Identifying Data 2017/18
Subject (*) Electronics and instrumentation Code 730497007
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Jove Pérez, Esteban
E-mail
esteban.jove@udc.es
Lecturers
Calvo Rolle, Jose Luis
Jove Pérez, Esteban
Perez Castelo, Francisco Javier
Quintián Pardo, Héctor
E-mail
jose.rolle@udc.es
esteban.jove@udc.es
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
hector.quintian@udc.es
Web http://https://moodle.udc.es/
General description Esta materia proporciona ao alumno a capacidade para deseñar sistemas electrónicos e de instrumentación industrial, mediante a consecución dos seguintes resultados da aprendizaxe:
- Coñecer os elementos e os principios de funcionamento dun sistema de adquisición de datos.
- Coñecer os fundamentos do procesamento de sinais analóxicos e dixitais.
- Coñecer os principios de funcionamento e a aplicación dos sistemas de instrumentación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Capacidade para deseñar sistemas electrónicos e de instrumentación industrial.
A27 Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Ser capaz de realizar a análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
B7 Falar ben en público.
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os elementos e os principios de funcionamento dun sistema de adquisición de datos. AJ7
AJ27
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
CJ1
Coñecer os fundamentos do procesamento de sinais analóxicos e dixitais. AJ7
AJ27
BJ1
BJ2
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
CJ1
Coñecer os principios de funcionamento e a aplicación dos sistemas de instrumentación. AJ7
AJ27
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
CJ1
Capacidade para deseñar sistemas electrónicos e de instrumentación industrial. AJ7
AJ27
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
CJ1

Contents
Topic Sub-topic
1. Arquitectura e elementos dos sistemas de instrumentación industrial
1.1. Introdución.
1.2. Acondicionadores de sinal.
1.2.1. Amplificadores.
1.2.2. Filtros.
1.2.3. Moduladores e demoduladores.
1.2.4. Outros Acondicionadores.
1.3. Sensores
2. Sistemas de adquisición de datos. 2.1. Introdución.
2.2. Convertedores A/D e D/A.
2.3. Sistemas electrónicos dixitais programables.
3. Dispositivos de medida para contornas industriais 3.1. Sensores Intelixentes.
3.2. Buses de Campo.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A7 A27 B1 B3 B5 B6 20 11 31
ICT practicals A7 A27 B1 B2 B3 B5 C1 0 15 15
Objective test A7 A27 B1 B2 B3 B5 2 9.5 11.5
Problem solving A7 A27 B1 B2 B3 C1 10 0 10
Multiple-choice questions A7 A27 B1 B3 B5 B6 2 6 8
Oral presentation B3 B4 B5 B6 B7 C1 1 9 10
Laboratory practice A7 A27 B2 C1 15 10 25
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Nas sesións maxistrais desenvólvense os contidos da materia tanto a nivel teórico como práctico.
ICT practicals Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de forma teórica e práctica mediante simulación.
Objective test A proba obxectiva escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta materia.
Problem solving Durante sesións presenciais formularanse supostos prácticos para a súa resolución.
Multiple-choice questions Realizarase polo menos unha proba de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, en horario de clase.
Oral presentation Realizarase polo menos unha exposición audiovisual dun tema proposto utilizando de xeito preferente as TIC.
Laboratory practice Consistirá na simulación e/ou montaxe de circuítos básicos de instrumentación electrónica utilizando o programa de simulación electrónica Orcad Pspice e os equipos de laboratorio.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Guest lecture / keynote speech
ICT practicals
Objective test
Problem solving
Description
Cada alumno dispón para a resolución das súas posibles dúbidas e/ou problemas, das correspondente sesións de titoría personalizada que pode realizarse de forma presencial no horario establecido ou de forma non presencial por correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A7 A27 B1 B3 B5 B6 Realizarase polo menos unha proba de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, en horario de clase. 30
Oral presentation B3 B4 B5 B6 B7 C1 Durante o curso propoñerase a realización de polo menos un traballo que terá que ser defendido/presentado oralmente. 10
Laboratory practice A7 A27 B2 C1 A súa realización e valoración positiva é imprescindible para aprobar a materia. 10
ICT practicals A7 A27 B1 B2 B3 B5 C1 Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de forma teórica e práctica mediante simulación. 20
Objective test A7 A27 B1 B2 B3 B5 A proba obxectiva escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta materia. A proba obxectiva realizarase nas convocatorias oficiais de Xaneiro e Xullo. 30
 
Assessment comments

Para aprobar a materia hai que obter unha puntuación mínima de 50 puntos sobre 100.


A nota final obterase sumando as puntuacións obtidas en Prácticas a través de TIC, Prácticas de laboratorio, Presentación Oral, Proba de resposta múltiple e Proba obxectiva, sempre e cando se cumpran as seguintes condicións:

  • Que se realizasen as Prácticas de laboratorio cunha puntuación maior ou igual que 5.
  • Que a nota da Proba obxectiva sexa maior ou igual que 12.

No caso de que non se cumpran as condicións anteriores, a nota final será o resultado de multiplicar por 0,7 a suma das notas da Proba Obxectiva e da Proba de resposta múltiple.

As notas de cada un dos apartados só serán válidas durante o curso académico no que se obteñan.



Sources of information
Basic Bela G. Liptak (2002). Instrument Engineers' Handbook - Process Software and Digital Networks. CRC Press
Bela G. Liptak (2003). Instrument Engineers' Handbook, Volume One - Process Measurement And Analysis. CRC Press
Pérez García M. A. (2008). Instrumentación Electrónica. Thomson
John G. Webster (2014). Measurement, Instrumentation, and Sensors Handbook. CRC Press
Pallas, Ramon (2005). Sensores y Acondicionadores de Señal. Marcombo

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.