Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Cinemática e Dinámica de Robots Industriais Código 730497228
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Ramil Rego, Alberto
Correo electrónico
alberto.ramil@udc.es
Profesorado
Ramil Rego, Alberto
Correo electrónico
alberto.ramil@udc.es
Web
Descrición xeral Adquirir os coñecementos básicos que permiten a análise cinemática e dinámica de manipuladores robóticos. Desenvolver aplicacións utilizando ferramentas informáticas
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
- Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Sesión maxistral (usando as ferramentas de teleformación dispoñibles na UDC)
- Solución de problemas (usando as ferramentas de teleformación dispoñibles na UDC)
- Prácticas a través de TIC (usando as ferramentas de teleformación e videoconferencia dispoñibles na UDC)
*Metodoloxías docentes que se modifican
- Non se realizarán cambios
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Titorías por TEAMS semanalmente
- Correo electrónico: semanalmente
4. Modificacións na avaliación
- Non se realizarán cambios
*Observacións de avaliación:
- Non hai
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B6 G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial.
B13 G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares.
C1 ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C3 ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
C8 ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context.
C11 ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir os coñecementos básicos que permiten a análise cinemática e dinámica de manipuladores robóticos BP1
BP2
BP6
BP13
CP1
CP11
Desenvolver aplicacións dos robots industriais utilizando ferramentas informáticas BP2
BP13
CP3
CP8
CP11

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución 1.1 Introdución.
1.2 Clasificación dos manipuladores
1.3 Matrices de rotación. Representación por medio de eixo-ángulo; ángulos (Roll-Pitch-Yaw); ángulos de Euler e cuaterniones.
1.4 Transformacións homoxéneas.
1.5 Composición de transformacións
2. Cinemática Directa 2.1 Cinemática Directa.
2.2 Convención Denavit-Hartenberg.
2.3 Obtención das matrices de transformación.
2.4 Velocidades e rotacións.
2.5 Jacobiano do manipulador.
2.6 Singularidades.
3. Dinámica do manipulador 3.1 Dinámica do manipulador.
3.2 Ecuacións de Newton-Euler e de Euler-Lagrange.
3.3 Control do movemento.
4. Cinemática Inversa. 4.1 Cinemática Inversa.
4.2 Ambigüidades.
4.3 Aplicación a un brazo con 6 DOF.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B6 C1 C8 C11 8 16 24
Solución de problemas B13 B6 C1 C11 4 14 18
Prácticas a través de TIC B1 B2 B13 C3 C11 6 12 18
Traballos tutelados B1 B2 B13 B6 C1 C3 C11 3 12 15
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais para desenvolver o programa da materia e realizar explicacións e exemplos que permitan a comprensión dos principios da materia para poder aplicalos a exemplos prácticos.
Solución de problemas Resolución de problemas correspondentes aos diferentes temas do programa co obxectivo de entender os principios teóricos e coñecer a súa aplicación práctica, comparando diferentes métodos resaltando as vantaxes de cada un.
Prácticas a través de TIC Aplicación de diversas aplicacións informáticas para facilitar os cálculos na resolución de problemas e ilustrar os resultados con simulacións de movementos de diferentes manipuladores.
Traballos tutelados Proba obxectiva de resolución dun caso práctico de desenvolvemento dunha aplicación co robot que permite unha avaliación continua do grao de adquisición das diferentes competencias incluíndo coñecementos teóricos e o manexo de diferentes aplicacións informáticas. O estudante deberá seguir unha serie de pasos que serán supervisados polo profesor, entregando en formato electrónico cada un deles.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Solución de problemas
Prácticas a través de TIC
Descrición
Recoméndase a todos os alumnos que acudan a titorías para aclarar cuestións relacionadas tanto coas sesión maxistral como coa solución de problemas e o traballo tutelado.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B1 B2 B13 B6 C1 C3 C11 Entrega en formato electrónico da solución dos diferentes pasos do traballo práctico. 80
Solución de problemas B13 B6 C1 C11 Presentación de forma oral e/ou escrita de problemas propostos. 20
 
Observacións avaliación

Soamente serán cualificados como NON PRESENTADO os estudantes que non realicen ningunha entrega do traballo tutelado.
N

on se admite dispénsaa académica nesta materia. 

Os criterios de avaliación da 2ª oportunidade son os mesmos cos da 1ª oportunidade. 

Os criterios de avaliación da convocatoria adiantada serán os mesmos que os da 1ª oportunidade. 

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso 0 na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria


Fontes de información
Bibliografía básica Carl D. Crane III and Joseph Duffy (1998). Kinematic analysis of robot manipulators. Cambridge University Press
Kevin Lynch, Frank C. Park (2017). Modern robotics : mechanics, planning, and control. Cambridge University Press
Mark W. Spong, M. Vidyasagar (2006). Robot dynamics and control. John Wiley & Sons. New York
Siciliano, Bruno; et al. (2010). Robotics : modelling, planning and control. Advanced textbooks in control and signal processing (Springer)
Corke, Peter. (2017). Robotics, vision and control : fundamental algorithms in MATLAB. Springer

Bibliografía complementaria Tadej Bajd, Matjaz Mihelj, Marko Munih (2013). Introduction to robotics. Dordrecht: Springer
Craig, John J. (2005). Introduction to robotics: mechanics and control. Pearson Educacion Internacional
Asada, Haruhiko; Slotine, Jean-Jacques E. (1986). Robot analysis and control. New York: John Wiley and sons
Thomas R. Kurfess (2004). Robotics and Automation Handbook 1st Edition. CRC Press
Siciliano, Bruno; Khatib, Oussama (2008). Springer handbook of robotics. Berlin: Springer


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Biomecánica/730497227

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías