Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Innovación Industrial Código 730497213
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Lamas Rodriguez, Adolfo
Correo electrónico
adolfo.lamasr@udc.es
Profesorado
Lamas Rodriguez, Adolfo
Correo electrónico
adolfo.lamasr@udc.es
Web
Descrición xeral Xestión da Innovación. O plan estratéxico tecnolóxico. Identificación de ideas innovadoras. Financiamento da innovación. Explotación dos resultados. O marco español para a innovación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A16 EG8 - Capacidade para a xestión da investigación, o desenvolvemento e a innovación tecnolóxica.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial.
B9 G4 - Realizar investigación, desenvolvemento e innovación en produtos, procesos e métodos.
B12 G7 - Poder exercer funcións de dirección xeral, dirección técnica e dirección de proxectos I+D+i en plantas, empresas e centros tecnolóxicos.
B13 G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares.
B14 G9 - Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B15 G10 - Saber comunicar as conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B16 G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo.
C1 ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C3 ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
C6 ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility.
C7 ABET (g) - An ability to communicate effectively.
C8 ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context.
C9 ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para a xestión da Investigación, Desenrolo e Innovación Tecnolóxica. AP16
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP9
BP12
BP13
BP14
BP15
BP16
CP1
CP3
CP6
CP7
CP8
CP9

Contidos
Temas Subtemas
Os bloques ou temas seguintes desenrolan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: Programas de Investigación, Desenrolo e Innovación tecnolóxica (I+D+i).
Xestión da I+D+i: Plan Estratéxico; Creatividade e I+D+i; Vixilancia Tecnolóxica, Xestión de Proxectos; Financiación; Aseguramento da I+D+i, Explotación da I+D+i.
Tecnoloxías emerxentes no eido industrial.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A16 B1 B2 B3 B4 B5 B12 B13 B15 B14 B16 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 C9 5 6 11
Estudo de casos A16 B1 B2 B3 B4 B5 B12 B13 B14 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 C9 10 34 44
Traballos tutelados A16 B1 B2 B3 B4 B5 B12 B13 B14 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 C9 5 15 20
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases presenciais
Estudo de casos O profesor analizará e explicará varios proxectos de investigación que o alumno tomará como referencia para elaborar un ou varios traballos en grupo.
Traballos tutelados O traballo realizaráse en grupo e consistirá no diseño dun producto ou proceso innovador para una empresa galega.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Estudo de casos
Descrición
La atención personalizada se realizará en horario de tutorías.
A atención personalizada realizarase en horario de tutorías.

No caso de que o alumno solicite dispensa académica, o alumno recibirá atención personalizada específica por medio do foro del moodle, tutorías e correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A16 B1 B2 B3 B4 B5 B12 B13 B15 B14 B16 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 C9 Conocimientos teóricos de la materia. Examen tipo test. 20
Estudo de casos A16 B1 B2 B3 B4 B5 B12 B13 B14 B6 B9 C1 C3 C6 C7 C8 C9 El trabajo se expondrá en clase al profesor y al resto de los alumnos. Su evaluación dependerá de:

- la calidad de la presentación
- la documentación aportada
- los resultados obtenidos
- la originalidad e innovación
80
 
Observacións avaliación

A evaluación da materia farase según a media aritmética das notas obtidas nos traballos realizados.  

Se exixirá que o alumno obteña como mínimo unha nota de tres puntos sobre dez en cada un dos traballos. 

O “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” comunicarán ó inicio do curso a súa situación os profesores da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b).

Para os alumnos nesta situación, proderá facer un traballo tutelado individual.


Fontes de información
Bibliografía básica

Apuntes elaborados por Adolfo Lamas que se compartirán con el alumno a través de moodle.

BIBLIOGRAFÍA ADICIONAL DE LA ASIGNATURA GESTIÓN DE LA INNOVACIÓN

Arbonies A.L 1991 Nuevos Enfoques en la innovación de productos para la empresa industrial. Departamento de promoción y desarrollo económico

Centro de Diseño Industrial S.A. 1995, Manual de Gestión del Diseño

Baxter M., 1995 Product Design. Chapman & Hall

Escorsa, P, Herbolzheimer, E y Solé F. 1995 Diseño industrial y su gestión en la PYME española Diez casos reales. Esade

Fundación COTEC, 1998 El sistema español de Innovación. Diagnóstico y Recomendaciones.

EDDI, 1998, La mejora de la gestión del proceso de diseño en la PYME.

Montaña, J.Cómo diseñar un producto. Manuales IMPI

Nueno, P, Diseño y Estrategia empresarial. Manuales IMPI

Oficina Española de Patentes y Marcas

http://www.oepm.es

Bibliografía complementaria Mary Jo Frederich, Peter Andrews. (2009). Innovation Passport: The IBM First-of-a-Kind (FOAK) Journey From Research to Reality. USA: IBM Press
Henry Chesbrough (2003). Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology. USA: Harvard Business School Press Books


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

“Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostenido y cumprir có obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia:

  • Se solicitarán en formato virtual e/ou soporte informático
  • Se realizará a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

Además durante o curso:

  • Se debe facer un uso sostenible dos recursos y a prevención de impactos negativos sobre o medio natural
  • Se debe tener en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidad nos comportamentos personales e profesionales
  • Se incorpora perspectiva de xénero na docencia desta materia (se usará lenguaxe non sexista, se utilizará bibliografía de autores de ambos sexos, se propiciará a intervención en clase de alumnos e alumnas…)
  • Se traballará para identificar e modificar prexuicios e actitudes sexistas, e se influirá no entorno para modificalos y fomentar os valores de respeto e igualdad.
  • Se deberán detectar situacions de discriminación e se propondrán acciones e medidas para correxilas.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías