Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Tratamentos Superficiais Código 730497231
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Amado Paz, José Manuel
Correo electrónico
jose.amado.paz@udc.es
Profesorado
Amado Paz, José Manuel
Tobar Vidal, María José
Correo electrónico
jose.amado.paz@udc.es
maria.jose.tobar@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo dos procesos, materiais e tecnoloxías para a modificación superficial dos materiais.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Os contenidos serán os mesmos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Se manteneñen as mesmas metodoloxías agas que non seria posible realizar prácticas de laboratorio e a docencia pasaría a ser online.
*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Moodle e Teams.

4. Modificacións na avaliación
Traballos tutelados 80%
Proba obxetiva 20%

*Observacións de avaliación:
A evaluación realizarase da mesma forma que a indicada na guía docente agas que o examen farase de forma online e non haberá prácticas.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial.
B13 G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares.
B14 G9 - Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B15 G10 - Saber comunicar as conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B16 G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo.
C1 ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C2 ABET (b) - An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data.
C3 ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
C6 ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility.
C7 ABET (g) - An ability to communicate effectively.
C8 ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context.
C9 ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning.
C11 ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer de forma xenérica as características e aplicacións das distintas técnicas de modificación superficial. BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP13
BP14
BP15
BP16
CP2
CP3
CP6
CP7
CP8
CP9
CP11
Coñecer de forma específica as tecnoloxías de deposición de recubrimentos protectores en materiais metálicos. BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP13
BP14
BP15
BP16
CP1
CP2
CP3
CP6
CP7
CP8
CP9
CP11
Seleccionar as aliaxes máis idóneas en función das súas propiedades funcionais. BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP13
BP14
BP15
BP16
CP1
CP2
CP3
CP6
CP7
CP8
CP9
CP11

Contidos
Temas Subtemas
Os capítulos e temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación. Técnicas de modificación superficial. Recubrimentos protectores: superaleaciones, aliaxes lixeiras, materiais avanzados.
Micromecanizado.
Biocompatibilidade.
Recubrimentos e aliaxes.
Superaleaciones.
Aliaxes lixeiras.
Materiais avanzados.
Técnicas de modificación superficial. Endurecemento superficial.
Procesos mecánicos.
Tecnoloxías de spray termico.
Difusión e implantación de iones.
Deposición física.
Deposición química.
Procesos electroquímicos.
Recubrimientos líquidos.
Procesado mediante láser. Laser cladding.
Micromecanizado e texturizado.
Limpeza.
Biocompatibilidade. Introducción a biocompatilidade.
Materiais biocompatibles.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B1 B13 B14 B16 B6 C1 C2 C6 C11 14 28 42
Prácticas de laboratorio B1 B2 B3 B5 B13 B14 B6 C3 5 11 16
Traballos tutelados B1 B2 B3 B4 B5 B13 B15 B14 B16 C1 C2 C3 C6 C7 C8 C9 1 11 12
Proba obxectiva B1 B2 B3 B4 C1 C11 1 2 3
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor titor.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Descrición
Alumnado con dedicación completa:
a) Prácticas de laboratorio: Resolución de dúbidas durante a realización das sesións de prácticas.
b) Traballos tutelados: Seguimento do traballo do alumno durante o desenvolvemento dos traballos tutelados propostos.

Alumnado a tempo parcial:
a) Prácticas de laboratorio: Resolución de dúbidas durante a realización das sesións de prácticas.
b) Traballos tutelados: Seguimento do traballo do alumno durante o desenvolvemento dos traballos tutelados propostos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B1 B2 B3 B4 B5 B13 B15 B14 B16 C1 C2 C3 C6 C7 C8 C9 Traballos realizados polo alumno 70
Prácticas de laboratorio B1 B2 B3 B5 B13 B14 B6 C3 Prácticas realizadas polo alumno 10
Proba obxectiva B1 B2 B3 B4 C1 C11 A proba obxectiva consiste na superación dun exame final que engloba todos os contidos vistos ao longo do curso 20
 
Observacións avaliación
A proba final abarcará todos os contidos da materia.

A asistencia ao laboratorio é obrigatoria e a realizar durante o
primeiro ano de matrícula. A nota de prácticas manterase. Non se admiten
faltas non xustificadas.

En segunda oportunidade avaliarase nos mesmos termos que
na primeira oportunidade.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo a
"Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de
Grao na UDC" deberá poñelo en coñecemento do coordinador da materia. A
avaliación realizarase nos mesmos termos que a do alumnado a tempo
completo. A posible dispensa académica de exención de asistencia a clase
non será de aplicación nas prácticas de laboratorio, ás que deberán
asistir obrigatoriamente e no horario establecido, así como ao exame
final correspondente.

Fontes de información
Bibliografía básica Phipps, Claude R. (editor) (2007). Laser ablation and its applications.. Springer.
Misawa, Hiroaki (editor) (2006). 3D laser microfabrication : principles and applications.. Wiley-VCH.
Cartier, Michael (coordinator) (2003). Handbook of Surface Treatments and Coatings. . Professional Engineering Publishing Limited.
(2004). Handbook of Thermal Spray Technology.. ASM International.
Toyserkani, Ehsan (2002). Laser cladding.. CRC Press.
Schaaf, Peter (editor) (2010). Laser processing of materials : fundamentals, applications and developments.. Springer.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

ara axudar a acadar un entorno inmediato sostido e cumprir co obxetivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega dos traballos documentais que se realicen en esta materia:

  • Solicitaránse en formato virtual e/ou en soporte informático
  • Realizarase a traverso de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
  • En caso de ser necesario realizalos en papel:
    • Non se emplearán plásticos
    • Realizaranse impresións a dobre cara.
    • Emplearase se papel reciclado.
    • Evitarase a impresión de borradores

Debe facerse un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías