Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A5 |
Coñecemento dos mercados da construción e reparación de buques e dos seus aspectos legais e económicos, para a súa aplicación aos correspondentes contratos e especificacións. |
A16 |
Capacidade para desenvolver e xestionar a enxeñaría de apoio loxístico, mantemento e reparación de buques e artefactos. |
B5 |
CB10 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B10 |
G05 Capacidade para deseñar e controlar os procesos de construción, reparación, transformación, mantemento e inspección dos enxeños anteriores. |
B12 |
G07 Capacidade de integración de sistemas marítimos complexos e de tradución en solucións viables. |
B17 |
G12 Capacidade para a xestión da explotación de buques e artefactos marítimos, e da enxeñaría necesaria para a súa seguridade, operación, apoio loxístico e mantemento |
C2 |
C1 Capacidade pra desenrolar a actividade profesional nun entorno multilingue |
C7 |
ABET (e) An ability to identify, formulate, and solve engineering problems. |
C12 |
ABET (j) A knowledge of contemporary issues. |
C13 |
ABET (k) An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Capacidade para desenvolver e xestionar a enxeñaría de apoio loxístico, mantemento e reparación de buques e artefactos |
AM5 AM16
|
|
|
Coñecemento da enxeñaría de sistemas aplicada á definición dun buque, artefacto ou plataforma marítima mediante a análise e optimización do seu ciclo de vida |
|
BP5 BP7 BP12
|
|
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
|
BM5
|
CM7 CM12 CM13
|
Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones -y los conocimientos y razones últimas que las sustentan- a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
|
|
CM2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
OS TEMAS SEGUINTES DESENVOLVEN OS CONTIDOS DESCRITOS NA MEMORIA DE VERIFICACIÓN DO TÍTULO, QUE SON |
Conceptos xerais. Planificación da loxística. A loxística no ciclo de vida dos sistemas. Xestión loxística. Análise do custo do ciclo de vida. O Apoio Loxístico na Armada. Tipos de mantemento. O plan de mantemento. |
1. INTRODUCIÓN Á MATERIA |
1.1. Contorna actual
1.2. Termos e definicións
1.3. Elementos da loxística |
2. A LOXÍSTICA NO CICLO DE VIDA DO SISTEMA |
2.1. Requisitos de apoio loxístico
2.2. Análise de apoio loxístico
2.3. Deseño para soportabilidade
2.4. Proba e avaliación do sistema
2.5. Obtención e adquisición de elementos de apoio loxístico
2.6. Apoio temporal do contratista
2.7. Servizo ao cliente e apoio durante o ciclo de vida
2.8. Retirada do sistema e reciclaxe do material |
3. XESTIÓN LOXÍSTICA |
3.1. Requisitos do programa de loxística
3.2. Organización para a loxística
3.3. Contratación para a loxística
3.4. Xestión e control do programa |
4. PLAN DE MANTEMENTO |
4.1. Introdución
4.2. Funcións do mantemento
4.3. Tipos de mantemento
4.4. Implantación dun plan mantemento
4.5. Periodicidade e alcance das inspeccións
4.6. Custo do mantemento
4.7. Evolución histórica do mantemento |
5. MECANISMOS DE FALLO E CONCEPTOS ASOCIADOS |
5.1. Xeneralidades
5.2. Clasificación dos fallos
5.3. Mecanismos de fallo
5.4. Funcións de distribución de fallo
5.5. MTBF
5.6. Taxa de fallos
5.7. A curva de bañeira
5.8. Fiabilidade
5.9. Mantenibilidade
5.10. Dispoñibilidade |
6. O MANTEMENTO PREDICTIVO DE AVARÍAS |
6.1. Introdución
6.2. Mantemento predictivo de avarías
6.3. Etapas do manteniimiento predictivo
6.4. Normas sobre vibracións en máquinas
6.5. Monitoraxe permanente de máquinas
6.6. Implantación dun sistema de mantemento predictivo de avarías |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A16 A5 C7 C12 C13 |
3 |
15 |
18 |
Presentación oral |
B5 |
0.5 |
3 |
3.5 |
Solución de problemas |
A16 B10 |
4 |
4 |
8 |
Estudo de casos |
A5 A16 B12 B17 C2 C7 C12 C13 |
8 |
4 |
12 |
Proba obxectiva |
A16 A5 B12 B10 |
3.5 |
0 |
3.5 |
Sesión maxistral |
B10 B5 |
50 |
45 |
95 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizarán traballos tutelados para obter:
- Coñecemento da materia
- Habilidades para o traballo en grupo
- Habilidades para a profesión |
Presentación oral |
Consiste na exposición na aula dos traballos realizados |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o alumno enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Proba obxectiva |
Realización dunha proba na que o alumno reflicte os coñecementos adquiridos |
Sesión maxistral |
Explicación de conceptos teóricos e prácticos para que o alumno adquira as habilidades para o desenvolvemento da profesión |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Informar o alumno sobre a forma e o fondo para a realización dos traballos propostos en clase, indicando as directrices básicas e aclarando as posibles dúbidas. Tutorías e consulta de dúbidas por correo electrónico.
Permítese dispensa académica. Os alumnos que a soliciten deberanse de poñer en contacto co profesor ao inicio do curso |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
B10 B5 |
Explicación de conceptos teóricos e prácticos para que o alumno adquira as habilidades para o desenvolvemento da profesión.
Evaluación continua (participación en las clases, etc.) |
5 |
Traballos tutelados |
A16 A5 C7 C12 C13 |
Realización e entrega dos traballos prácticos propostos en clase.
Terase en conta:
- Estrutura do traballo.
- Calidade da documentación.
- Orixinalidade.
- Presentación.
- Exposición.
- Referencias |
15 |
Presentación oral |
B5 |
Atenderase á capacidade do alumno para presentar en público, a súa capacidade de síntese, e o seu dominio da materia presentada |
5 |
Proba obxectiva |
A16 A5 B12 B10 |
Realización dunha proba escrita na que o alumno reflicta os coñecementos adquiridos durante o curso |
75 |
|
Observacións avaliación |
Na 1ª oportunidade: A avaliación realizarase en función das Metodoloxías
expostas. A cualificación das metodoloxías realizarase con notas sobre 10 e
será condición necesaria para superar a avaliación da 1ª oportunidade: non ter
ningunha nota inferior a 4 en ningunha das metodoloxías, ademais de ter unha
asistencia ás actividades presenciais superior ao 80%. Na 2ª oportunidade ou Alumnos con Dispensa
Académica: Realizarase
mediante unha proba selectiva presencial que engloba os contidos teóricos e
prácticos desenvolvidos na materia. Nota: O alumnado con recoñecemento de dedicación
a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia comunicará ó
inicio do curso a súa situación o profesor da materia, segundo establece a
"Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao
na UDC" (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación
das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e
8b). O alumnado nesta situación será avaliado
mediante unha proba obxectiva na mesma data que o resto de alumnos ou ben en
data aprobada na Xunta de Escola. En calquera caso é condición necesaria para
todos os alumnos a asistencia e superación das prácticas e traballos
obrigatorios da materia. A non superación dos mesmos impide presentarse ao
exame final da materia durante o presente curso académico, tanto en primeira
como en segunda oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rowland Freeman (1995). CALS (Adquisición y apoyo continuado durante el ciclo de vida. ISDEFE
Alberto Sols (2000). Fiabilidad, Mantenibilidad, Efectividad: un enfoque sistémico. Pontificia de Comillas
Benjamín Blanchard (1995). Ingeniería de Sistemas. ISDEFE
Benjamín Blanchard (1995). Ingeniería Logística. ISDEFE
González Fernández, Francisco Javier (2011). Teoría y práctica del mantenimiento industrial avanzado. Fundación Confemetal |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase exclusivamente a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural |
|