Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Xestión da innovación/dirección integrada de proxectos Código 730497011
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Enxeñaría Civil
Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Caño Gochi, Alfredo del
Correo electrónico
alfredo.cano@udc.es
Profesorado
Caño Gochi, Alfredo del
Cruz Lopez, Maria Pilar de la
Fernández Martínez, José
Lamas Rodriguez, Adolfo
Correo electrónico
alfredo.cano@udc.es
pilar.cruz1@udc.es
j.fernandezm@udc.es
adolfo.lamasr@udc.es
Web http://moodle.udc.es/my/
Descrición xeral Xestión da Innovación. O plan estratéxico tecnolóxico. Identificación de ideas innovadoras. Financiamento da innovación. Explotación dos resultados. O marco español para a innovación.

Dirección integrada de proxectos. Fundamentos: proxecto, programa, carteira de proxectos. Dirección integrada de proxectos: alcance, custo, prazo, calidade, sustentabilidade, oportunidades e riscos, aprovisionamentos, comunicacións e integración das demais funcións directivas (planificación e control globais e integrados do proxecto). Particularidades da xestión de proxectos tecnolóxicos e de innovación. Fundamentos de xestión de programas e de carteiras de proxectos.

---------------------------------------------------

INNOVATION MANAGEMENT / PROJECT MANAGEMENT

Innovation Management. The technology strategic plan. Identifying innovative ideas. Innovation financing. Exploitation of results. The Spanish framework for innovation.

Integrated project management. Basic concepts: project, program, portfolio. Integrated project management: scope, cost, time, quality, sustainability, opportunity & risk, procurement, communications and integration of the other management functions (integrated planning and control of the project as a whole). Characteristics of the management of technology and innovation projects. Fundamentals of program and portfolio management.

Competencias do título
Código Competencias do título
A15 Coñecementos e capacidades para a dirección integrada de proxectos.
A16 Capacidade para a xestión da investigación, o desenvolvemento e a innovación tecnolóxica (I+D+i).
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades.
B6 Ser capaz de realizar a análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos e capacidades para a dirección integrada de proxectos. Coñecementos de xestión da Investigación, Desenvolvemento e Innovación tecnolóxica. Capacidade para a xestión de proxectos de I+D+i. AP15
AP16
BP2
BP3
BP4
BP6
CP1

Contidos
Temas Subtemas
Xestión da Innovación / Dirección Integrada de Proxectos. Fundamentos: proxecto, programa, carteira de proxectos. Dirección integrada de proxectos: alcance, custo, prazo, calidade, risco, aprovisionamentos, comunicacións e integración das demais funcións directivas (planificación e control globais e integrados do proxecto). Fundamentos de xestión de programas e de carteiras de proxectos. Fundamentos de xestión da Investigación, Desenvolvemento e Innovación tecnolóxica. Particularidades da xestión de proxectos de I+D+i.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A15 A16 C1 19 10 29
Estudo de casos A15 A16 B2 B3 B4 B6 C1 12 27.5 39.5
Solución de problemas A15 8 8 16
Prácticas a través de TIC C1 6 0 6
Proba obxectiva A15 A16 B2 B3 B4 B6 C1 2 15 17
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor explicará en clase os contidos teóricos esenciais da materia. Dispoñeranse en Moodle os apuntamentos da materia, que non constitúen un texto completo; o alumno debe completalos en clase cos detalles que na mesma coméntense polo profesor.
Estudo de casos O profesor analizará e explicará casos prácticos sobre o contido da materia, que servirán de base tanto para casos prácticos de avaliación a entregar polo alumno, como para a proba obxectiva.
Solución de problemas O profesor resolverá exercicios sobre o contido da materia, que servirán de base tanto para casos prácticos de avaliación a entregar polo alumno, como para a proba obxectiva.
Prácticas a través de TIC Prácticas con software de dirección de proxectos.
Proba obxectiva Haberá senllos exames nas datas oficiais establecidas pola Escola. En función do tempo dispoñible para o exame e do criterio do profesor, o exame poderá incluír preguntas de tipo teórico e teórico-práctico, acerca dos contidos teóricos da materia e das súas aplicacións a casos concretos. Isto poderase facer por medio de preguntas tipo test, preguntas curtas, ou ambos os tipos de pregunta. Tamén poderá incluír a resolución de exercicios, de supostos ou casos prácticos, ou combinacións de todo iso. O feito de que o profesor proporcione ao alumno as transparencias de clase non exime ao alumno da obrigación de tomar notas de clase; o profesor emprega ditas transparencias para apoiar a súa explicación, que pode incluír matices e detalles non contidos nas transparencias. Doutra banda, o profesor contesta as preguntas que os alumnos realizan en clase, sobre aspectos que poden non estar incluídos nas transparencias. Os contidos que se avaliarán na proba obxectiva serán todos os que se expuxeron en clase, estean ou non nas transparencias.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Estudo de casos
Proba obxectiva
Solución de problemas
Prácticas a través de TIC
Descrición
O profesor atenderá en titorías a cada alumno que o requira para resolver dúbidas sobre teoría ou práctica.

A atención ao alumno poderá ser dentro ou fóra dos horarios oficiais de titorías aínda que, para evitar esperas innecesarias ao alumno, tanto nun caso como no outro, sempre a data e hora acordaranse previamente a través correoE ou teléfono.

As cifras de atención personalizada recollidas na planificación son orientativas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A15 A16 B2 B3 B4 B6 C1 O alumno deberá entregar traballos de avaliación, de tipo caso práctico, que poden ser relativos á formulación dun proxecto, sexa do tipo que sexa, incluídos os de innovación.

Haberá un traballo sobre xestión da innovación, e varios sobre dirección integrada de proxectos.
56
Proba obxectiva A15 A16 B2 B3 B4 B6 C1 Véxase o devandito a efectos de proba obxectiva no apartado de Metodoloxías. 44
 
Observacións avaliación
A avaliación estrutúrase desta forma:
  • Xestión de la Innovación: 
    • As dúas partes de xestión da innovación (traballo a realizar polos alumnos, e exame), supoñerán, respectivamente, un 23% e un 10% da nota final da materia. 
    • Para superar a parte de xestión da innovación o alumno debe ter máis de 4 puntos sobre 10 no exame, máis de 5 puntos sobre 10 no traballo, e máis de 5 sobre 10 de media.
  • Dirección Integrada de Proxectos: 
    • As dúas partes de dirección integrada de proxectos (traballos a realizar polos alumnos,  e exame) supoñerán, respectivamente, un 33% e un 34% da nota final da materia. 
    • Para superar a parte de dirección integrada de proxectos o alumno debe ter máis de 4 puntos sobre 10 no exame, unha media de máis de 5 puntos sobre 10 nos traballos, e máis de 5 sobre 10 de media total.
O alumno debe superar as dúas partes da materia (Xestión da Innovación / Dirección Integrada de Proxectos).

Haberá senllos exames nas datas oficiais establecidas pola Escola. En función do tempo dispoñible para o exame e do criterio do profesor, o exame poderá incluír preguntas de tipo teórico e teórico-práctico, acerca dos contidos teóricos da materia e das súas aplicacións a casos concretos. Isto poderase facer por medio de preguntas tipo test, preguntas curtas, ou ambos os tipos de pregunta. En función do xa comentado, o exame poderá incluír tamén a resolución de exercicios, supostos ou casos prácticos, ou combinacións de todo iso. O exame poderá incluír tamén preguntas sobre os traballos realizados.

O feito de que o profesor proporcione ao alumno as transparencias de clase non exime ao alumno da obrigación de tomar notas de clase; o profesor emprega ditas transparencias para apoiar a súa explicación, que pode incluír matices e detalles non contidos nas transparencias. Doutra banda, o profesor contesta as preguntas que os alumnos realizan en clase, sobre aspectos que poden non estar incluídos nas transparencias. Os contidos que se avaliarán na proba obxectiva serán todos os que se expuxeron en clase, estean ou non nas transparencias.

Fontes de información
Bibliografía básica Lamas, A. (2016). Apuntes de la asignatura: gestión de la innovación..
Project Management Institute (2013). Guía de los Fundamentos para la Dirección de Proyectos (Guía del PMBOK). Quinta edición.. Project Management Institute, EEUU.
del Caño A, de la Cruz MP (2016). Transparencias de la asignatura: dirección integrada de proyectos..

Bibliografía complementaria
Gestión de la innovación.
  • Fundación para la Innovación Tecnológica COTEC (2014). Informe COTEC. Tecnología e Innovación en España.
  • Harvard Business School Publishing Corporation (2004). Desarrollar la gestión de la creatividad y de la innovación. Deusto.
  • Hidalgo A (2001). La gestión de la innovación y la tecnología en las organizaciones. Pirámide.
  • Roberts EB (1996). Gestión de la innovación tecnológica. Fundación para la Innovación Tecnológica COTEC.
Dirección Integrada de Proyectos.
  • Ambriz R (2011). Dynamic scheduling with Microsoft Project 2010. J. Ross Publishing.
  • de Cos M (1995). Teoría general del proyecto. Vol. I: Dirección de proyectos. Síntesis.
  • Fleming QW, Koppleman (1996). Earned value project management. Project Management Institute.
  • Kerzner H (2009). Project management. A managerial approach. Wiley.
  • Maltzman R, Shirley D (2010). Green project management. Taylor and Francis.
  • Meredith JR, Mantel SJ (2012). Project management. Wiley.
  • Turner JR (1997). The handbook of project-based management. McGraw Hill.
  • Uyttewaal E (2010). Forecast Scheduling with Microsoft Project 2010. ProjectPro Corporation.

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dirección de sistemas produtivos e loxísticos /730497009
Dirección de empresas/730497010

Materias que continúan o temario
Traballo fin de mestrado/730497015

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías