Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Simulación de Sistemas Loxísticos Código 730497233
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Crespo Pereira, Diego
Correo electrónico
diego.crespo@udc.es
Profesorado
Crespo Pereira, Diego
Lamas Rodriguez, Adolfo
Correo electrónico
diego.crespo@udc.es
adolfo.lamasr@udc.es
Web http://http://www.gii.udc.es/
Descrición xeral A simulación é unha técnica Lean para deseñar e mellorar procesos que desempeña un papel fundamental en Industria 4.0. O propósito desta materia é formar en técnicas de simulación de eventos discretos aplicadas á resolución de problemas en loxística. En concreto, veranse problemas de deseño e optimización de sistemas de loxística interna como transporte interno, almacéns, etc. A materia polo tanto axudará a aprender tanto técnicas de simulación como de mellora e optimización de sistemas loxísticos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A13 EG5 - Coñecementos de sistemas de información á dirección, organización industrial, sistemas produtivos e loxística, así como sistemas de xestión de calidade.
A14 EG6 - Capacidades para a organización do traballo e a xestión de recursos humanos. Coñecementos sobre a prevención de riscos laborais.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades.
B6 G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial.
B7 G2 - Proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos, instalacións e plantas.
B13 G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares.
B14 G9 - Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B15 G10 - Saber comunicar as conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
C1 ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C3 ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
C5 ABET (e) - An ability to identify, formulate, and solve engineering problems.
C6 ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility.
C7 ABET (g) - An ability to communicate effectively.
C8 ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context.
C9 ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning.
C11 ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos de sistemas de información á dirección, organización industrial, sistemas produtivos e loxística, así como sistemas de xestión de calidade. AP13
BP2
BP3
BP4
BP6
BP7
BP13
BP14
BP15
CP1
CP3
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP11
Capacidades para a organización do traballo e a xestión de recursos humanos. Coñecementos sobre a prevención de riscos laborais. AP14
BP2
BP3
BP4
BP6
BP7
BP13
BP14
BP15
CP1
CP3
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP11

Contidos
Temas Subtemas
Bases de simulación de procesos con FLexsim. Fixed resources. Task executers. Flujos de proceso. Experimentos de simulación.
Simulación de sistemas de transporte interno de material. Carretillas. Transportadores de bandas y rodillos. AGVs. Grúas.
Simulación de inventarios. Listas en Flexsim. Llegada de pedidos y reabastecimiento.
Simulación de almacenes. Racks. ASRS. Lógicas de ubicación. Procesos de picking.
Proyecto de simulación. Fases de un proyecto. Caso práctico.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A14 A13 B2 B3 B4 B13 B15 B14 B7 B6 C1 C3 C5 C6 C7 C8 C9 C11 3 36 39
Sesión maxistral A13 A14 B2 B3 B4 B13 B15 B14 B7 B6 C1 C3 C5 C6 C7 C8 C9 C11 7.5 11.25 18.75
Prácticas a través de TIC A13 A14 B2 B3 B4 B13 B15 B14 B7 B6 C1 C3 C5 C6 C7 C8 C9 C11 21 33.75 54.75
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Resolución de casos prácticos propostos en clase e completados en casa.
Sesión maxistral Clases maxistrais sobre simulación de procesos sistemas loxísticos.
Prácticas a través de TIC Resolución de casos de simulación guiados polo profesor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
Atenderase aos alumnos no horario normal de tutorías para a resolución de dúbidas e problemas surxidos no estudo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A13 A14 B2 B3 B4 B13 B15 B14 B7 B6 C1 C3 C5 C6 C7 C8 C9 C11 Asistencia e entrega das prácticas resoltas en clase. 10
Traballos tutelados A14 A13 B2 B3 B4 B13 B15 B14 B7 B6 C1 C3 C5 C6 C7 C8 C9 C11 Evaluación dos casos propostos para resolución por parte do alumno. 90
 
Observacións avaliación

O "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial edispensa académica de exención de asistencia" comunicarán ó inicio docurso a súa situación os profesores da materia, segundo establece a "Normaque regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC"(Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación dascualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b).

Para os alumnos que soliciten a dispensa académica a avaliación será igual ao resto xa que os traballos serán completados fóra do horario de clases.


Fontes de información
Bibliografía básica Robinson, Stewart (2004). Simulation : The Practice of Model Development and Use. John Wiley & Sons
Yuri Merkuryev & otros (2009). Simulation-Based Case Studies in Logistics. Springer
Flexsim (2019). Tutoriales de Flexsim.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Debe facer un uso sostenible dos recursos para previr o impacto negativo sobre o medio natural. Por este motivo a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

 

• Pedirase en formato virtual e / ou soporte informático

 

• Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimir

 

• Se é necesario facelos en papel: a) non se usará plástico, b) realizarase impresión a dúas caras, c) utilizarase papel reciclado, d) evitarase a impresión de borradores.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías