Identifying Data 2020/21
Subject (*) Manufacturing Process Engineering Code 730497202
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
López López, Manuel
E-mail
manuel.lopez.lopez@udc.es
Lecturers
Amado Paz, José Manuel
López López, Manuel
Loureiro Montero, Alfonso
E-mail
jose.amado.paz@udc.es
manuel.lopez.lopez@udc.es
a.loureiro@udc.es
Web
General description Capacidade para deseñar e proxectar sistemas de producción automatizados e control avanzado de procesos
Coñecementos para proxectar, calcular e deseñar sistemas integrados de fabricación.


Contingency plan Os profesores de materia decidirán en cada momento, en función da evolución da pandemia de Covid-19, de calquera outra situación que leve a similares consecuencias, e das restricións impostas pola autoridade competente, a modalidade de docencia e avaliación: presencial o no presencial.

1. Modificacións nos contidos. Non haberá.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen. En situacións cando non sexa posible ou recomendable a presencialiadade todas as metodoloxías se manteñen aínda que serán modificadas.

*Metodoloxías docentes que se modifican. En situacións cando non sexa posible ou recomendable a presencialiadade utilizaranse recursos en liña para as mesmas.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado. En situacións cando non sexa posible ou recomendable a presencialiadade utilizaranse recursos en liña da universidade.

4. Modificacións na avaliación. En situacións cando non sexa posible ou recomendable a presencialiadade a avaliación farase en liña.

*Observacións de avaliación: as condicións son as mesmas para avaliación presencial e en liña.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía. Non haberá.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 ETI2 - Knowledge and ability to project, calculate and design integrated manufacturing systems.
A3 ETI3 - Ability to design and test machines.
B1 CB6 - Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and / or application of ideas, often in a research context.
B3 CB8 - That students are able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
B4 CB9 - That the students know how to communicate their conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way.
B6 G1 - Have adequate knowledge of the scientific and technological aspects in Industrial Engineering.
B7 G2 - Project, calculate and design products, processes, facilities and plants.
B14 G9 - Be able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
B15 G10 - Knowing how to communicate the conclusions -and the knowledge and ultimate reasons that sustain them- to specialized and non-specialized publics in a clear and unambiguous way.
C1 ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C2 ABET (b) - An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data.
C5 ABET (e) - An ability to identify, formulate, and solve engineering problems.
C6 ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility.
C7 ABET (g) - An ability to communicate effectively.
C11 ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para deseñar e proxectar sistemas de produción automatizados e control avanzado de procesos AJ2
BJ1
BJ3
BJ4
CJ1
CJ2
CJ5
Coñecementos para proxectar, calcular e deseñar sistemas integrados de fabricación AJ3
BJ6
BJ7
BJ14
BJ15
CJ6
CJ7
CJ11

Contents
Topic Sub-topic
Os capítulos e temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación. Sistemas de fabricación.
Planificación e deseño na fabricación.
Fabricación asistida por computador e sistemas de fabricación integrados. Deseño e ensaio de máquinas e produtos.
Selección de procesos.
BLOQUE I

1. Produción de prototipos rápidos
1.1. Estereolitografía (SLA)
1.2. Modelado por deposición fundida (FDM)
1.3. Impresión tridimensional (3DP)
1.4. Sinterizado selectivo por láser (SLS)
1.5. Fabricación de obxectos laminados (LOM)
1.6. Fabricación directa (LMD)
2. Procesos avanzados de mecanizado 2.1. Mecanizado ou corte con láser
2.2. Procesos con descarga eléctrica ou electroerosión
2.3. Procesos de corte con arco eléctrico
2.4. Mecanizado por ultrasóns
2.5. Corte con chorro de auga e chorro abrasivo
2.6. Mecanizado electroquímico
2.7. Mecanizado químico

3. Automatización dos procesos de fabricación 3.1. Introdución á automatización.
3.2. Sistemas de control industriais.
3.3. Control numérico.
3.4. Robótica industrial.
BLOQUE II

4. Fabricación asistida por ordenador e sistemas de fabricación integrados

4.1. Diseño asistido por ordenador.
4.2. Fabricación asistida por ordenador.
4.3. Introducción a CIM (Computer Integrated Manufacturing)
4.4. Desarrollo de productos con CIM.
4.5 Escaneado e impresión 3D
5. Diseño de productos e selección de procesos 5.1. Visión estratéxica
5.1.1. Problemas
5.1.2. Información da fabricación para o deseño.
5.1.3. Técnicas de deseño para fabricación e ensamblaxe
5.1.4. Estratexia de selección de procesos.
5.2. Selección de procesos
5.2.1. Introducción.
5.2.2. Mapas de información de procesos.
5.2.3. Estratexias de selección.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A2 A3 7.5 3.75 11.25
Guest lecture / keynote speech A2 A3 B1 B3 B4 B15 B14 B7 B6 10 10 20
Supervised projects A2 A3 B1 B3 B4 B15 B14 B7 B6 C1 C2 C5 C6 C7 C11 0 11.25 11.25
Oral presentation C7 3 6 9
Laboratory practice A2 A3 7.5 3.75 11.25
Guest lecture / keynote speech A2 A3 B1 B3 B4 B15 B14 B7 B6 10 10 20
Supervised projects A2 A3 B1 B3 B4 B15 B14 B7 B6 C1 C2 C5 C6 C7 C11 0 11.25 11.25
Objective test A2 A3 4 1.5 5.5
Oral presentation C7 3 6 9
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Sesión de prácticas de laboratorio de cada un dos bloques temáticos.
Guest lecture / keynote speech Clases de teoría nas que se desenrolan os contidos da materia.
Supervised projects Realización dun traballo bibliográfico, teórico, numérico e/o práctico
Oral presentation Presentación oral dos traballos tutelados.
Laboratory practice Realización de prácticas de laboratorio utilizando programas informáticos, correspondentes ó bloque 2 da asignatura
Guest lecture / keynote speech Clases teóricas nas que se desenrolarán os contidos do bloque 2 da materia
Supervised projects Realización de traballos bibliográficos, teóricos, numéricos e/o prácticos, correspondentes á materia do bloque 2
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe
Oral presentation Presentación oral dos traballos tutelados do bloque 2

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Supervised projects
Laboratory practice
Supervised projects
Description
Alumnado con dedicación completa:
a) Prácticas de laboratorio: Resolución de dúbidas durante a realización das sesións de prácticas.
b) Traballos tutelados: Seguimento do traballo do alumno durante o desenvolvemento dos traballos tutelados propostos.

Alumnado a tempo parcial:
a) Prácticas de laboratorio: Resolución de dúbidas durante a realización das sesións de prácticas.
b) Traballos tutelados: Seguimento do traballo do alumno durante o desenvolvemento dos traballos tutelados propostos.





Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A2 A3 A proba obxectiva consiste na superación dun exame final que engloba todos os contidos vistos ao longo do curso 70
Oral presentation C7 Presentación oral dos traballos tutelados correspondientes ó bloque 2 5
Supervised projects A2 A3 B1 B3 B4 B15 B14 B7 B6 C1 C2 C5 C6 C7 C11 Traballos realizados polo alumno da parte correspondente ó bloque 1 10
Oral presentation C7 Presentación oral dos traballos tutelados correspondentes ó bloque 1 5
Supervised projects A2 A3 B1 B3 B4 B15 B14 B7 B6 C1 C2 C5 C6 C7 C11 Traballos realizados polo alumno da parte correspondente ó bloque 2 10
 
Assessment comments

1. OPCIÓNS DE AVALIACIÓN:

A. Alumnado con dedicación completa:

asistencia/ participación nas actividades de clase mínima do 75% (clases de teoría) e 100% (prácticas de laboratorio):

a) Traballos tutelados: elaboración dos traballos correspondentes aos bloques 1 e 2 (20%)

b) Presentación oral: presentación oral dos traballos tutelados dos bloques 1 e 2 (10%)

c) Proba obxectiva: exame final (70%)

B. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:

asistencia/ participación nas actividades de clase mínima do 50 % (clases de teoría) e 100% (prácticas de laboratorio):

a) Traballos tutelados: elaboración dos traballos correspondentes aos bloques 1 e 2 (20%)

b) Presentación oral: presentación oral dos traballos tutelados dos bloques 1 e 2 (10%)

c) Proba obxectiva: exame final (70%)

2. OBSERVACIÓNS ADICIONAIS:

1- CUALIFICACIÓN FINAL: calcularase como a suma das notas correspondentes aos bloques 1 e 2 da materia. No entanto, será necesario obter un mínimo de 2.5 puntos en cada unha das partes para superar a materia.

2- A presentación oral dos traballos dos bloques 1 e 2 é obrigatoria, e forma parte da nota do devandito bloque, cun peso de 0.5 puntos sobre 5.

3. SEGUNDA OPORTUNIDADE

a) Traballos tutelados: elaboración dos traballos correspondentes aos bloques 1 e 2 (20%)

b) Proba obxectiva: exame final (80%)


Sources of information
Basic Ali K. Kamrani (2010). Engineering Design and Rapid Prototyping. Springer
Beno Benhabib (2001). Manufacturing Design, Production, Automation and Integration. Marcel Dekker
K. G. Swift (2003). Process Selection. Butterworth Heinemann
Frank W. Liou (2007). Rapid Prototyping and Engineering Applications. CRC Press
K. G. Cooper (2001). Rapid Prototyping Technology. Marcel Dekker

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e comprir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sustentable ambiental y social” del "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega de los traballos documentais que se realicen nesta materia:

•  Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático

•  Solicitaranse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos

•  En caso de ser necesario realizarlos en papel:

  -      Non se emplearán plásticos

  -      Realizaranse impresións a doble cara.

  -      Empregarase papel reciclado.

  -      Evitarase a impresión de borradores.

Deberase facer un uso sostible dos recursos e da prevención de impactos negativos sobre o medio natural



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.