Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A8 |
Capacidade para deseñar e proxectar sistemas de produción automatizados e control avanzado de procesos. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Ser capaz de realizar a análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas. |
B7 |
Falar ben en público. |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
- Coñecer e saber utilizar os métodos analíticos necesarios para:
- A modelización de sistemas físicos.
- A análise tanto dinámica coma estática dos sistemas nos dominios temporal e frecuencial.
- O deseño do regulador máis axeitado, que cumpra as especificacións esixidas polo usuario, para
cada sistema de control.
- Coñecer a finalidade de cada un dos elementos que forman parte dun sistema de control, como
poden ser os actuadores, sensores, reguladores, etc.
- Elixir, entre as múltiples posibilidades, a estrutura de control a implantar máis axeitada.
- Elixir, entre as múltiples posibilidades, a estrutura de control a implantar máis axeitada e formas de sintonización
dos parámetros dos controladores PID.
- Coñecer as normativas de representación dos sistemas de control. |
AJ8
|
BJ2 BJ5 BJ6 BJ7
|
CJ1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Capítulo 0
Contidos |
Nos seguintes temas desenvolvense os seguintes contidos:
Sistemas automatizados. Seguridade e mantenento de sistemas automatizados. Sistemas de control lineal e non lineal. Deseño de controladores |
Capítulo 1
TECNOLOXÍA DE CONTROL. INTRODUCIÓN.
|
1.1 Conceptos básicos.
1.2 Controis Analóxico e Dixital. |
Capítulo 2
CONTROL PID.
|
2.1 Definicións.
2.2 Banda Proporcional.
2.3 Control todo ou nada.
2.4 Control PWM.
2.5 Controis Proporcional, Derivativa e Integral.
Exercicios.
|
Capítulo 3
ESTRUTURAS PID. |
3.1 Introdución.
3.2 Control en serie ou cascada.
3.3 Control en paralelo ou realimentedo: feedforward.
Exercicios. |
Capítulo 4
INTRODUCIÓN AO MATLAB
|
Exercicios.
|
Capítulo 5
MODELADO DUNHA PLANTA.
|
5.1 Modelos estáticos e dinámicos.
5.2 Formas de modelización dunha planta.
5.3 Respostas ao impulso e ao escalón.
Exercicios.
|
Capítulo 6
SINTONIZACIÓN.
|
6.1 Sintonización en lazo aberto e en lazo pechado.
6.2 Métodos de Ziegler-Nichols.
Exercicios.
|
Capítulo 7
CONTROL NON LINEAL.
|
7.1 Introdución.
7.2 Elementos de Saturación, Dead Zone, Band Zone, etc.
7.3 Control todo ou nada. Control PWM.
Exercicios.
|
Capítulo 8
NORMAS DE REPRESENTACIÓN DE SISTEMAS DE CONTROL.
|
8.1 Normas ISA.
8.2 Táboa de identificación de elementos.
8.3 Símbolos xerais de instrumentos.
Exercicios. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A8 B5 C1 |
15 |
26.5 |
41.5 |
Problem solving |
A8 B6 B2 |
20 |
15 |
35 |
Laboratory practice |
A8 B6 B5 B2 |
10 |
2 |
12 |
Objective test |
A8 B2 B5 B6 B7 C1 |
4 |
15 |
19 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Nela iranse desenvolvendo os conceptos e fórmulas necesarios para a comprensión e análise da Automatización Industrial, dende os conceptos de deseño así como dos métodos de sintonización dos reguladores PID. |
Problem solving |
Realizaranse en lousa exercicios complementarios ao desenvolvido nas sesións maxistrais de teoría, coa base necesaria e suficiente para a comprensión da materia e propoñeránselle ao Alumno exercicios a realizar de forma individual ou por grupos e a nota computará na cualificación final. |
Laboratory practice |
Inicialmente consistirá na realización dunha serie de prácticas, dependendo da dispoñibilidade no laboratorio de MATLAB-Simulink, cunha duración global de 10 h.. As prácticas consistirán na simulación por ordenador da sintonización dun regulador PID.
As prácticas de laboratorio só aprobaranse pola súa realización e a presentación do caderno de prácticas debidamente enchido.
Nota: as horas para a realización destas prácticas de laboratorio son parte das horas de docencia interactiva. |
Objective test |
Consistirá na realización dun exame no que se pode poñer un test, problemas e/ou exercicios, coas puntuacións e tempos de realización ben definidos, na folla de exame, para cada un deles.
Para o aprobado da materia é obrigatorio ter realizado todas as prácticas de laboratorio nas datas establecidas para elas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Problem solving |
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
|
Description |
Asociadas ás leccións maxistrais e de solución de problemas, cada Alumno dispón para a resolución das súas dúbidas, das correspondente sesións de titoría personalizada.
A realización das prácticas de laboratorio será levada persoalmente por un dos profesores designados. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
A8 B6 B2 |
Durante o curso propoñeranse exercicios a realizar polo Alumno de forma individual ou por grupos e a nota computará na cualificación final. |
30 |
Laboratory practice |
A8 B6 B5 B2 |
As prácticas de laboratorio só aprobaranse pola súa realización e a presentación do caderno de prácticas debidamente enchido. |
20 |
Objective test |
A8 B2 B5 B6 B7 C1 |
A nota obtida neste exame será, unha vez cumprida, para poder aprobar, a obrigatoriedade de ter realizado todas as prácticas de laboratorio nas datas establecidas para elas, a que compute na nota final. |
50 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Clarence W de Silva (1.989). Control Sensors & Actuators. Prentice Hall
Aidan O'Dwyer (2.003). PI & PID Controller Tuning Rules. Imperial College Press
Francisco Ojeda Cherta (1.996). Problemas de diseño de Automatismos. Editorial Paraninfo
Cecilio Angulo Bahón-Cristóbal Raya Giner (2.004). Tecnología de sistemas de control. Edicions de la UPC |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Electrical technology/730497001 | Electronics and instrumentation/730497007 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Specific automation technology/730497020 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|