Identifying Data 2020/21
Subject (*) Machine Design and Testing Code 730497203
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Dopico Dopico, Daniel
E-mail
daniel.dopico@udc.es
Lecturers
Dopico Dopico, Daniel
E-mail
daniel.dopico@udc.es
Web
General description Esta materia ten por obxectivo aprender a levar a cabo o deseño e ensaio de sistemas mecánicos complexos, seguindo un enfoque práctico e empregando técnicas de análise asistida por computador.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non.

2. Metodoloxías
As clases presenciales serán sustituidas por clases online ou pregrabadas.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Tutorías por Teams.

4. Modificacións na avaliación.
Non.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 ETI3 - Ability to design and test machines.
B1 CB6 - Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and / or application of ideas, often in a research context.
B2 CB7 - That students know how to apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of ??study.
B5 CB10 - That students have the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous.
B6 G1 - Have adequate knowledge of the scientific and technological aspects in Industrial Engineering.
B7 G2 - Project, calculate and design products, processes, facilities and plants.
B13 G8 - Apply the knowledge acquired and solve problems in new or unfamiliar environments within broader and multidisciplinary contexts.
B16 G11 - Possess the learning skills that allow to continue studying in a self-directed or autonomous way.
C1 ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C3 ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
C5 ABET (e) - An ability to identify, formulate, and solve engineering problems.
C8 ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context.
C9 ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning.
C11 ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os principais elementos de máquinas e os seus principios de deseño. AJ3
BJ5
BJ6
BJ16
CJ1
CJ3
CJ5
CJ8
Coñecer os principios básicos de ensaio de máquinas. AJ3
BJ5
BJ6
BJ16
CJ1
CJ3
CJ5
CJ8
Capacidade de levar a cabo as análises pertinentes sobre as mesmas. AJ3
BJ2
BJ6
BJ16
CJ1
CJ3
CJ5
CJ9
CJ11
Capacidade de aplicar os criterios de fallo que determinan o seu duración e efectuar as correccións necesarias nun deseño. AJ3
BJ1
BJ6
BJ7
BJ13
BJ16
CJ1
CJ5
CJ11
Calcular o movemento e os esforzos ós que se ve sometida unha máquina. BJ5
BJ6
BJ13
BJ16
CJ1
CJ3
CJ5
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación que son: Propiedades e teorías do fallo dos materiais empregados en deseño de máquinas.
Triboloxía en máquinas. Fenómenos de contacto, rozamiento e desgaste.
Cálculo e deseño dos principais elementos de máquinas.
Ensaio de máquinas mediante extensometría.
Cinemática e dinámica de sistemas multicorpo. Modelización de sistemas multicorpo.
Cinemática de sistemas multicorpo.
Dinámica de sistemas multicorpo.
Obtención de esforzos e reaccións en compoñentes de máquinas.
Contacto con e sin fricción en máquinas.
Análise por elementos finitos de máquinas e compoñentes de máquinas a partir dos resultados do movimento. Análise tensional.
Análise modal (vibracións).
Análise a fatiga.
Deseño dunha máquina ou compoñente dunha máquina. Deseño considerando movemento, tensións, problemas de fatiga e vibracións.
Ensaio de máquinas mediante extensometría. Aplicación ao problema de deseño proposto.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 B1 B16 B6 C1 C3 C5 C11 20 10 30
Collaborative learning A3 B2 B5 B13 B7 C8 C9 39.25 39.25 78.5
Objective test C1 3.5 0 3.5
 
Personalized attention 0.5 0 0.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Desenvólvense todos os contidos do temario necesarios para levar a cabo os deseños propostos. Para os temas de aplicación máis práctica emprégase ordenador e medios audiovisuais para que os alumnos poidan seguir as explicacións interactivamente.
Collaborative learning Realízase un traballo de final de curso para o cal se distribúe aos alumnos en equipos de traballo e encárgase o deseño e ensaio dunha máquina ou produto complexo.
Aqueles alumnos que asistiron polo menos ao 80% das clases presenciais e superaron satisfactoriamente o traballo de fin de curso proposto, aproban a materia.
Objective test Ademais do traballo, para cubrir algúns aspectos ou para aqueles alumnos que non cumpran a asistencia, efectuarase un proba obxectiva acerca dos contidos vistos ao longo do curso.

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Description
O mestre estará a disposición do alumno durante as horas de titoría. É posible concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor ou teléfono do despacho.

Acéptase a dispensa académica nesta materia. Nese caso programaranse reunións obrigatorias cos alumnos que se acollan a esta modalidade onde se asignará estudo e traballo equivalente ó realizado na clase que os alumnos deberán completar pola súa conta.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test C1 Exame práctico relacionado cos traballos das distintas partes e/ou co caso de deseño exposto durante o curso para os alumnos que non cumplan o requisito de asistencia mínima a clase. Este método de avaliación sustitúe ao anterior para os alumnos citaos e conta polo tanto un 100%. 0
Collaborative learning A3 B2 B5 B13 B7 C8 C9 Realizaranse traballos dos distintas partes e un traballo de final de curso supervisado polo profesor.
Para o traballo de final de curso distribúese aos alumnos en equipos de traballo e encárgase o deseño dunha máquina ou produto complexo.
Aqueles alumnos que asistiron polo menos ao 80% das clases presenciais e superaron satisfactoriamente o traballo de fin de curso proposto e os traballos das distintas partes, aproban a materia.
100
 
Assessment comments
Os alumnos que solicitaran dispensa académica acolleranse ás mesmas condicións de avaliación que os alumnos que non cumplan o requisito de asistencia, ainda que o profesor podería liberar algunha parte dependendo do traballo personal dos alumnos organizado nas titorías a tal efecto.

Sources of information
Basic AVILES R. (2005). Análisis de Fatiga en Máquinas. Thomson
Cuadrado J. (1999). Cinemática y dinámica de máquinas y mecanismos por computador.
NORTON R.L. (2011). Diseño de Máquinas. Un enfoque integrado. Pearson
Klaus-Jürgen Bathe (1996). Finite element procedures. Prentice Hall
Sham Tickoo (2015). SolidWorks for Designers. CADCIM

Complementary *** (). Dependiendo del caso práctico de diseño propuesto como trabajo de fin de curso la bibliografía recomendada varía pero en general se tratan temas multidisciplinares..


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Para ayudar a conseguir un entorno inmediato sostenido y cumplir con el objetivo de la acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sustentable ambiental y social” del "Plan de Acción Green Campus Ferrol": +La entrega de los trabajos documentales que se realicen en esta materia: -Se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático. -Se realizará a través de Moodle, en formato digital sin necesidad de imprimirlos. +En caso de ser necesario realizarlos en papel: -No se emplearán plásticos -Se realizarán impresiones a doble cara. -Se empleará papel reciclado. -Se evitará la impresión de borradores. -Se debe de hacer un uso sostenible de los recursos y la prevención de impactos negativos sobre el medio natural.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.