Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Deseño e Construción de Máquinas Código 730497226
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Segundo Optativa 4.5
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Cuadrado Aranda, Francisco Javier
Correo electrónico
javier.cuadrado@udc.es
Profesorado
Cuadrado Aranda, Francisco Javier
Dopico Dopico, Daniel
Lugris Armesto, Urbano
Naya Villaverde, Miguel Ángel
Sanjurjo Maroño, Emilio
Correo electrónico
javier.cuadrado@udc.es
daniel.dopico@udc.es
urbano.lugris@udc.es
miguel.naya@udc.es
emilio.sanjurjo@udc.es
Web
Descrición xeral Abordarase o proceso de deseño e construción dunha máquina ou vehículo concreto.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas, pero adaptadas á non presencialidad. As clases presenciais, xa sexan de sesión maxistral ou de solución de problemas, realizaranse a través de Teams. Os traballos tutelados manteranse, aínda que a construción do prototipo, incluída no terceiro traballo, non levará a cabo.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Como se dixo antes, mantéñense todas pero adaptadas á non presencialidad.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Consultas por email e Teams.
4. Modificacións na avaliación
Ningunha.
*Observacións de avaliación:
Ningunha.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ningunha.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 ETI3 - Capacidade para o deseño e ensaio de máquinas.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial.
B7 G2 - Proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos, instalacións e plantas.
B13 G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares.
B15 G10 - Saber comunicar as conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B16 G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo.
C1 ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C3 ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
C5 ABET (e) - An ability to identify, formulate, and solve engineering problems.
C7 ABET (g) - An ability to communicate effectively.
C8 ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context.
C9 ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning.
C11 ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ser capaz de levar a cabo o prediseño dunha máquina ou vehículo sinxelo a partir dunhas especificacións básicas proporcionadas polo profesor. AP3
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP13
BP15
BP16
CP1
CP3
CP5
CP7
CP8
CP9
CP11
Ser capaz de empregar un simulador xa existente da máquina (ou vehículo) prediseñada para obter datos que serán usados para afinar o deseño de detalle da máquina ou vehículo. AP3
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP13
BP15
BP16
CP1
CP3
CP5
CP7
CP8
CP9
CP11
Ser capaz de levar a cabo o deseño de detalle da máquina ou vehículo. AP3
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP13
BP15
BP16
CP1
CP3
CP5
CP7
CP8
CP9
CP11
Ser capaz de proxectar e executar a fabricación do deseño efectuado. AP3
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP13
BP15
BP16
CP1
CP3
CP5
CP7
CP8
CP9
CP11

Contidos
Temas Subtemas
Proxecto de deseño da máquina ou vehículo proposto na materia de “Simulación de máquinas e vehículos”. Elección dos elementos de máquinas necesarios.
Deseño dos elementos de máquinas necesarios.
Utilización do simulador desenvolto na materia de “Simulación de máquinas e vehículos” como axuda ao deseño. Axuste de parámetros do simulador.
Obtención e interpretación de resultados que permitan afinar o deseño.
Construción da máquina ou vehículo deseñado. Proxecto de construción.
Construción.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A3 B2 B4 B5 B13 B15 B16 B7 B6 C1 C3 C5 C7 C8 C9 C11 13.5 0 13.5
Traballos tutelados A3 B2 B4 B5 B13 B15 B16 B7 B6 C1 C3 C5 C7 C8 C9 C11 27 67.5 94.5
Sesión maxistral A3 B2 B4 B5 B13 B15 B16 B7 B6 C1 C3 C5 C7 C8 C9 C11 4.5 0 4.5
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Abordaranse as técnicas para a selección e/ou deseño dos elementos de máquinas necesarios.
Traballos tutelados Elección e/ou deseño dos elementos de máquinas necesarios.
Axuste de parámetros do simulador e obtención e interpretación de resultados que permitan afinar o deseño.
Proxecto de construción e construción.
Sesión maxistral Descrición da máquina ou vehículo a deseñar e construír, formulación de obxectivos e exposición da metodoloxía.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Os profesores estarán dispoñibles para os alumnos tanto nas sesións presenciais como no horario de titorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A3 B2 B4 B5 B13 B15 B16 B7 B6 C1 C3 C5 C7 C8 C9 C11 Avaliaranse os tres traballos tutelados que se propuxeron na Metodoloxía. 100
 
Observacións avaliación

No caso de estudantes con dispensa académica, o sistema de avaliación será o mesmo: os estudantes integraranse nun grupo de traballo e acordarase co profesor a súa forma de participación. Isto é válido tanto para a primeira como para a segunda oportunidade. 

O sistema de avaliación será o mesmo na primeira e na segunda oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica B. Heissing, M. Ersoy (Eds.) (2011). Chassis Handbook. Vieweg Teubner
R.L. Norton (2011). Diseño de Máquinas (4ª edición). Prentice Hall
J.E. Shigley, C.R. Mischke (2002). Diseño en Ingeniería Mecánica (6ª edición). McGraw-Hill
B.J. Hamrock, B. Jacobson, S.R. Schmid (2001). Elementos de Máquinas. McGraw-Hill
T.D. Gillespie (1992). Fundamentals of Vehicle Dynamics. SAE
M. Tanelli, M. Corno, S.M. Savaresi (2014). Modelling, Simulation and Control of Two-wheel Vehicles. Wiley

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Simulación de Máquinas e Vehículos/730497225
Deseño e Ensaio de Máquinas/730497203

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega de traballos que se realicen nesta materia:

  • Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
  • Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.
  • En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores.

Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías