Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Deseño e Ensaio de Máquinas Código 730497203
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Dopico Dopico, Daniel
Correo electrónico
daniel.dopico@udc.es
Profesorado
Dopico Dopico, Daniel
Correo electrónico
daniel.dopico@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ten por obxectivo aprender a levar a cabo o deseño e ensaio de sistemas mecánicos complexos, seguindo un enfoque práctico e empregando técnicas de análise asistida por computador.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 ETI3 - Capacidade para o deseño e ensaio de máquinas.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial.
B7 G2 - Proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos, instalacións e plantas.
B13 G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares.
B16 G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo.
C1 ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C3 ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
C5 ABET (e) - An ability to identify, formulate, and solve engineering problems.
C8 ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context.
C9 ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning.
C11 ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os principais elementos de máquinas e os seus principios de deseño. AP3
BP5
BP6
BP16
CP1
CP3
CP5
CP8
Coñecer os principios básicos de ensaio de máquinas. AP3
BP5
BP6
BP16
CP1
CP3
CP5
CP8
Capacidade de levar a cabo as análises pertinentes sobre as mesmas. AP3
BP2
BP6
BP16
CP1
CP3
CP5
CP9
CP11
Capacidade de aplicar os criterios de fallo que determinan o seu duración e efectuar as correccións necesarias nun deseño. AP3
BP1
BP6
BP7
BP13
BP16
CP1
CP5
CP11
Calcular o movemento e os esforzos ós que se ve sometida unha máquina. BP5
BP6
BP13
BP16
CP1
CP3
CP5
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación que son: Propiedades e teorías do fallo dos materiais empregados en deseño de máquinas.
Triboloxía en máquinas. Fenómenos de contacto, rozamiento e desgaste.
Cálculo e deseño dos principais elementos de máquinas.
Ensaio de máquinas mediante extensometría.
Análise por elementos finitos de máquinas e compoñentes de máquinas a partir dos resultados do movimento. Análise tensional.
Análise modal (vibracións).
Deseño dunha máquina ou compoñente dunha máquina. Deseño considerando movemento, tensións, problemas de fatiga e vibracións.
Ensaio de máquinas mediante extensometría. Aplicación a problemas de deseño propostos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 B1 B16 B6 C1 C3 C5 C8 C9 C11 30 60 90
Aprendizaxe colaborativa A3 B2 B5 B13 B7 C8 C9 5 5 10
Proba obxectiva B2 B13 C1 4 8 12
 
Atención personalizada 0.5 0 0.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Desenvólvense todos os contidos do temario necesarios para levar a cabo os deseños propostos. Para os temas de aplicación máis práctica emprégase ordenador e medios audiovisuais para que os alumnos poidan seguir as explicacións interactivamente.
Aprendizaxe colaborativa De xeito opcional, propoñerase un traballo de deseño dunha máquina ou produto complexo para a súa entrega.
Proba obxectiva Efectuarase un proba obxectiva acerca dos contidos vistos ao longo do curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
O mestre estará a disposición do alumno durante as horas de titoría. É posible concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor ou teléfono do despacho.

Acéptase a dispensa académica nesta materia. Nese caso programaranse reunións obrigatorias cos alumnos que se acollan a esta modalidade onde se asignará estudo e traballo equivalente ó realizado na clase que os alumnos deberán completar pola súa conta.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B2 B13 C1 Exame teórico-práctico. O aprobado da materia está condicionado a obter un aprobado nesta parte de proba obxectiva. 70
Aprendizaxe colaborativa A3 B2 B5 B13 B7 C8 C9 De xeito opcional, realizaranse traballos das distintas partes ou un único traballo que comprenda algunhas delas, supervisado polo profesor.
O traballo poderá consistir no deseño dunha máquina ou produto complexo ou o deseño de compoñentes concretos segundo os capítulos vistos na materia.
30
 
Observacións avaliación

Os alumnos con dispensa académica serán evaluados do mesmo xeito que o resto dos alumnos da materia.

A evaluación en primeira e segunda oportunidade seguen os mesmos criterios. 

Os criterios de evaluación da convocatoria extraordinaria son os mesmos das convocatorias ordinarias do ano anterior.


Fontes de información
Bibliografía básica AVILES R. (2005). Análisis de Fatiga en Máquinas. Thomson
Cuadrado J. (1999). Cinemática y dinámica de máquinas y mecanismos por computador.
NORTON R.L. (2011). Diseño de Máquinas. Un enfoque integrado. Pearson
Klaus-Jürgen Bathe (1996). Finite element procedures. Prentice Hall
Sham Tickoo (2015). SolidWorks for Designers. CADCIM

Bibliografía complementaria *** (). Dependiendo del caso práctico de diseño propuesto como trabajo de fin de curso la bibliografía recomendada varía pero en general se tratan temas multidisciplinares..


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. uso sostibledos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías