Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Enxeñaría de procesos químicos Código 730497004
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Filgueira Vizoso, Almudena
Correo electrónico
almudena.filgueira.vizoso@udc.es
Profesorado
Filgueira Vizoso, Almudena
Correo electrónico
almudena.filgueira.vizoso@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia pretende capacitar ao alumnado de cara a análise e deseño de procesos químicos

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Capacidade para a análise e o deseño de procesos químicos.
A22 Coñecementos e capacidades para realizar a verificación e o control de instalacións, procesos e produtos.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades.
B6 Ser capaz de realizar a análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
B7 Falar ben en público.
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conseguir a adecuación do produto ás esixencias do mercado, así como as normas de ensaio e especificacións dos produtos. Coñecer os procesos de obtención de ácidos e álcalis así como os procesos para: Materiais cerámicos, fertilizantes, deterxentes e pinturas. Coñecer os transformados do carbón, do silicio e doutros non metais AP4
AP22
BP2
BP4
BP6
BP7
CP1
Ser capaz de desenvolver o proxecto dun proceso químico: consumos e condicións de operación, así como a súa viabilidade técnica. AP22
BP3

Contidos
Temas Subtemas
Nos bloques ou temas seguintes desarrollanse os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación Materias primas e productos básicos: estructura da producción. Adecuación do producto ás necesidades do mercado. Normas de ensayo e especificacións de productos.
Desarrollo do proxecto dun proceso químico: consumos e condiciones de operación. Viabilidade técnica.
Seguridade básica na industria química.
Procesos de obtención de ácidos: (H 2SO 4; H 3PO 4; HNO 3; HCl; ...) e álcalis (Na2CO3; NaOH; ...).
Procesos para: Materiais cerámicos (base arcilla, vidrio, aglomerantes inorgánicos), fertilizantes, deterxentes e pinturas. Transformados do carbón, do silicio e de outros non metais.
Procesos industriais para derivados do petróleo (etileno, etanol, aceites e grasas...).
1. Materias primas proceso e produto 1.1. Estrutura dá produción. Adecuación do produto ás esixencias do mercado
1.2. Normas de ensaio e especificacions dos produtos.
1.3. Exemplo: madera de pino. Comercialización da resina de pino: Brea y augarrás
2. Desenvolvemento do proxeto dun proceso químico 2.1. Operacións unitarias
2.2. Consumos e condicións de operación. Viabilidade
técnica.
2.3. Seguridade básica na industria química.
3. Procesos químicos 3.1.Obtención de ácidos e alcalis
3.2 Procesos para materiais cerámicos
3.3 Compostos do cemento
3.4 Explosivos e propulsores
3.5 Derivados do petróleo
3.6 Deterxentes
3.7 Fertilizantes
3.8 Recubrimentos
3.9 etc

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A4 B2 B3 4 1 5
Presentación oral B4 B7 C1 1 2 3
Sesión maxistral A4 A22 25 23 48
Proba obxectiva A4 B6 2 10 12
Traballos tutelados B6 10 30 40
 
Atención personalizada 4.5 0 4.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución
Presentación oral Presentación oral dos traballos elaborados individualmente ou en grupo pequeno
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Proba obxectiva Proba de preguntas curtas, cuestións ou exercicios baseadas nos contidos da materia e os traballos realizados polos alumnos durante o curso
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Presentación oral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Presentación oral: Realizarase con apoio de diapositivas e cada alumno do grupo dispoñerá dun determinado tempo para a mesma.

Traballos tutelados: Recoméndase a asistencia a titorías personalizadas. Nelas o alumno recibirá orientación sobre o xeito de iniciar e levar a cabo o traballo de acordo aos criterios que se indicarán.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B6 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor tutor.

15
Presentación oral B4 B7 C1 Presentación oral dos traballos tutelados realizados con apoio das TIC
EXPOSICIÓN ORAL: 1 PUNTO
• Expresión verbal y Expresión corporal: 0,5
• power point: 0,5
10
Prácticas de laboratorio A4 B2 B3 1. Destilación sencilla y destilación Fraccionada
2. Extracción Soxhlet con disolvente
15
Proba obxectiva A4 B6 Proba escrita da materia impartida na asignatura.
Para aprobar a asignatura será necesario obter un mínimo de 3 puntos no exame sobre 7 puntos para valorar as outras actividades.
60
 
Observacións avaliación
A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria.

Será obrigatorio para aprobar a asignatura entregar o traballo (formato Word)e realizar a súa exposición (formato Power point)nos días establecidos polo profesor e publicados en Moodle.

Para aprobar a asignatura será necesario obter un mínimo de 3 puntos no exame sobre 7 puntos para valorar as outras actividades.

Os alumnos con matricula a tempo parcial terán que realizar todas as seguintes actividades obrigatorias (14 % das horas da asignatura): asistencia a prácticas de laboratorio e presentación do traballo tutelado. Quedan exentos do resto das horas presenciais da asigantura.

Fontes de información
Bibliografía básica E. Muñoz y M. Grau (2012). Ingeniería Química . Ed. UNED
R. M. Murphy (2007). Introducción a los procesos químicos. Principios, análisis y síntesis. MacGraw-Hill
V. Muñoz (1985). Química Técnica. Ed. UNED

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Tecnoloxía química específica/730497016

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías