Identifying Data 2017/18
Subject (*) Chemical process engineering Code 730497004
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Filgueira Vizoso, Almudena
E-mail
almudena.filgueira.vizoso@udc.es
Lecturers
Filgueira Vizoso, Almudena
E-mail
almudena.filgueira.vizoso@udc.es
Web
General description Esta materia pretende capacitar ao alumnado de cara a análise e deseño de procesos químicos

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Capacidade para a análise e o deseño de procesos químicos.
A22 Coñecementos e capacidades para realizar a verificación e o control de instalacións, procesos e produtos.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades.
B6 Ser capaz de realizar a análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
B7 Falar ben en público.
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conseguir a adecuación do produto ás esixencias do mercado, así como as normas de ensaio e especificacións dos produtos. Coñecer os procesos de obtención de ácidos e álcalis así como os procesos para: Materiais cerámicos, fertilizantes, deterxentes e pinturas. Coñecer os transformados do carbón, do silicio e doutros non metais AJ4
AJ22
BJ2
BJ4
BJ6
BJ7
CJ1
Ser capaz de desenvolver o proxecto dun proceso químico: consumos e condicións de operación, así como a súa viabilidade técnica. AJ22
BJ3

Contents
Topic Sub-topic
Nos bloques ou temas seguintes desarrollanse os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación Materias primas e productos básicos: estructura da producción. Adecuación do producto ás necesidades do mercado. Normas de ensayo e especificacións de productos.
Desarrollo do proxecto dun proceso químico: consumos e condiciones de operación. Viabilidade técnica.
Seguridade básica na industria química.
Procesos de obtención de ácidos: (H 2SO 4; H 3PO 4; HNO 3; HCl; ...) e álcalis (Na2CO3; NaOH; ...).
Procesos para: Materiais cerámicos (base arcilla, vidrio, aglomerantes inorgánicos), fertilizantes, deterxentes e pinturas. Transformados do carbón, do silicio e de outros non metais.
Procesos industriais para derivados do petróleo (etileno, etanol, aceites e grasas...).
1. Materias primas proceso e produto 1.1. Estrutura dá produción. Adecuación do produto ás esixencias do mercado
1.2. Normas de ensaio e especificacions dos produtos.
1.3. Exemplo: madera de pino. Comercialización da resina de pino: Brea y augarrás
2. Desenvolvemento do proxeto dun proceso químico 2.1. Operacións unitarias
2.2. Consumos e condicións de operación. Viabilidade
técnica.
2.3. Seguridade básica na industria química.
3. Procesos químicos 3.1.Obtención de ácidos e alcalis
3.2 Procesos para materiais cerámicos
3.3 Compostos do cemento
3.4 Explosivos e propulsores
3.5 Derivados do petróleo
3.6 Deterxentes
3.7 Fertilizantes
3.8 Recubrimentos
3.9 etc

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A4 B2 B3 4 1 5
Oral presentation B4 B7 C1 1 2 3
Guest lecture / keynote speech A4 A22 25 23 48
Objective test A4 B6 2 10 12
Supervised projects B6 10 30 40
 
Personalized attention 4.5 0 4.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución
Oral presentation Presentación oral dos traballos elaborados individualmente ou en grupo pequeno
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Objective test Proba de preguntas curtas, cuestións ou exercicios baseadas nos contidos da materia e os traballos realizados polos alumnos durante o curso
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Oral presentation
Laboratory practice
Description
Presentación oral: Realizarase con apoio de diapositivas e cada alumno do grupo dispoñerá dun determinado tempo para a mesma.

Traballos tutelados: Recoméndase a asistencia a titorías personalizadas. Nelas o alumno recibirá orientación sobre o xeito de iniciar e levar a cabo o traballo de acordo aos criterios que se indicarán.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B6 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor tutor.

15
Oral presentation B4 B7 C1 Presentación oral dos traballos tutelados realizados con apoio das TIC
EXPOSICIÓN ORAL: 1 PUNTO
• Expresión verbal y Expresión corporal: 0,5
• power point: 0,5
10
Laboratory practice A4 B2 B3 1. Destilación sencilla y destilación Fraccionada
2. Extracción Soxhlet con disolvente
15
Objective test A4 B6 Proba escrita da materia impartida na asignatura.
Para aprobar a asignatura será necesario obter un mínimo de 3 puntos no exame sobre 7 puntos para valorar as outras actividades.
60
 
Assessment comments
A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria.

Será obrigatorio para aprobar a asignatura entregar o traballo (formato Word)e realizar a súa exposición (formato Power point)nos días establecidos polo profesor e publicados en Moodle.

Para aprobar a asignatura será necesario obter un mínimo de 3 puntos no exame sobre 7 puntos para valorar as outras actividades.

Os alumnos con matricula a tempo parcial terán que realizar todas as seguintes actividades obrigatorias (14 % das horas da asignatura): asistencia a prácticas de laboratorio e presentación do traballo tutelado. Quedan exentos do resto das horas presenciais da asigantura.

Sources of information
Basic E. Muñoz y M. Grau (2012). Ingeniería Química . Ed. UNED
R. M. Murphy (2007). Introducción a los procesos químicos. Principios, análisis y síntesis. MacGraw-Hill
V. Muñoz (1985). Química Técnica. Ed. UNED

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Specific chemical technology/730497016

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.