Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Dirección de Empresas Código 730497211
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Domínguez Feijóo, Gerardo
Correo electrónico
g.dominguez@udc.es
Profesorado
Domínguez Feijóo, Gerardo
Correo electrónico
g.dominguez@udc.es
Web http://https://moodle.udc.es/
Descrición xeral Coñecementos e capacidades para organizar e dirixir a empresa.

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 EG1 - Coñecementos e capacidades para organizar e dirixir empresas.
A10 EG2 - Coñecementos e capacidades de estratexia e planificación aplicados a distintas estruturas organizativas.
A11 EG3 - Coñecementos de dereito mercantil e laboral.
A12 EG4 - Coñecementos de contabilidade financeira e de custos.
A14 EG6 - Capacidades para a organización do traballo e a xestión de recursos humanos. Coñecementos sobre a prevención de riscos laborais.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B10 G5 - Realizar a planificación estratéxica e aplicala a sistemas tanto construtivos como de produción, de calidade e de xestión ambiental.
B11 G6 - Xestionar técnica e economicamente proxectos, instalacións, plantas, empresas e centros tecnolóxicos.
B12 G7 - Poder exercer funcións de dirección xeral, dirección técnica e dirección de proxectos I+D+i en plantas, empresas e centros tecnolóxicos.
B13 G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares.
B14 G9 - Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B15 G10 - Saber comunicar as conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B16 G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo.
C3 ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
C6 ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility.
C7 ABET (g) - An ability to communicate effectively.
C8 ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context.
C9 ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning.
C10 ABET (j) - A knowledge of contemporary issues.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos e capacidades para organizar e dirixir empresas AP9
AP14
BP2
BP3
BP4
BP5
BP10
BP11
BP12
BP13
BP14
BP15
BP16
CP3
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
Coñecementos e capacidades de estratexia e planificación aplicadas a distintas estruturas organizativas AP10
AP14
BP2
BP3
BP4
BP5
BP10
BP11
BP12
BP13
BP14
BP15
BP16
CP3
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
Coñecementos de dereito mercantil e laboral AP11
AP14
BP2
BP3
BP4
BP5
BP10
BP11
BP12
BP13
BP14
BP15
BP16
CP3
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
Coñecementos de contabilidad financeira e de custos AP12
AP14
BP2
BP3
BP4
BP5
BP10
BP11
BP12
BP13
BP14
BP15
BP16
CP3
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10

Contidos
Temas Subtemas
1. Función Directiva 1. Función Directiva
2. Planificación estratéxica. 2. Planificación estratéxica.
3. Sistema económico - financieiro. 3. Sistema económico - financieiro.
4. Dereito mercantil e laboral. 4. Dereito mercantil e laboral.
5. Plans de negocio. 5. Plans de negocio.
6. Métodos de asistencia á toma de decisións. 6. Métodos de asistencia á toma de decisións.
7. Sistemas de información empresarial. 7. Sistemas de información empresarial.
8. Valoración de riscos. 8. Valoración de riscos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A9 A10 A11 A12 B3 B4 B5 B12 B13 B14 C3 C6 C10 5 5.5 10.5
Prácticas a través de TIC A9 A10 A12 A14 B2 B11 B15 C7 5 10 15
Traballos tutelados A9 A10 A11 A12 A14 B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13 B15 B14 B16 B10 C3 C6 C7 C8 C9 2 5 7
Proba mixta A9 A10 A11 A12 A14 B2 B3 B4 B5 B11 B13 B14 C7 C10 3 4.5 7.5
Solución de problemas A9 A10 A11 A12 A14 B2 B3 B4 B5 B11 B13 B14 B10 C3 C7 C10 5 10 15
Sesión maxistral A9 A10 A11 A12 A14 B3 B5 B11 B12 B13 B14 B10 25 30.5 55.5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Ao longo do curso, iranse presentando casos de estudo aos alumnos para a súa análise e discusión en clase, así como para a elaboración de traballos ben individuais, ben colectivos.
Os casos corresponderanse con aspectos ilustrativos dos temas obxecto da materia.
O profesor axudarase e propoñerá aos alumnos o emprego de ferramentas de simulación para a toma de decisións a través dun xogo de empresa.
Prácticas a través de TIC Practicas con ordenador para resolver casos da asignatura. Usarase software como Excel, Acces e outros.
Traballos tutelados Propoñerase a elaboración dun traballo tutelado a realizar en grupo os alumnos. O alcance do devandito traballo así como as súas particularidades e peso na nota final serán transmitidos aos alumnos coa antelación debida.
O traballo pretende que os alumnos desenvolvan a súa capacidade de traballo en equipo elaborando unha actuación orixinal e creativa, a través de da análise dun determinado caso para o cal terán que poñer en práctica as competencias adquiridas ao longo do curso.
Proba mixta Consistirá nunha proba de avaliación dos coñecementos adquiridos á finalización da exposición de todos os contidos da materia.
Solución de problemas Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución
Sesión maxistral O profesor impartirá a maior parte dos contidos teóricos da materia a través da exposición destes en sesións expositivas, nas que a participación dos alumnos será promovida tamén.

O profesor axudarase de medios audiovisuais para unha mellor exposición dos contidos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Estudo de casos
Prácticas a través de TIC
Proba mixta
Solución de problemas
Descrición
Farase nas horas de titorias de profesores

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A9 A10 A11 A12 A14 B2 B3 B4 B5 B11 B12 B13 B15 B14 B16 B10 C3 C6 C7 C8 C9 Elaboracion dun plan de negocio en grupos. Esíxese un redemento mínimo dun 30% na súa valoración para poder aprobar a materia.
40
Proba mixta A9 A10 A11 A12 A14 B2 B3 B4 B5 B11 B13 B14 C7 C10 Exame final con preguntas de teoría e problemas. 60
 
Observacións avaliación
 “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” comunicarán ó inicio do curso a súa situación os profesores da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b). "O alumnado nesta situación será evaluado na data aprobada na Xunta de Escola, mediante una proba obxectiva sobre os contidos do paso 3 da Guía, e un traballo a consensuar cos profesores da materia.

Fontes de información
Bibliografía básica

Serán facilitadas a os alumnos o longo do curso.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais




(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías