Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Enxeñaría de Procesos de Fabricación Código 730497202
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Amado Paz, José Manuel
Correo electrónico
jose.amado.paz@udc.es
Profesorado
Amado Paz, José Manuel
López López, Manuel
Loureiro Montero, Alfonso
Correo electrónico
jose.amado.paz@udc.es
manuel.lopez.lopez@udc.es
a.loureiro@udc.es
Web
Descrición xeral Capacidade para deseñar e proxectar sistemas de producción automatizados e control avanzado de procesos
Coñecementos para proxectar, calcular e deseñar sistemas integrados de fabricación.



Competencias do título
Código Competencias do título
A2 ETI2 - Coñecemento e capacidade para proxectar, calcular e deseñar sistemas integrados de fabricación.
A3 ETI3 - Capacidade para o deseño e ensaio de máquinas.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades.
B6 G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial.
B7 G2 - Proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos, instalacións e plantas.
B14 G9 - Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B15 G10 - Saber comunicar as conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
C1 ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C2 ABET (b) - An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data.
C5 ABET (e) - An ability to identify, formulate, and solve engineering problems.
C6 ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility.
C7 ABET (g) - An ability to communicate effectively.
C11 ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para deseñar e proxectar sistemas de produción automatizados e control avanzado de procesos AP2
BP1
BP3
BP4
CP1
CP2
CP5
Coñecementos para proxectar, calcular e deseñar sistemas integrados de fabricación AP3
BP6
BP7
BP14
BP15
CP6
CP7
CP11

Contidos
Temas Subtemas
Os capítulos e temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación. Sistemas de fabricación.
Planificación e deseño na fabricación.
Fabricación asistida por computador e sistemas de fabricación integrados. Deseño e ensaio de máquinas e produtos.
Selección de procesos.
BLOQUE I

1. Produción de prototipos rápidos
1.1. Estereolitografía (SLA)
1.2. Modelado por deposición fundida (FDM)
1.3. Impresión tridimensional (3DP)
1.4. Sinterizado selectivo por láser (SLS)
1.5. Fabricación de obxectos laminados (LOM)
1.6. Fabricación directa (LMD)
2. Procesos avanzados de mecanizado 2.1. Mecanizado ou corte con láser
2.2. Procesos con descarga eléctrica ou electroerosión
2.3. Procesos de corte con arco eléctrico
2.4. Mecanizado por ultrasóns
2.5. Corte con chorro de auga e chorro abrasivo
2.6. Mecanizado electroquímico
2.7. Mecanizado químico

3. Automatización dos procesos de fabricación 3.1. Introdución á automatización.
3.2. Sistemas de control industriais.
3.3. Control numérico.
3.4. Robótica industrial.
BLOQUE II

4. Fabricación asistida por ordenador e sistemas de fabricación integrados

4.1. Diseño asistido por ordenador.
4.2. Fabricación asistida por ordenador.
4.3. Introducción a CIM (Computer Integrated Manufacturing)
4.4. Desarrollo de productos con CIM.
4.5 Escaneado e impresión 3D
5. Diseño de productos e selección de procesos 5.1. Visión estratéxica
5.1.1. Problemas
5.1.2. Información da fabricación para o deseño.
5.1.3. Técnicas de deseño para fabricación e ensamblaxe
5.1.4. Estratexia de selección de procesos.
5.2. Selección de procesos
5.2.1. Introducción.
5.2.2. Mapas de información de procesos.
5.2.3. Estratexias de selección.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A2 A3 7.5 3.75 11.25
Sesión maxistral A2 A3 B1 B3 B4 B15 B14 B7 B6 10 10 20
Traballos tutelados A2 A3 B1 B3 B4 B15 B14 B7 B6 C1 C2 C5 C6 C7 C11 0 11.25 11.25
Presentación oral C7 3 6 9
Prácticas de laboratorio A2 A3 7.5 3.75 11.25
Sesión maxistral A2 A3 B1 B3 B4 B15 B14 B7 B6 10 10 20
Traballos tutelados A2 A3 B1 B3 B4 B15 B14 B7 B6 C1 C2 C5 C6 C7 C11 0 11.25 11.25
Proba obxectiva A2 A3 4 1.5 5.5
Presentación oral C7 3 6 9
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Sesión de prácticas de laboratorio de cada un dos bloques temáticos
Sesión maxistral Clases de teoría nas que se desenrolan os contidos da materia
Traballos tutelados Realización dun traballo bibliográfico, teórico, numérico e/o práctico
Presentación oral Presentación oral dos traballos tutelados
Prácticas de laboratorio Realización de prácticas de laboratorio utilizando programas informáticos, correspondentes ó bloque 2 da asignatura
Sesión maxistral Clases teóricas nas que se desenrolarán os contidos do bloque 2 da materia
Traballos tutelados Realización de traballos bibliográficos, teóricos, numéricos e/o prácticos, correspondentes á materia do bloque 2
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe
Presentación oral Presentación oral dos traballos tutelados do bloque 2

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Alumnado con dedicación completa:
a) Prácticas de laboratorio: Resolución de dúbidas durante a realización das sesións de prácticas.
b) Traballos tutelados: Seguimento do traballo do alumno durante o desenvolvemento dos traballos tutelados propostos.

Alumnado a tempo parcial:
a) Prácticas de laboratorio: Resolución de dúbidas durante a realización das sesións de prácticas.
b) Traballos tutelados: Seguimento do traballo do alumno durante o desenvolvemento dos traballos tutelados propostos.





Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A2 A3 A proba obxectiva consiste na superación dun exame final que engloba todos os contidos vistos ao longo do curso 70
Presentación oral C7 Presentación oral dos traballos tutelados correspondientes ó bloque 2 5
Traballos tutelados A2 A3 B1 B3 B4 B15 B14 B7 B6 C1 C2 C5 C6 C7 C11 Traballos realizados polo alumno da parte correspondente ó bloque 1 10
Presentación oral C7 Presentación oral dos traballos tutelados correspondentes ó bloque 1 5
Traballos tutelados A2 A3 B1 B3 B4 B15 B14 B7 B6 C1 C2 C5 C6 C7 C11 Traballos realizados polo alumno da parte correspondente ó bloque 2 10
 
Observacións avaliación

1. OPCIÓNS DE AVALIACIÓN:

A. Alumnado con dedicación completa:

asistencia/ participación nas actividades de clase mínima do 75% (clases de teoría) e 100% (prácticas de laboratorio):

a) Traballos tutelados: elaboración dos traballos correspondentes aos bloques 1 e 2 (20%)

b) Presentación oral: presentación oral dos traballos tutelados dos bloques 1 e 2 (10%)

c) Proba obxectiva: exame final (70%)

B. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:

asistencia/ participación nas actividades de clase mínima do 50 % (clases de teoría) e 100% (prácticas de laboratorio):

a) Traballos tutelados: elaboración dos traballos correspondentes aos bloques 1 e 2 (20%)

b) Presentación oral: presentación oral dos traballos tutelados dos bloques 1 e 2 (10%)

c) Proba obxectiva: exame final (70%)

2. OBSERVACIÓNS ADICIONAIS:

1- CUALIFICACIÓN FINAL: calcularase como a suma das notas correspondentes aos bloques 1 e 2 da materia. No entanto, será necesario obter un mínimo de 2.5 puntos en cada unha das partes para superar a materia.

2- A presentación oral dos traballos dos bloques 1 e 2 é obrigatoria, e forma parte da nota do devandito bloque, cun peso de 0.5 puntos sobre 5.

3. SEGUNDA OPORTUNIDADE

a) Traballos tutelados: elaboración dos traballos correspondentes aos bloques 1 e 2 (20%)

b) Proba obxectiva: exame final (80%)


Fontes de información
Bibliografía básica Ali K. Kamrani (2010). Engineering Design and Rapid Prototyping. Springer
Beno Benhabib (2001). Manufacturing Design, Production, Automation and Integration. Marcel Dekker
K. G. Swift (2003). Process Selection. Butterworth Heinemann
Frank W. Liou (2007). Rapid Prototyping and Engineering Applications. CRC Press
K. G. Cooper (2001). Rapid Prototyping Technology. Marcel Dekker

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e comprir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sustentable ambiental y social” del "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega de los traballos documentais que se realicen nesta materia:

•  Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático

•  Solicitaranse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos

•  En caso de ser necesario realizarlos en papel:

  -      Non se emplearán plásticos

  -      Realizaranse impresións a doble cara.

  -      Empregarase papel reciclado.

  -      Evitarase a impresión de borradores.

Deberase facer un uso sostible dos recursos e da prevención de impactos negativos sobre o medio natural



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías