Identifying Data 2022/23
Subject (*) Numerical Methods Code 730496215
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Naval e Oceánica (plan 2018)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Matemáticas
Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinador
Cardenal Carro, Jesús
E-mail
jesus.cardenal@udc.es
Lecturers
Anton Nacimiento, Jose Augusto
Cardenal Carro, Jesús
Deibe Díaz, Álvaro
E-mail
jose.augusto.anton@udc.es
jesus.cardenal@udc.es
alvaro.deibe@udc.es
Web
General description Estudo das técnicas de resolución de problemas mediante procedementos numéricos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
B2 CB07 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB08 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 CB10 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 G01 Capacidade para resolver problemas complexos e para tomar decisións con responsabilidade sobre a base dos coñecementos científicos e tecnolóxicos adquiridos en materias básicas e tecnolóxicas aplicables na enxeñaría naval e oceánica, e en métodos de xestión.
C2 C1 Capacidade pra desenrolar a actividade profesional nun entorno multilingue
C3 ABET (a) An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C4 ABET (b) An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data.
C7 ABET (e) An ability to identify, formulate, and solve engineering problems.
C12 ABET (j) A knowledge of contemporary issues.
C13 ABET (k) An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para comprender e implementar casos para resolver ecuacións alxebraicas BC2
BC3
BC5
BJ1
CC2
CC3
CC4
CC7
CC12
CC13
Capacidade para comprender e implementar casos de resolución de sistemas de ecuacións lineais de forma iterativa. BC2
BC3
BC5
BJ1
CC2
CC3
CC4
CC7
CC12
CC13
Capacidade para comprender e implementar casos de integración numérica BC2
BC3
BC5
BJ1
CC2
CC3
CC4
CC7
CC12
CC13

Contents
Topic Sub-topic
Erros no cálculo numérico. Definición de Métodos Numéricos. Evolución histórica da resolución de problemas en Enxeñería. Fundamentos Matemáticos.
Modelos Matemáticos. Fórmulas de Recorrencia e Aproximacións Sucesivas. Etapas no proceso de resolución dun problema. Algoritmos Numéricos. Estabilidade e Converxencia dun Método Numérico. Cifras significativas. Exactitude e precisión. Definición de erro. Fuentes de erro. Erros inherentes. Erros de redondeo. Tratamento dos números no computador: representación binaria. Erros de truncamiento. Condición numérica. Erro numérico total. Propagación de erro. Estabilidade e converxencia.
introdución a MATLAB.
Resolución de Ecuacións Alxebraicas. Métodos Cerrados: Métodos Gráficos. Método da Bisección. Método da Falsa Posición. Determinación do punto inicial e do incremento na búsqueda. Métodos Abertos: Método da Iteración de punto simple. Método de Newton-Raphson. Estudo da Converxencia. Método da Secante. Análisis do erro e razón de converxencia. Aceleración da convergencia: método Delta2 de Aitken, método de Steffensen. Ceros de polinomios: método de Honer para a evaluación dun polinomio, método de Müller. Sistemas de ecuacións non lineais: Iteración de Punto Fixo. Iteración de Seidel. Método de Newton. Método de Broyden. Aplicacións.
Sistemas de Ecuacións Lineais. Fundamentos de álxebra sobre a existencia de solución dun sistema de ecuacións lineais. Métodos para baixo número de ecuacións. Triangularización de Gauss. Reconto de operacións. Inconvenientes dos métodos de eliminación. Técnicas para mellorar a solución: escalado, pivotamiento parcial e total. Inversión de matrices. Factorizacións. A triangularización de Gauss e a factorización LU. Factorización de Crout. Factorización de Cholesky. Matrices ocas: esquemas de almacenamiento e operacións.
Introducción a métodos iterativos de resolución de sistemas de ecuacións lineais. Introducción a métodos iterativos de resolución de sistemas de ecuacións lineais.
Normas de vectores. Propiedades. Normas de matrices. Propiedades. Norma natural infinito dunha matriz. Matriz Converxente. Erros en sistemas de ecuacións: condición numérica. Método de Jacobi. Método de Gauss-Seidel. Método do gradiente e do gradiente conxugado. Precondicionamento.
Métodos de Integración. Fórmulas de integración de Newton-Cotes. Integración de Romberg. Fórmulas de Gauss-Legendre.
Integración de ecuacións diferenciais ordinarias. Problema de valor inicial. Métodos dunha etapa: Euler Adelante, Euler Atrás, Heun, fórmulas de Runge-Kutta. Métodos de etapas múltiples: Adams-Bashforth e Adams-Moulton. Estudio da estabilidade. Estimación do erro e métodos adaptativos. Aplicacións.
Métodos de diferencias para a integración numérica de ecuacións diferenciais parciais. Solución de casos prácticos.
Programación de casos. Resolución de casos prácticos mediante o ordenador. Programación de solucións.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B2 B5 34 0 34
Problem solving B2 B3 B6 10 0 10
Case study B2 B3 B5 B6 C2 C3 C4 C7 C12 C13 0 33.5 33.5
Objective test B2 B3 B5 B6 C2 C3 C4 C7 C12 C13 1 1 2
Supervised projects B2 B3 B5 B6 C2 C3 C4 C7 C12 C13 0 33 33
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases de teoría de análisis numérico. Ten que estar precedidas pola lectura atenta dos contidos que indique o profesor.
Problem solving Resolución de problemas numéricos básicos co ordenador na clase e como traballo autónomo.
Case study Plantexamento de problemas concretos (casos), que semellan situacións reais na vida profesional para propoñer unha solución razonada mediante a discusión co grupo de traballo.
Objective test Exame final da materia. Consta de dúas partes: unha teórica e outra práctica.
Supervised projects Solución de problemas numéricos, presentación e defensa individual ou por grupos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Tanto nas sesións de "resolución de problemas" coma nos "traballos tutelados" dedicarase un tempo á atención personalizada, individual ou dos grupos que se compoñeran.
Os alumnos con dispensa académica que queiran participar a través da facultade virtual nestas actividades, poderán contrastar os resultados obtidos mediante sesións de titoría.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study B2 B3 B5 B6 C2 C3 C4 C7 C12 C13 Contestación ás cuestións que se propoñan na clase ou en cuestionarios breves. Solución de problemas na clase ou encargados como traballo autónomo. 20
Objective test B2 B3 B5 B6 C2 C3 C4 C7 C12 C13 Exame da materia. Representa o 50% da nota e esta, á súa vez componse dun 40% da parte de teoría e un 60% pola parte de práctica.
No caso dos alumnos que non fosen avaliados nos outros apartados por ter Dispensa Académica, o exame final representa o 70% da nota, repartida en 40% teoría, 60% práctica.
50
Supervised projects B2 B3 B5 B6 C2 C3 C4 C7 C12 C13 Traballos encomendados ós alumnos individualmente ou por grupos. 30
 
Assessment comments

Os alumnos con dispensa académica terán que facer a entrega dos traballos tutelados nas mesmas datas que se programen para os que estean a seguir a materia de forma ordinaria. O exame final da materia tanto na convocatoria ordinaria como, de ser o caso, na de segunda oportunidade, ten unha ponderación do 70% na nota final.

Na convocatoria de segunda oportunidade, soamente se poderá realizar a proba obxectiva que terá o mesmo pesa na nota final que na convocatoria ordinaria.

Na convocatoria adiantada, realizaráse a evaluación mediante unha proba mixta. Non se tendrá en conta actividad algunha de evaluación continua dos cursos actual ou anteriores.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de evaluación implicará directamente a calificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera calificación obtida nas actividades de evaluación de cara a convocatoria extraordinaria.


Sources of information
Basic Burden,R.L. y Faires, J.D. (2002). Análisis Numérico. Thomson Learning
Kincaid,D. y Cheney, W. (1994). Análisis Numérico. Las Matemáticas del CálculoCientífico. Addison-Wesley Iberoamericana
Chapra,S.C. y Canale, R. P. (2007). Métodos Numéricos para Ingenieros. McGraw-Hill Interamericana

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

É necesario asistir a clase cun ordenador portátil.

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

  • Solicitaranse en formato virtual y/o soporte informático,
  • Realizaranse a través de Moodle, en formato digital sen necesidade de imprimilos,
  • No caso de ser necesario realizalos en papel:
    • Non se emplearán plásticos
    • Realizaranse impresións a dobre cara.
    • Emplearase papel reciclado.
    • Evitarase a impresión de borradores.
  • Debese hacer un uso sostible dos recursos e deben prevenirse os impactos negativos sobre o medio natural


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.