Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Tecnoloxía pesqueira e da acuicultura Código 730496010
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Naval e Oceánica (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Fariñas Alvariño, Pablo
Correo electrónico
pablo.farinas@udc.es
Profesorado
Fariñas Alvariño, Pablo
Pena Agras, Jose Daniel
Correo electrónico
pablo.farinas@udc.es
daniel.pena1@udc.es
Web
Descrición xeral A materia impartese dende el Área de Coñecemento de Construccións Navais.Considérase unha asignatura básica para o coñecemento dos requerimentos e necesidades a bordo dos buques pesqueiros. Ten unha parte descritiva-teórica na que se amosarán as diferentes necesidades a bordo, Pesca sustentable.

Competencias do título
Código Competencias do título
A11 Coñecemento das operacións e sistemas específicos dos barcos de pesca e capacidade para realizar a súa integración nos proxectos dos devanditos barcos.
A12 Coñecemento da enxeñaría dos cultivos mariños e da súa explotación e capacidade para proxectar os artefactos, flotantes ou fixos, nos que se integran, desenvolvendo as súas estruturas, materiais, equipamento, fondeo, estabilidade, seguridade, etc.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B6 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento de métodos de regulación pesqueira, aplicación e fundamentos. AM11
AM12
BM1
BM2
BM4
BM6
Coñecemento, comprensión e deseño de artes de pesca AM11
AM12
BM1
BM2
BM4
BM6
Aplicación da normativa aplicable a construción naval pesqueira AM11
AM12
BM1
BM2
BM4
BM6
Acuicultura AM11
AM12
BM1
BM2
BM4
BM6

Contidos
Temas Subtemas
Regulación pesqueira Principos básicos de bioloxía e ámbito mariño
Dinámica de poboacións
Buques e caladoiros
Artes de pesca e selectividade
Parámetros fundamentais en pesqueiras
Rendemento e esforzo pesqueiro
Ordenación pesqueira
Aspectos económicos de regulación pesqueira
Metodoloxías de pesca Sistemas artesanais
Sistemas pasivos (Cana, corricán, poteras, redes, trampas, palangres)
Sistemas activos (Cerco e arrastre)

Necesidades e deseño dos buque Buques baleeiros
Buques cañeros
Buques á cacea
Buques naseros
Buques palangreiros
Buques para redes
Buques arrastreiros
Buques cerqueros
Buques híbridos
Lances de pesca. Necesidades de servizos a bordo. Con dragas
Con liñas
Con corricán
Con redes
Con trampas
Con palangres
De cerco
De arrastre
Deseño artes e equipos de pesca Fibras, cables e cabos
Deseño de panos
Deseño de arte de arrastre. Ensaios con modelos.
Carretes de cable e tambores de rede. Cálculo e deseño.
Análise de necesidades e adaptación dos aparellos a diferentes caladoiros.
Acuicultura Instalacións acuicultura
Refrixeración Bodegas refrixeradas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A11 A12 B1 B2 B4 B6 26 26 52
Actividades iniciais B2 B4 B6 2 0 2
Solución de problemas A11 A12 B1 B2 B4 B6 10 20 30
Traballos tutelados A11 A12 B1 B2 B4 B6 4 13.5 17.5
Proba mixta A11 A12 B1 B2 B4 B6 3 0 3
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Desenvólvense, de acordo aos temas especificados, os fundamentos para a obtención de deseños óptimos asumibles en proxectos básicos.
Formúlanse as necesidades da bordo e detállanse solucións técnicas viables para satisfacelas.
Actividades iniciais Trátase dunha descrición breve do curso, actividades a desenvolver, objetvos e procedementos de avaliación.
Solución de problemas Traballos tutelados a desenvolver polo alumno iniciados polo profesor.
Traballos tutelados Traballos autónomos do alumno, tutelados polo profesor
Proba mixta exame ou realización dun traballo de actualidade tutelado

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Actividades iniciais
Solución de problemas
Descrición
Os traballos a desenvolver na casa polo alumno formúlanse para incentivar o espírito crítico por parte do alumno. Trátase de traballos que, en xeral, serán autoexplicativos. O propio alumno deberá ter espírito crítico para analizar resultados e presentar os informes finais correctamente.
Tutelado polo profesor.

Non é obrigatoria nin se califica a asistencia á aula. Os traballos e prácticas requeridas ós alumnos a tempo parcial e tempo completo serán asa mesmas. Polo tanto, non hai diferencia entre os alumnos a tempo parcial e os alumnos a tempo completo.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A11 A12 B1 B2 B4 B6 Traballos autónomos 20
Solución de problemas A11 A12 B1 B2 B4 B6 Traballos a desenvolver polo alumno iniciados polo profesor. 20
Proba mixta A11 A12 B1 B2 B4 B6 Exame final da material. Poderá ser oral, escrito ou mixto. 60
 
Observacións avaliación
Os traballos a presenter realizaranse na forma e prazo publicados polo profesor da materia. Os alumnos que non presenten os traballos na forma e prazo requeridos non poderán superar a materia.

Non é obrigatoria nin se califica a asistencia á aula. Os traballos e prácticas requeridas ós alumnos a tempo parcial e tempo completo serán asa mesmas. Polo tanto, non hai diferencia entre os alumnos a tempo parcial e os alumnos a tempo completo.


Fontes de información
Bibliografía básica FAO - ONU (1985). Design of small fishing vessels. FAO
L. Santos y J. Núñez (1994). Fundamentos de pesca. FEIN - COIN
FAO (2003). Manual de evaluación de recursos pesqueros. FAO
E.C. López Veiga (1985). Ordenación pesquera. Sus bases y su aplicación. Serv. Pub. Caixa Vigo
OMI (1995). Protocolo de Torremolinos Ed. refundida 1995. OMI

Bibliografía complementaria FAO - ONU (1960 ). Fishing boats of the world: 2 . FAO
F. Micó (1978 ). Introducción a la pesca marítima. Serv. publicaciones ETSIN
F. Eiroa del Río (1986 ). La pesca artesanal en Galicia . Ediciós do Castro
J. Garner (1978 ). Pelagic and semipelagic trawling gear . Fishing news books LTD.
A. Luna y D. Pérez (). Proyectos. Buques y sistemas de pesca . Serv. Pub. ETSIN
PTEPA (2009 ). Tecnologías aplicadas a la pesca y a la acuicultura . Plataforma Tecnológica de la pesca


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Tecnoloxía da construcción do buque/730496019

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Oceanografía/730496008

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías