumnos aprendan de forma eficaz a través de actividades prácticas (análise de demostracións, simulacións, datos utilizando paquetes estatísticos, etc) a teoría dun campo do coñecemento, a través do uso da tecnoloxía da información e comunicación . As TIC son un excelente canle para soporte e procesamento de información e aplicación práctica do coñecemento, facilitando a aprendizaxe e desenvolvemento de competencias polos alumnos.
Proba obxectiva Prueba tipo test de cuestións elementais da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Resolución de dúbidas, aclaracións, etc.

Análise e valoración crítica de literatura científica.

Axuda a seu plantexamento e seguimiento.

Seguimento personalizado de cada unha das fases dos traballos de curso plantexados (individuales ou en grupo).

Acompañamiento do alumnado con explicacións.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A4 B2 B3 B4 B6 Explicación teórica de temas nucleares ou nociones básicas da materia. A asistencia por parte do alumnado a estas sesiones é obligatoria e computa na calificación final.

Para os alumnos matriculados a tempo parcial este porcentaje de la nota podrá ser menor del 20%.
20
Traballos tutelados C2 C4 C6 C7 C8 Metodoloxía deseñada para promover o aprendizaxe autónomo, e en grupo, dos estudantes; baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionales). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. 20
Prácticas a través de TIC B7 B12 B13 Incluida a presentación que los alumnos fan dos diferentes traballos tutelados. Versa sobre cuestións fundamentais da materia utilizando as TIC, principalmente o empleo de programas de estatística para o tratamento da información. Mediante un pequeno grupo o tutoría individualizada, o profesor guiará o proceso de realización do traballo como metodoloxía non presencial, baseandose nas prácticas realizadas durante a asignatura. 20
Proba obxectiva A4 B2 B9 B18 Examen dos conceptos tratados no curso. 40
 
Observacións avaliación

A presentación por parte do alumno dos traballos de curso planteados na asignatura deberá facerse como máximo na data oficial do examen da asignatura para cada unha das convocatorias nas que se presente.

El sistema de evaluación no caso de dispensa académica será igual que o descrito neste apartado.

Os criterios de evaluación da segunda oportunidade son os mesmos cos da primeira oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica http://www.r-project.org/ (). .
Peña, D. (2002). Regresión y diseño de experimentos. . Alianza Editoria
Gareth J., Witten, D., Hastie, T. and Tibshirani R. (2013). An Introduction to Statistical Learning. Springer
Vikneswaran (2005). An R companion to “Experimental Design”. URL http://CRAN.R-project.org/doc/contrib/Vikneswaran-ED-companion.pdf.
Draper, N.R. y Smith, H. (1998). Applied Regression Analysis.. Wiley. Greene, W.
Cao R., Franciso M, Naya S., Presedo M., Vázquez M., Vilar J.A. and Vilar J.M. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. . Editorial Pirámide
José Hernández Orallo, M.José Ramírez Quintana, Cèsar Ferri Ramírez. (2004). INTRODUCCIÓN A LA MINERÍA DE DATOS. Editorial Pearson.
Faraway, J.J. (2004). Linear models with R. . Chapman and Hall.
Venables, W.N. y Ripley, B.D. (2002). Modern applied statistics with S. . Springer
Ugarte L. Militino A. and Arnholt A. (2007). Probability and Statistics with R. CRC Press

 

Bibliografía complementaria Montgomery, D.C. (2009). Design and Analysis of Experiments. 7th Edition,. J. Wiley and Sons
Box, G.E.P., Hunter, W.G. y Hunter J.S. (2005). Statistics for Experimenters: Design, Innovation, and Discovery. 2nd. Edition, . Wiley, New York


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
  • Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático.
  • Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimimos
  • En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.

Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías