Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Sistemas Avanzados de Produción Código 730497235
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Lamas Rodriguez, Adolfo
Correo electrónico
adolfo.lamasr@udc.es
Profesorado
Crespo Pereira, Diego
Lamas Rodriguez, Adolfo
Correo electrónico
diego.crespo@udc.es
adolfo.lamasr@udc.es
Web http://http://www.gii.udc.es/
Descrición xeral A simulación é unha técnica Lean para deseñar e mellorar procesos que desempeña un papel fundamental en Industria 4.0. O propósito desta materia é formar en técnicas de simulación de eventos discretos aplicadas ó deseño de sistemas avanzados de producción. En concreto, veránse problemas de deseño e optimización de plantas de fabricación pertencentes a proxectos de I+D+i reais en donde se aplican modelos de eventos discretos. A materia polo tanto axudará a aprender tanto técnicas de simulación como de mellora e optimización de sistemas de fabricación automatizados e robotizados.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 ETI2 - Coñecemento e capacidade para proxectar, calcular e deseñar sistemas integrados de fabricación.
A8 ETI8 - Capacidade para deseñar e proxectar sistemas de produción automatizados e control avanzado de procesos.
A9 EG1 - Coñecementos e capacidades para organizar e dirixir empresas.
A13 EG5 - Coñecementos de sistemas de información á dirección, organización industrial, sistemas produtivos e loxística, así como sistemas de xestión de calidade.
A14 EG6 - Capacidades para a organización do traballo e a xestión de recursos humanos. Coñecementos sobre a prevención de riscos laborais.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial.
B13 G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares.
B14 G9 - Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B16 G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo.
C1 ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C3 ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
C6 ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility.
C8 ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context.
C11 ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos para o deseño e optimización de sistemas integrados e automatizados de fabricación, organización industrial, sistemas produtivos, control económico e xestión de proxectos. AP2
AP8
AP9
AP13
AP14
BP2
BP3
BP5
BP6
BP13
BP14
BP16
CP1
CP3
CP6
CP8
CP11
Capacidades para a organización do traballo e a xestión de recursos. Coñecementos sobre a xestión de riscos. AP2
AP8
AP9
AP13
AP14
BP2
BP3
BP5
BP6
BP13
BP14
BP16
CP1
CP3
CP6
CP8
CP11

Contidos
Temas Subtemas
Fabricación Lean Flujo pieza a pieza
Calidad integrada en el modelo
Sistema de producción Pull
Producción Nivelada
Fabricación digital Gemelo Digital de procesos
Industria 4.0 Robotización
RV
AGVs
Gemelo digital
Robotización Soldadura robotizada
Control Dimensional
Ensayos no Destructivos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A2 A8 A9 A13 A14 B2 B3 B5 B13 B14 B16 B6 C1 C3 C6 C8 C11 5 6 11
Sesión maxistral A2 A8 A9 A13 A14 B2 B3 B5 B13 B14 B16 B6 C1 C3 C6 C8 C11 10 34 44
Prácticas a través de TIC A2 A8 A9 A13 A14 B2 B3 B5 B13 B14 B16 B6 C1 C3 C6 C8 C11 5 15 20
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Resolución de casos prácticos propostos en clase e completados na casa.
Sesión maxistral Clases maxistrais sobre simulación de sistemas avanzados de producción
Prácticas a través de TIC Resolución de casos de simulación guiados polo profesor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Descrición
Atenderáse ós alumnos no horario normal de tutorías para a resolución de dúbidas e problemas surxidos no estudio.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A8 A9 A13 A14 B2 B3 B5 B13 B14 B16 B6 C1 C3 C6 C8 C11 Evaluación dos casos propostos para resolución por parte do alumno. 90
Prácticas a través de TIC A2 A8 A9 A13 A14 B2 B3 B5 B13 B14 B16 B6 C1 C3 C6 C8 C11 Asistencia e entrega das prácticas resoltas en clase. 10
 
Observacións avaliación

O "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial edispensa académica de exención de asistencia" comunicarán ó inicio docurso a súa situación os profesores da materia, segundo establece a "Normaque regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC"(Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación dascualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b).

Para os alumnos que soliciten a dispensa académica a avaliación será igual ao resto xa que os traballos serán completados fóra do horario de clases.


Fontes de información
Bibliografía básica Robinson, Stewart (2004). Simulation : The Practice of Model Development and Use. John Wiley & Sons
Yuri Merkuryev & otros (2009). Simulation-Based Case Studies. Springer
Flexsim (2019). Tutoriales de Flexsim.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Debe facer un uso sostenible dos recursos para previr o impacto negativo sobre o medio natural. Por este motivo a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

 

• Pedirase en formato virtual e / ou soporte informático

 

• Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimir

 

• Se é necesario facelos en papel: a) non se usará plástico, b) realizarase impresión a dúas caras, c) utilizarase papel reciclado, d) evitarase a impresión de borradores.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías