Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Proxectos de Buques e Artefactos Código 730496221
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Naval e Oceánica (plan 2018)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Junco Ocampo, Fernando
Correo electrónico
fernando.junco@udc.es
Profesorado
Díaz Casás, Vicente
Junco Ocampo, Fernando
Correo electrónico
vicente.diaz.casas@udc.es
fernando.junco@udc.es
Web
Descrición xeral O contido desta materia abarca o desenvolvemento dos coñecementos e técnicas de realizar o anteproxecto dun buque partindo dos requirimentos previstos de actividade. Estudaranse os diferentes parámetros que definen a súa arquitectura, relacións paramétricas, coeficientes, ecuacións de pesos e elementos que constitúen as variables de tipo económico para a súa construción e explotación

Competencias do título
Código Competencias do título
B6 G01 Capacidade para resolver problemas complexos e para tomar decisións con responsabilidade sobre a base dos coñecementos científicos e tecnolóxicos adquiridos en materias básicas e tecnolóxicas aplicables na enxeñaría naval e oceánica, e en métodos de xestión.
C2 C1 Capacidade pra desenrolar a actividade profesional nun entorno multilingue
C7 ABET (e) An ability to identify, formulate, and solve engineering problems.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
DEsenvolvemento do proxecto de buques. BP1
CM2
CM7
Realización dos cálculos aplicados ao proxecto do buque. BP1
CM2
CM7

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques e temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de verificación que son : Ecuacións básicas de dimensionamiento de buques. Selección de configuración. Elección da solución máis favorable. Deseño das formas e do compartimentado do buque. Ecuacións de peso e desprazamento do buque:
Introducción Definicións
Requirimentos previstos de actividade
Actividades básicas no proxecto
Ecuacións básicas de dimensionamiento Clasificación de buques
Diagramas básicos do proxecto
Ecuacións básicas de dimensionamiento
O libro de conceptos dun buque
Libro de conceptos, especificación e contrato de construción A especificación do buque
Características e exemplo dunha especificación tipo
O contrato de construción: Características máis importantes relacionadas co proxecto do buque
Costo inicial y costo de operación Descrición do custo inicial dun buque e os seus diferentes partidas
Criterios e métodos de avaliación económica.
Criterios e métodos de avaliación económica O orzamento do buque e criterio de mérito
Criterio de avaliación técnica e selección de dimensións e coeficientes
Dimensións e relacións entre as dimensións do buque
Tipos de buques Clasificación
Descripción de buques
Selección de configuración, dimensións e coeficientes Xeneralidades
Variables independentes e dependentes
Selección da cifra de merito. Buques de referencia
Selección da configuración inicial
Selección de solucións e alternativas
Xogo típico de dimensións e coeficientes
Proxecto de formas Xeneralidades
Formulación do problema
Aspecto da curva de áreas seccionales
Contorno de proa. bulbo de popa
Métodos convencionais de proxecto de formas
Proxecto de formas a partir de series sistemáticas
Proxectos de pormas por distorsión de formas existentes
Cálculo de desprazamento Ecuación do desprazamento
Peso en rosca
Estimación do peso de aceiros e métodos para calcular o peso da estrutura do buque
Formulario vario para cálculo de pesos de diferentes compoñentes do peso en rosca do buque
Definición e distribución do peso en rosca
Peso morto
lastro
Cálculo de compartimentado Caracterización dos espazos do buque
Compartimentado horizontal, vertical e transversal do buque.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados B6 C2 C7 30 0 30
Estudo de casos B6 C2 C7 20 25 45
Solución de problemas B6 C7 C2 10 40 50
Sesión maxistral B6 C2 C7 4 2 6
 
Atención personalizada 19 0 19
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Elaboración e defensa do anteproxecto dun buque ou artefacto
Estudo de casos Análisise dos distintos casos / problemas abordados narealización do anteproxecto do buque.
Solución de problemas Dimensionamiento dun buque a partir duns requirimentos
Sesión maxistral Explicación dos coñecementos e técnicas da asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
Seguimento continuo do avance do proxecto.
Tutorías individualizadas ou de grupos reducidos para resolver as incidencias ou dificultades detectadas na elaboración do proxecto.
Aínda cando o que se indica a continuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os asuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durante todos os anos nos que impartimos este curso, por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto o seguinte de acordo, coa Normativa que regula o réxime de dedicación ao estudo e permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na UDC (arts. 6.b) e 7.5), recóllese na guía docente QUE SE se acepta dispénsa nesa materia e neste caso as medidas de atención personalizada específicas (dinámicas de traballo) que se desenvolverán con este alumnado para o estudo da materia serán as mesmas que as establecidas para o resto dos alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B6 C2 C7 Elaboración dun anteproxecto co alcance descrito non moodle dá materia. Só conta nunha avaliación 100
 
Observacións avaliación
<p>Posto
que a avaliación dúas traballos tuteados e ou estudo de casos realizaráse&nbsp; nas clases presenciais será necesario asistir
ao menos a un 75% dás mesmas para que sexan avaliadas. No caso de ser
xustificado adecuadamente poderáse eximir ao alumno de cumprir con esta
condición. Aínda cando o que se indica a continuación correspóndese cos
criterios de comportamento e actitude ante os asuntos expostos por parte dos
profesores encargados desta docencia durante todos os anos nos que habemos
imopartido este curso,&nbsp; por imperativo
legal vémonos obrigados a especificar en concreto o seguinte dada a
posibilidade de existir matriculados alumnos a tempo parcial que solicitasen
dispénsaa académica, segundo o establecido na Normativa que regula o réxime de
dedicación ao estudo e permanencia e a progresión dos estudantes de grao e&nbsp;&nbsp;&nbsp; máster universitario na UDC (arts. 6.b) e
7.5), o profesorado encargado desta docencia recolleu na guía docente de
maneira específica as medidas de dedicación e avaliación para este caso. En
particular acéptase dispénsaa nesa materia e neste caso , para a primeira
oportunidade os criterios e actividades de avaliación para este alumnado, o
peso que terán na avaliación será o mesmo que para o resto dos alumnos
matriculados, e a porcentaxe que dispensa da asistencia será como máximo do 65
%. Para a segunda oportunidade os criterios e actividades de avaliación para
este alumando e o peso que terán na avaliación. serán os mesmos que para o
resto dos alumnos. En resumo os criterios e actividades de avaliación para este
alumnado, e o peso que terán na avaliación, serán os mesmos que para o resto
dos alumnos</p>

Fontes de información
Bibliografía básica Watson (1998). Practical ship design.
Alvariño y Otros (2000). Proyecto básico del buque mercante.
Fernado Junco (2003). Proyectos de buques y artefactos.
Schneekluth (1987). Ship Design for Efficiency &amp; Economy.
(). SOLAS ,MARPOL Y REGLAS DE SSCC.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construción naval e sistemas de propulsión/730G05009
Debuxo naval/730G05010
Hidrodinámica naval/730G05023
Hidrostática e estabilidade/730G05020

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Proxecto de buques e artefactos mariños 2/730G05037

Observacións

Aínda cando o que se indica a continuación correspóndese cos criterios de comportamento e actitude ante os asuntos expostos por parte dos profesores encargados desta docencia durante todos os anos nos que impartimos este curso,&nbsp; por imperativo legal vémonos obrigados a especificar en concreto o seguinte: ?Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: ?Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social? do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

&nbsp;A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

&nbsp; &nbsp;·&nbsp;&nbsp;&nbsp;Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático

&nbsp; &nbsp;·&nbsp;&nbsp;&nbsp;Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

&nbsp; &nbsp;·&nbsp;&nbsp;&nbsp;En caso de ser necesario realizalos en papel:

&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; -&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Non se empregarán plásticos

&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; -&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Realizaranse impresións a dobre cara.

&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; -&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Empregarase papel reciclado.

&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; -&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Evitarase a impresión de borradores.

Ademais:

·&nbsp; &nbsp;Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

·&nbsp;&nbsp;&nbsp;Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; profesionais.

·&nbsp;&nbsp;Incorpórase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…).

·&nbsp;&nbsp;Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de&nbsp; &nbsp; &nbsp;respeto e igualdade.

·&nbsp;&nbsp;Deberanse detectar situacións de discriminación e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías