Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Sistemas de propulsión Código 730496016
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Naval e Oceánica (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Miguez Gonzalez, Marcos
Correo electrónico
marcos.miguez@udc.es
Profesorado
Fariñas Alvariño, Pablo
Miguez Gonzalez, Marcos
Correo electrónico
pablo.farinas@udc.es
marcos.miguez@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é complementar os coñecementos do alumnado que procede dos Grados de Arquitectura Naval ou que non tiveran cursado asignaturas relacionadas cos sistemas de propulsión de buques.

Nesta materia abordarase o estudo dos sistemas de propulsión do buque no seu conxunto, incluíndo tanto os conceptos básicos para o proxecto dos mesmos, as normas e os procedementos para a súa instalación e o seu mantemento e os procesos de construción e instalación dos equipos propulsores, abordando os cinco tipos principais de plantas de propulsión actuais: mediante motores diesel, turbinas de gas, turbinas de vapor, propulsión eléctrica e sistemas combinados.

Competencias do título
Código Competencias do título
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Que o alumno coñeza no seu conxunto os sistemas de propulsión de buques actuais, así como os conceptos básicos para o proxecto dos mesmos, as normas e os procedementos para a súa instalación e o seu mantemento e que saiba dirixir, planificar e controlar os proxectos e os procesos de construción e instalación dos equipos propulsores BM1
BM2
BM3
BM5

Contidos
Temas Subtemas
Introdución aos sistemas de propulsión mariños Introdución
Motores alternativos Diesel Introdución
Características de funcionamento
Selección dun motor Diesel para propulsión
Sistemas auxiliares
Disposición en cámara de máquinas
Turbinas de gas Introdución
Características de funcionamento
Turbinas de gas navais
Sistemas auxiliares
Disposición en cámara de máquinas
Turbinas a vapor Introdución
Características de funcionamento
Sistemas asociados
Plantas de vapor convencionais
Plantas de vapor nucleares
Disposición en cámara de máquinas
Propulsión eléctrica Introdución
Características de funcionamento
Definición de planta xeradora
Selección do motor
Sistemas propulsores asociados
Sistemas combinados de propulsión Introdución
Disposicións habituais
Selección da planta propulsora e sistemas asociados
Disposición da maquinaria como parte integrada do proxecto dun buque Introdución
Restricións de deseño
Normativa e lexislación aplicable
Estratexia construtiva

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados B1 B2 B3 B5 2 16 18
Traballos tutelados B1 B2 B3 B5 1 6 7
Presentación oral B1 B2 B3 B5 3 6 9
Proba obxectiva B2 B5 2 0 2
Solución de problemas B2 8 9.5 17.5
Sesión maxistral B1 B5 17 40 57
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Realización do proxecto da cámara de máquinas dun buque, a definir ao comezo do curso, no que se aplicarán parte dos coñecementos adquiridos na materia.

A principio de curso, e en función do número de alumnos, definirase se devandito traballo poderá ser realizado en grupo ou individualmente.
Traballos tutelados Realización dun traballo específico, no que se desenvolverá un tema da materia a definir ao principio do curso. Devandito traballo será presentado oralmente.

A principio de curso, e en función do número de alumnos, definirase se devandito traballo poderá ser realizado en grupo ou individualmente.
Presentación oral Presentación oral do traballo tutelado específico descrito no apartado anterior, fronte ao resto dos alumnos e o profesor da materia. Realizarase, así mesmo, a avaliación do resto de traballos expostos.
Proba obxectiva Realización do exame teórico/práctico dos contidos da materia.
Solución de problemas Resolución de problemas prácticos de cada un dos temas nos que se divide a asignatura, tanto polo profesor como polos propios alumnos, en sesións presenciais.
Sesión maxistral Sesións presenciais nas que o profesor describirá e explicará os distintos contidos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Presentación oral
Traballos tutelados
Descrición
Respecto aos dous traballos tutelados, suscítase o desenvolvemento de titorías individualizadas nas que se guiará ao alumno na correcta realización dos mesmos, aportando posible bibliografía e fontes de información e consello nas distintas fases do seu desenvolvemento,

Este apartado é tamén de aplicación a aqueles alumnos con dispensa de asistencia a clase.

No que respecta á presentación oral, incluirase tanto orientación para a elaboración da mesma como nas técnicas básicas para a súa exposición.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas B2 A asistencia a máis do 75 % de devanditas sesións corresponderase cun máximo do 2.5 % da nota final do alumno. 2.5
Traballos tutelados B1 B2 B3 B5 A puntuación asignada ao traballo tutelado de desenvolvemento dun tema específico da asignatura, supoñerá un máximo dun 5 % da nota final do alumno.

A súa realización é obligatoria para superar a asignatura.

Cualificarase cun máximo de 10 puntos, sendo necesario obter máis de 4 para superar a asignatura.
5
Proba obxectiva B2 B5 Realización do exame teórico/práctico dos contidos da materia, podendo incluírse tanto cuestións teóricas como prácticas, desenvolvidas ao longo do curso.

A puntuación desta proba suporá un máximo do 60 % da nota final do alumno. Será necesario obter unha puntuación mínima de 4 puntos sobre un máximo de 10 para superar a materia.
60
Presentación oral B1 B2 B3 B5 A cualificación da presentación oral do proxecto de desenvolvemento dun tema específico da asignatura, así como a participación na avaliación das presentacións do resto de alumnos, supoñerá un máximo dun 5 % da nota final.

A realización de ambos é obligatoria para superar a asignatura.

Cualificarase cun máximo de 10 puntos, sendo necesario obter máis de 4 para superar a asignatura.
5
Sesión maxistral B1 B5 A asistencia a máis do 75 % de devanditas sesións corresponderase cun máximo do 2.5 % da nota final do alumno. 2.5
Traballos tutelados B1 B2 B3 B5
Traballo tutelado de desenvolvemento do proxecto de cámara de máquinas dun buque.

A puntuación asignada a este punto corresponderase cun máximo do 25 % da nota final do alumno. A súa realización é obligatoria e necesaria para poder superar a asignatura.

Cualificarase cun máximo de 10 puntos, sendo necesario obter máis de 4 para superar a asignatura.
25
 
Observacións avaliación

Os requisitos que aqueles alumnos con dispensa de asistencia a clase
terán que cumprir, tanto en primeira como en segunda oportunidade, serán
os mesmos requisitos que aqueles sen esta dispensa, coas seguintes
excepcións:



- Non será necesaria a realización da presentación oral do traballo
tutelado dun tema específico da asignatura. Polo tanto, neste caso, a puntuación asignada a este apartado (traballo tutelado dun tema específico) será dun 10 % do total da
cualificación.



- A puntuación asignada á asistencia aos apartados de "Solución de
problemas" e "Sesións maxistrais", asignarase á "Proba obxectiva". Así,
nestes casos, a cualificación da proba obxectiva será dun 70 %.


Fontes de información
Bibliografía básica Casanova Rivas, E. (2001). Máquinas para la Propulsión de Buques. Universidade da Coruña
Watson, D.G.M. (2002). Practical Ship Design. Elsevier
Lamb, T. (2003). Ship Design and Construction. Society of Naval Architects and Marine Engineers (SNAME)

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Máquinas e motores térmicos marinos/730496017

Materias que continúan o temario
Deseño e optimización de plantas de enerxía e propulsión/730496005

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías