Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Biomecánica Código 730497227
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Lugris Armesto, Urbano
Correo electrónico
urbano.lugris@udc.es
Profesorado
Lugris Armesto, Urbano
Correo electrónico
urbano.lugris@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 ETI3 - Capacidade para o deseño e ensaio de máquinas.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial.
B13 G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares.
B16 G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo.
C1 ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C2 ABET (b) - An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data.
C3 ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
C8 ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context.
C9 ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning.
C11 ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Estudo das características da marcha humana BP1
BP6
BP13
BP16
CP1
CP8
CP9
CP11
Coñecemento e manexo dun laboratorio de análise de marcha BP1
BP6
BP13
BP16
CP1
CP2
CP3
CP8
CP9
CP11
Modelización e análise dinámica do corpo humano como sistema de sólidos ríxidos AP3
BP1
BP2
BP5
BP6
BP13
BP16
CP1
CP2
CP3
CP8
CP9
CP11

Contidos
Temas Subtemas
Introdución á Biomecánica Características e fases da marcha humana
Modelos cinemáticos e dinámicos do corpo humano
Análise cinemática da marcha Pares cinemáticos
Cálculo de velocidades e aceleracións angulares
Sistemas de captura de movemento Sistemas de captura óptica
Placas de forza
Outros sensores
Análise dinámica da marcha Ecuacións da dinámica
Parámetros dinámicos do sistema
Dinámica inversa e directa
Análise de esforzos musculares Problema da repartición muscular: optimización
Modelo muscular de Hill

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 B1 B2 B5 B6 C1 C3 C8 C9 C11 6 0 6
Prácticas de laboratorio A3 B1 B2 B13 B16 C2 C3 C8 C9 C11 6 0 6
Prácticas a través de TIC A3 B1 B2 B5 B13 B16 B6 C1 C2 C3 C8 C9 C11 6 9 15
Traballos tutelados A3 B1 B2 B5 B13 B16 B6 C1 C2 C3 C8 C9 C11 10 36 46
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación dos conceptos teóricos en clases interactivas
Prácticas de laboratorio Realización de capturas de movemento na sala experimental
Prácticas a través de TIC Análise dos datos de captura
Traballos tutelados Realización dunha análise de marcha completa, desde a captura aos esforzos musculares

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Todas as prácticas serán realizadas baixo a tutela do profesor. Tamén se poderán resolver dúbidas durante o horario de tutorías.

No caso de estudantes con dispensa académica, proporcionarase ao estudante material para que poida realizar a maioría das prácticas de forma non presencial, e o profesor atenderao durante as tutorías sempre que este solicíteo, ou noutro horario se non puidese acudir no horario de tutorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A3 B1 B2 B13 B16 C2 C3 C8 C9 C11 Valorarase a comprensión dos procesos implicados na captura de movemento 15
Prácticas a través de TIC A3 B1 B2 B5 B13 B16 B6 C1 C2 C3 C8 C9 C11 Os alumnos deberán comprender ben o procesamento dos datos de captura para obter esforzos articulares e musculares 25
Traballos tutelados A3 B1 B2 B5 B13 B16 B6 C1 C2 C3 C8 C9 C11 Comprobarase que os alumnos sexan capaces de realizar unha análise de marcha completa, resolvendo os problemas técnicos que se poidan presentar 60
 
Observacións avaliación

No caso de estudantes con dispensa académica, a avaliación basearase nun
seguimento do traballo realizado durante o curso, e no proxecto final
que devanditos alumnos tamén terán que realizar.


Fontes de información
Bibliografía básica Winter, D.A. (2009). Biomechanics and Motor Control of Human Movement. John Wiley & Sons
Levine, D., Richards, J., Whittle, M.W. (2012). Whittle's Gait Analysis. Churchill Livingstone

Bibliografía complementaria Goldstein, H. (2009). Mecánica clásica. Reverté
Beer, F.P. and Johnston, E.R. (2013). Mecánica vectorial para ingenieros: Dinámica. McGraw-Hill
Beer, F.P. and Johnston, E.R. (2013). Mecánica vectorial para ingenieros: Estática McGrawara ingenieros: Estática. McGraw-Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega de traballos que se realicen nesta materia:
- Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.
- En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores.

Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías