Identifying Data 2019/20
Subject (*) Shipping Business Code 730496013
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Naval e Oceánica (plan 2018)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
Second Obligatory 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Bouza Fernandez, Maria Sonia
E-mail
sonia.bouzaf@udc.es
Lecturers
Bouza Fernandez, Maria Sonia
E-mail
sonia.bouzaf@udc.es
Web
General description As decisións de investimento no sector marítimo son xeneralmente moi cuantiosas e están sometidas a unha elevada incertidume, polo que teñen un gran risco. É por iso que na asignatura proporcionánse coñecementos que permiten identificar o risco estratéxico e de carácter técnico e financeiro para realizar a modelización cuantitativa en tempo real das decisións de xestión e organización das empresas neste eido.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A16 A15 - Coñecementos de economía e de xestión de empresas do ámbito marítimo.
B4 CB09 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 G01 Capacidade para resolver problemas complexos e para tomar decisións con responsabilidade sobre a base dos coñecementos científicos e tecnolóxicos adquiridos en materias básicas e tecnolóxicas aplicables na enxeñaría naval e oceánica, e en métodos de xestión.
B7 G02 Capacidade para concibir e desenvolver solucións técnica, económica e ambientalmente adecuadas a necesidades de transporte marítimo ou integral de persoas e mercadorías, de aproveitamento de recursos oceánicos e do subsolo mariño (pesqueiros, enerxéticos, minerais, etc.), uso adecuado do hábitat mariño e medios de defensa e seguridade marítimas.
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Analizar as decisións de investimento no sector marítimo AJ15
BC4
BC5
BJ1
BJ2
CC1
Identificar o risco estratéxico de empresas do sector marítimo AJ15
BC4
BC5
Identificar e avaliar os aspectos técnico-financeiros de empresas do sector marítimo AJ15
BC4
BC5
BJ1
BJ2
CC1
Analizar decisións de xestión e organización de empresas do ámbito marítimo AJ15
BC4

Contents
Topic Sub-topic
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: - Análise de fontes de datos relativos á evolución da demanda de fletes.
- Análise de fontes de datos de oferta e demanda mundiais de construción e reparación naval (civil, náutica de recreo, militar, offshore)
- Fundamentos de dirección estratéxica para estaleiros e empresas marítimas.
- Avaliación económico-técnica de proxectos de nova construcción e operación de unidades marítimas.
BLOQUE I: O MERCADO MARÍTIMO Tema 1. Mercado da Construcción Naval
Tema 2. Mercado da Reparación e/ou conversión naval.
Tema 3. Mercado de Fletamento de buques.
BLOQUE II: DIRECCIÓN ESTRATÉXICA Tema 4. A estratexia empresarial
Tema 5. Deseño de estructuras organizativas
BLOQUE III: CONTABILIDADE Tema 6. A contabilidade financieira.
Tema 7. A contabilidade analítica e de custos.
Tema 8. Avaliación económica de proxectos de investimento.
BLOQUE IV: XESTIÓN DE PROXECTOS Tema 9. Planificación e control de proxectos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A16 B5 C1 17.5 7.5 25
Laboratory practice B6 C1 13.75 13.75 27.5
Supervised projects B4 B6 B7 C1 8.25 46.25 54.5
Objective test A16 B4 B6 3 0 3
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Os traballos tutelados requiren unha atención personalizada do alumnado para guialo no proceso de elaboración dos mesmos.
Esta será levada a cabo mediante titorías co alumnado grupais ou individuais e de formas diversas (presenciais, correo electrónico, etc.).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B4 B6 B7 C1 Exporanse un ou varios traballo/s para facer en grupos de máximo 4 persoas. 30
Objective test A16 B4 B6 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. 70
 
Assessment comments

Nesta materia acéptase a dispénsa académica, sempre que sexa
solicitada oficialmente.O sistema de avaliación será o mesmo que para o
resto de alumnado.

As notas dos traballos tutelados manténse para a 2º oportunidade.


Sources of information
Basic Alcántara González et al. (2009). Economía del sector marítimo. Fondo editorial de Ingeniería Naval, Madrid
Hunt and Butman (1995). Marine Engineering economics and cost analysis. Cornell Maritime Press, Centreville, Maryland
Martin Stopford (2009). Maritime Economics. Rutledge (Taylor and Francis group), NY

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Para axudar a conseguir unnha contorna inmediata sustentable e cumplir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do Plan de Acción Green Campus Ferrol:

- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
  1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
  2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sin necesidade de imprimilos.
  3. De ser necesario realizalos en papel:
  • Non se empregarán plásticos.
  • Realizaranse impresións a doble cara.
  • Empregarase papel reciclado.
  • Evitarase a impresión de borradores.

- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.