Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Deseño e Ensaio de Máquinas Código 730497203
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Dopico Dopico, Daniel
Correo electrónico
daniel.dopico@udc.es
Profesorado
Dopico Dopico, Daniel
Correo electrónico
daniel.dopico@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ten por obxectivo aprender a levar a cabo o deseño e ensaio de sistemas mecánicos complexos, seguindo un enfoque práctico e empregando técnicas de análise asistida por computador.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non.

2. Metodoloxías
As clases presenciales serán sustituidas por clases online ou pregrabadas.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Tutorías por Teams.

4. Modificacións na avaliación.
Non.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 ETI3 - Capacidade para o deseño e ensaio de máquinas.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial.
B7 G2 - Proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos, instalacións e plantas.
B13 G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares.
B16 G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo.
C1 ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C3 ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
C5 ABET (e) - An ability to identify, formulate, and solve engineering problems.
C8 ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context.
C9 ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning.
C11 ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os principais elementos de máquinas e os seus principios de deseño. AP3
BP5
BP6
BP16
CP1
CP3
CP5
CP8
Coñecer os principios básicos de ensaio de máquinas. AP3
BP5
BP6
BP16
CP1
CP3
CP5
CP8
Capacidade de levar a cabo as análises pertinentes sobre as mesmas. AP3
BP2
BP6
BP16
CP1
CP3
CP5
CP9
CP11
Capacidade de aplicar os criterios de fallo que determinan o seu duración e efectuar as correccións necesarias nun deseño. AP3
BP1
BP6
BP7
BP13
BP16
CP1
CP5
CP11
Calcular o movemento e os esforzos ós que se ve sometida unha máquina. BP5
BP6
BP13
BP16
CP1
CP3
CP5
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación que son: Propiedades e teorías do fallo dos materiais empregados en deseño de máquinas.
Triboloxía en máquinas. Fenómenos de contacto, rozamiento e desgaste.
Cálculo e deseño dos principais elementos de máquinas.
Ensaio de máquinas mediante extensometría.
Cinemática e dinámica de sistemas multicorpo. Modelización de sistemas multicorpo.
Cinemática de sistemas multicorpo.
Dinámica de sistemas multicorpo.
Obtención de esforzos e reaccións en compoñentes de máquinas.
Contacto con e sin fricción en máquinas.
Análise por elementos finitos de máquinas e compoñentes de máquinas a partir dos resultados do movimento. Análise tensional.
Análise modal (vibracións).
Análise a fatiga.
Deseño dunha máquina ou compoñente dunha máquina. Deseño considerando movemento, tensións, problemas de fatiga e vibracións.
Ensaio de máquinas mediante extensometría. Aplicación ao problema de deseño proposto.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 B1 B16 B6 C1 C3 C5 C11 20 10 30
Aprendizaxe colaborativa A3 B2 B5 B13 B7 C8 C9 39.25 39.25 78.5
Proba obxectiva C1 3.5 0 3.5
 
Atención personalizada 0.5 0 0.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Desenvólvense todos os contidos do temario necesarios para levar a cabo os deseños propostos. Para os temas de aplicación máis práctica emprégase ordenador e medios audiovisuais para que os alumnos poidan seguir as explicacións interactivamente.
Aprendizaxe colaborativa Realízase un traballo de final de curso para o cal se distribúe aos alumnos en equipos de traballo e encárgase o deseño e ensaio dunha máquina ou produto complexo.
Aqueles alumnos que asistiron polo menos ao 80% das clases presenciais e superaron satisfactoriamente o traballo de fin de curso proposto, aproban a materia.
Proba obxectiva Ademais do traballo, para cubrir algúns aspectos ou para aqueles alumnos que non cumpran a asistencia, efectuarase un proba obxectiva acerca dos contidos vistos ao longo do curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
O mestre estará a disposición do alumno durante as horas de titoría. É posible concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor ou teléfono do despacho.

Acéptase a dispensa académica nesta materia. Nese caso programaranse reunións obrigatorias cos alumnos que se acollan a esta modalidade onde se asignará estudo e traballo equivalente ó realizado na clase que os alumnos deberán completar pola súa conta.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva C1 Exame práctico relacionado cos traballos das distintas partes e/ou co caso de deseño exposto durante o curso para os alumnos que non cumplan o requisito de asistencia mínima a clase. Este método de avaliación sustitúe ao anterior para os alumnos citaos e conta polo tanto un 100%. 0
Aprendizaxe colaborativa A3 B2 B5 B13 B7 C8 C9 Realizaranse traballos dos distintas partes e un traballo de final de curso supervisado polo profesor.
Para o traballo de final de curso distribúese aos alumnos en equipos de traballo e encárgase o deseño dunha máquina ou produto complexo.
Aqueles alumnos que asistiron polo menos ao 80% das clases presenciais e superaron satisfactoriamente o traballo de fin de curso proposto e os traballos das distintas partes, aproban a materia.
100
 
Observacións avaliación
Os alumnos que solicitaran dispensa académica acolleranse ás mesmas condicións de avaliación que os alumnos que non cumplan o requisito de asistencia, ainda que o profesor podería liberar algunha parte dependendo do traballo personal dos alumnos organizado nas titorías a tal efecto.

Fontes de información
Bibliografía básica AVILES R. (2005). Análisis de Fatiga en Máquinas. Thomson
Cuadrado J. (1999). Cinemática y dinámica de máquinas y mecanismos por computador.
NORTON R.L. (2011). Diseño de Máquinas. Un enfoque integrado. Pearson
Klaus-Jürgen Bathe (1996). Finite element procedures. Prentice Hall
Sham Tickoo (2015). SolidWorks for Designers. CADCIM

Bibliografía complementaria *** (). Dependiendo del caso práctico de diseño propuesto como trabajo de fin de curso la bibliografía recomendada varía pero en general se tratan temas multidisciplinares..


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Para ayudar a conseguir un entorno inmediato sostenido y cumplir con el objetivo de la acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sustentable ambiental y social” del "Plan de Acción Green Campus Ferrol": +La entrega de los trabajos documentales que se realicen en esta materia: -Se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático. -Se realizará a través de Moodle, en formato digital sin necesidad de imprimirlos. +En caso de ser necesario realizarlos en papel: -No se emplearán plásticos -Se realizarán impresiones a doble cara. -Se empleará papel reciclado. -Se evitará la impresión de borradores. -Se debe de hacer un uso sostenible de los recursos y la prevención de impactos negativos sobre el medio natural.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías