Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Enxeñaría de Procesos Químicos Código 730497204
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Química
Coordinación
Ruiz Bolaños, Isabel
Correo electrónico
isabel.ruiz@udc.es
Profesorado
Ruiz Bolaños, Isabel
Correo electrónico
isabel.ruiz@udc.es
Web
Descrición xeral O obxecto desta materia é abordar o estudo de procesos da industria química nos que se obteñen produtos básicos (ácidos, bases, fertilizantes, deterxentes, derivados do petróleo, etc.), analizando as materias primas, as etapas do proceso e os impactos que xenera.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se modifican os contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense as metodoloxías docentes de maneira non presencial utilizando Moodle e/ou Teams para as clases maxistrais, tarefas en Moodle para a resolución de problemas.
A titorización dos traballos en grupo se levará a cabo mediante reunións en Teams.

*Metodoloxías docentes que se modifican
A presentación oral do traballo en grupo se sustitúe por unha presentación ou video que se compartirá en Teams.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Atención personalizada diariamente a través do correo electrónico e semanalmente en titorías por Teams.

4. Modificacións na avaliación
Non se modifica a avaliación
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se modifica a bibliografía.

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 ETI4 - Capacidade para a análise e o deseño de procesos químicos.
A5 ETI5 - Coñecementos e capacidades para o deseño e a análise de máquinas e motores térmicos, máquinas hidráulicas e instalacións de calor e frío industrial.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades.
B6 G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial.
B7 G2 - Proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos, instalacións e plantas.
B13 G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares.
B14 G9 - Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B15 G10 - Saber comunicar as conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
C1 ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C3 ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
C5 ABET (e) - An ability to identify, formulate, and solve engineering problems.
C6 ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility.
C7 ABET (g) - An ability to communicate effectively.
C8 ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context.
C11 ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conseguir a adecuación do producto ás esixencias do mercado, así como as normas de ensaio e especificacións de produtos. Ser capaz de desenvolver o proxecto dun proceso químico: consumos e condicións de operación, así como a súa viabilidade técnica. Seguridade básica na industria química. Coñecer os distintos procesos químicos industriais. AP4
AP5
BP3
BP6
BP14
CP1
CP8
Identificar as diferentes etapas dun proceso no diagramas de fluxo e ser capaz de realizar calculos básicos no deseño de procesos químicos. AP4
BP2
BP7
BP13
CP1
CP3
CP5
Ser capaz de elaborar información relacionada cos procesos químicos e transmitila de forma coherente. AP4
BP4
BP15
CP6
CP7
CP11

Contidos
Temas Subtemas
Tema inicial: Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: Análise e deseño de procesos químicos.
- Materias primas e produtos básicos.
- Deseño e desenvolvemento de procesos na industria química.
- Deseño e análise de máquinas e motores térmicos, máquinas hidráulicas e instalacións de calor e frío industrial.
1. Introdución á Industria Química -Introdución histórica
- Principais sectores da Industria Química
- Materias primas e produtos
- Análise do Ciclo de Vida
2. Deseño dun proceso químico - Diagramas de fluxo
- Balances de materia
- Balances de enerxía
3. Estudo de procesos químicos. - Obtención de ácidos e bases
- Industria do petróleo
- Fertilizantes
- Polímeros
- Deterxentes

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A4 A5 B3 B14 B6 C1 C8 14 14 28
Solución de problemas A4 B2 B7 C5 12 30 42
Traballos tutelados B4 B13 B15 C3 C6 C7 C11 3 18 21
Presentación oral B4 B15 C7 C11 5.5 5.5 11
Proba obxectiva A4 B3 B6 3 7.5 10.5
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición dos aspectos básicos dos temas por parte do profesor, con apoio de presentacións e material de lectura recomendado.
Solución de problemas O estudo dalgúns temas abordarase mediante exercicios propostos e resoltos na aula, en grupos pequenos ou individualmente.
Traballos tutelados Realizaranse traballos en grupos de 3 alumnos/as. Cada grupo terá que estudar un produto e o proceso químico que leva a súa obtención.
Presentación oral Unha parte importante do traballo en grupos é a comunicación pública, polo que os traballos serán expostos na aula.
Proba obxectiva Consistirá en preguntas cortas e exercicios relacionados cos contidos desenvolvidos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Os alumnos/as con dispensa académica poderán realizar o traballo titorizado de forma individual.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B4 B13 B15 C3 C6 C7 C11 A memoria do traballo constará de: obxectivo, introdución, descripción do proceso, impactos ambientais e sociais, conclusións e bibliografía. Terá unha extensión orientativa de 20 páxinas, e se entregará via Moodle en formato doc.
30
Presentación oral B4 B15 C7 C11 Os grupos terán que preparar unha exposición de 15-20 min. para presentar o seu traballo ao resto da clase. 10
Solución de problemas A4 B2 B7 C5 Proporanse algúns exercicios dos boletíns para a súa entrega ao profesor. 20
Proba obxectiva A4 B3 B6 Para superar a materia haberá que acadar un mínimo de 4 sobre 10 na proba obxectiva. 40
 
Observacións avaliación
Para cualificar a presentación oral se elaborará unha rúbrica que terá que ser cuberta polos demáis grupos e terá un peso do 50% da cualificación final desta actividade.

Fontes de información
Bibliografía básica M. Martín Martín (2016). Industrial chemical process analysis and design. Elsevier
J.F. Izquierdo (2011). Introducción a la Ingeniería Química: Problemas resueltos de balances de materia y energía. Reverté
A. Vian (1998). Introducción a la química industrial. Reverté
R.M. Murphy (2007). Introducción a los procesos químicos. Principios, análisis y síntesis.. MacGraw-Hill
Seider, W.D.; Seader, J.D.; Lewin, D.R. (2003). Product & Process Design Pinciples. Synthesis, Analysis and Evaluation. Wiley
M.J. Caselles Pomares (2004). Química aplicada a la ingeniería. UNED

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostenido e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia serán en formato virtual e/ou soporte informático e se entregarán a través de Moodle sen necesidade de imprimilos.




(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías