Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Tecnoloxía eléctrica específica Código 730497017
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Vazquez Rodriguez, Santiago
Correo electrónico
santiago.vazquez@udc.es
Profesorado
Vazquez Rodriguez, Santiago
Correo electrónico
santiago.vazquez@udc.es
Web http://culombio.udc.es
Descrición xeral Esta asignatura continúase no segundo cuatrimestre coa asignatura de Tecnoloxía Eléctrica (Cód.730497001), na que se describen e analizan Sistemas de Enerxía Eléctrica (SEE), tanto en réxime estacionario como en réxime dinámico. Un SEE constitúe un sistema eléctrico completo, é dicir, inclúe os elementos necesarios para a xeración, a transformación, o transporte e distribución da enerxía eléctrica e a demanda da mesma.

A presente asignatura deberá ser cursada por todo aquel alumno que non posúa os coñecementos previos necesarios descritos na guía docente da asignatura do segundo cuatrimestre. É por isto que a motivación para esta asignatura é dobre:

- Servir de asignatura de reforzo para todo aquel alumno que non posúa os coñecementos previos necesarios antes mencionados.
- Permitir a descrición de aspectos que, aínda non sendo nucleares para a comprensión da asignatura do segundo cuatrimestre, permiten o enriquecimiento e a contextualización da mesma.

A asignatura divídese en dous partes. A primeira está dedicada á análise de circuítos eléctricos e aos fundamentos das máquinas eléctricas; nesta parte cabo destacar a descrición, modelización e análise dos transformadores e as máquinas síncronas. Unha segunda parte está orientada cara á segunda das motivaciones antes mencionada; introdúcense os SEE, descríbense os elementos que os compoñen, así como aspectos operativos, constructivos e analíticos destes sistemas.

Calquera cambio ou evento relacionado coa docencia e avaliación da asignatura será anunciado polo profesor da mesma nas clases presenciales. No entanto, o sitio web http://culombio.udc.es constitúe a canle alternativa para os alumnos que non asisten ás clases presenciales co obxecto de manterse ao corrente de calquera anuncio ou incidencia.

Competencias do título
Código Competencias do título
A25 Capacidade para o cálculo e o deseño de máquinas eléctricas.
A26 Capacidade para o deseño de centrais eléctricas.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumno será capaz de coñecer e identificar os distintos elementos dun sistema de enerxía eléctrica que permiten contextualizar a temática abordada na asignatura de Tecnoloxía Eléctrica e que son: as máquinas eléctricas, as fontes xeradoras de enerxía eléctrica e as liñas de transporte da enerxía eléctrica. Así mesmo, saberá analizar o comportamento dos anteriores elementos a partir dos seus modelos e circuítos equivalentes. AP25
AP26
BP2
BP5

Contidos
Temas Subtemas
Generalidades Análises de Circuítos Eléctricos
Fundamentos Electromagnetismo
Máquinas Eléctricas Fundamentos das máquinas eléctricas
Transformador
Máquina síncrona
Sistemas de Enerxía Eléctrica (SEE) Generalidades
Operación dos SEE
Liñas de alta tensión
Xeración de enerxía eléctrica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A25 A26 B2 B5 40 0 40
Solución de problemas B2 B5 20 30 50
Traballos tutelados B2 B5 0 25 25
Proba obxectiva A25 A26 B2 4 29 33
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Os contidos do programa explícanse na pizarra, resolvéndose as dúbidas que poidan suscitar os alumnos.
Ao longo do curso, durante as sesións de clase, o profesor poderá suscitar cuestións sobre o temario ou suscitar exercicios aos alumnos e evaluar as súas respostas. A cualificación destas respostas poderá ser incorporada á cualificación da asignatura segundo detállase no apartado de avaliación.
Solución de problemas O profesor propón problemas en clase para a súa resolución. Estes serán resoltos, segundo estime o profesor, polos alumnos ou polo profesor na pizarra. O profesor pode elixir a un alumno para a resolución do problema na pizarra.
Traballos tutelados
Proba obxectiva A proba obxectiva consta dun conxunto de exercicios e preguntas que o alumno deberá resolver e responder por escrito nun tempo máximo de catro horas. Esta proba pode consistir nun exame escrito tradicional, un exame tipo test ou unha combinación de ambas modalidades. A forma de puntuar as preguntas dependerá da modalidade de exame e, en calquera caso, será coñecida polo alumno con anterioridad á realización do mesmo. Para iso, os baremos utilizados serán publicados na páxina web da asignatura e serán explicados polo profesor en clase. O alumno non poderá contar con máis axuda que a dunha calculadora. A tenencia por parte do alumno, durante a realización desta proba, de calquera obxecto non autorizado expresamente polo profesor, supoñerá a retirada do exame e a suspensión do mesmo. O aprobado obterase cunha puntuación de 5 puntos sobre un total de 10.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Proba obxectiva
Descrición
Durante todo periodo de clases, o profesor conta cunhas horas de tutoría nas que se resolven cuestións dos alumnos de forma personalizada, tanto para unha mellor comprensión dos contidos da asignatura, como para a resolución de problemas e a preparación da proba obxectiva.
Así mesmo, os alumnos que opten pola realización dun traballo tutelado, recibirán unha atención personalizada específica para a consecución dos obxectivos do traballo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B2 B5 Ésta es una actividad que el profesor podrá proponer individualmente o por grupos. Los trabajos pueden ser de distintas naturalezas, en función de las necesidades y circunstancias de cada curso y siempre con el criterio de evaluación continua. Comúnmente, esto incluirá, primeramente, el estudio de un tema y/o el desarrollo de una herramienta software para un tema en concreto y, a continuación, la resolución de problemas relacionado con el asunto propuesto. 10
Proba obxectiva A25 A26 B2 A proba obxectiva será dalgunha das modalidades seguintes: exame tradicional ou exame tipo test, ou unha combinación de ambas modalidades. En calquera caso, o profesor informará aos alumnos da modalidade de proba que terán que superar con antelación á mesma.
En circunstancias excepcionais, sempre a criterio do profesor e de acordo cos alumnos afectados, a proba obxectiva poderá ser oral, é dicir, non escrita. Este pode ser o caso de exames, normalmente de recuperación, no que o número de alumnos convocados é moi reducido.
90
 
Observacións avaliación

Á finalización do cuatrimestre levarase a cabo unha proba obxectiva.

No entanto,
existen outros criterios que poden supoñer un reforzo na nota final e
que son o resultado dunha participación voluntaria e proactiva do alumno
e da valoración que o profesor estime desta participación. Estas
valoracións sumaranse á cualificación obtida na proba obxectiva, cando
esta supere un mínimo de calidade establecido polo profesor da
asignatura e conformar, así, a cualificación final da asignatura. En
ningún caso poderá considerarse aprobada a asignatura si o alumno non
realiza a proba obxectiva e non supera con esta o mínimo anteriormente
mencionado. Os criterios de reforzo voluntarios son: o aprovechamiento
das clases presenciales e a realización de traballos tutelados.

A continuación descríbense os criterios de avaliación:

Proba obxectiva 

Considéranse as modalidades de exame seguintes:

  • Exame tradicional,
    é dicir, un exame que consta dun conxunto de preguntas no que o alumno
    puntúa positivamente por cada resposta completa e correcta.
  • Exame tipo test,
    no que o alumno, para cada unha das preguntas de que consta o exame,
    deberá marcar unha opción de entre as múltiples posibles como resposta
    correcta. Cada pregunta contestada correctamente puntúa positivamente,
    en contraposición ás respostas erróneas, que supoñen unha valoración
    negativa na nota final da proba. Normalmente esta valoración negativa
    non é lineal, é dicir, a resposta errónea a unha pregunta illada non
    supón merma na nota da proba mentres que a acumulación de preguntas
    erróneas si resta puntuación. Con iso preténdese favorecer aos alumnos
    que, por temor ao fracaso nalgunha pregunta, optan por non respondela
    malia posuír coñecementos suficientes para a resolución da mesma.

A
proba obxectiva será dalgunha das modalidades anteriormente descritas
ou unha combinación de ambas modalidades. En calquera caso, o profesor
informará aos alumnos da modalidade de proba que terán que superar con
antelación á mesma. 
En circunstancias excepcionais, sempre a
criterio do profesor e de acordo cos alumnos afectados, a proba
obxectiva poderá ser oral, é dicir, non escrita. Este pode ser o caso de
exames, normalmente de recuperación, no que o número de alumnos
convocados é moi reducido.

Aprovechamiento das clases presenciales

A
mera asistencia a clase non é obligatoria para a superación da
asignatura e tampouco supón ningún tipo de recompensa en términos de
cualificación final da asignatura. O profesor da asignatura non levará
un control de asistencia ás clases máis aló do que estime necesario para
coñecer o nome dos alumnos. Con todo, ao longo dun curso académico
prodúcense circunstancias nas que o profesor pode percibir e valorar o
interese que un alumno mostra na asignatura e no aprovechamiento das
clases en particular. Circunstancias como estas poden ser: a resolución
de problemas, a formulación de preguntas de interese, a participación en
debates, etc. En definitiva, o término aprovechamiento está relacionado coa proactividad do alumno en relación coa asignatura e o proceso de aprendizaxe.

Traballos tutelados

O
profesor da asignatura resérvase o dereito de propoñer aos alumnos a
realización de traballos tutelados. Estes serán en todos os casos
voluntarios e supoñerán, por parte do alumno, unha dedicación
extraordinaria non recolleita nesta guía docente. Nunha primeira reunión
personalizada co alumno, o profesor consensuará con este o tipo de
traballo, os obxectivos do mesmo e a puntuación máxima que supoñería a
consecución destes obxectivos. A puntuación obtida sumaríase
directamente á cualificación da asignatura. O alumno terá que evaluar si
a dedicación e esforzo que o traballo esixiralle poderán ser asumidos
por el, atendendo ás súas circunstancias persoais, e si supoñerán un
beneficio maior. Así pois o alumno terá que atopar algún tipo de
motivación relacionada coa posibilidade de mellora da cualificación
académica, de axuda para a superación da asignatura ou outra de índole
máis persoal. 

Nalgunhas circunstancias nas que un alumno non
supere satisfactoriamente a asignatura nunha primeira convocatoria, pero
que supere na cualificación da asignatura un certo limiar mínimo,
poderá aprobar a asignatura na convocatoria de segunda oportunidade
mediante a realización dun traballo tutelado. En calquera caso, a
valoración desta posibilidade compete única e exclusivamente ao profesor
da asignatura, atendendo ás circunstancias particulares de cada caso,
en ocasións relacionadas coa disponibilidad dun traballo tutelado
adecuado. Esta opción non se trata, baixo ningún concepto, dun dereito
adquirido polo alumno senón dunha posibilidade que brinda o profesor da
asignatura atendendo a cada caso particular.


Fontes de información
Bibliografía básica John J.Grainger, William D.Stevenson Jr. (1994). Análisis de sistemas de potencia. McGraw-Hill
Jesús Á. Gomollón García (2013). Apuntes de Máquinas Eléctricas. http://culombio.udc.es
Jesús Fraile Mora (2003). Máquinas Eléctricas. Quinta Edición. McGraw-Hill
(). sitio web de la asignatura. http://culombio.udc.es

Outra bibliografía da asignatura pode consultarse no sitio web http://culombio.udc.es

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Tecnoloxía eléctrica/730497001

Observacións
O alumno debe coñecer as técnicas de análises de circuítos eléctricos, tanto de continua como de corrente alterna e sistemas monofásicos e trifásicos.

Así mesmo, para a completa comprensión dos principios das máquinas eléctricas, debe estar familiarizado cos conceptos e as leis que rexen o electromagnetismo e a inducción magnética.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías