Identifying Data 2022/23
Subject (*) Character Design Code 730529010
Study programme
Máster Universitario en Deseño, Desenvolvemento e Comercialización de Videoxogos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Fernández Holgado, José Ángel
E-mail
j.holgado@udc.es
Lecturers
Castro Pena, Luz
Fernández Holgado, José Ángel
E-mail
maria.luz.castro@udc.es
j.holgado@udc.es
Web
General description A materia pretende formar ao alumnado nas técnicas máis comúns de creación e ideación de personaxes, tanto no plano físico coma no psicolóxico, abordando as diferentes etapas do proceso creativo, os principais tipos de personaxes e a evolución dos mesmos ao longo do xogo, así como a súa adaptación a contextos especializados (ensino formal e informal, igualdade, ámbito profesionall...).

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 CE07 - Crear a aparencia, historia, personalidade e comportamento dos personaxes dun videoxogo
A17 CE17 - Analizar e interpretar as formas, aspectos e movementos a partir do mundo real ou da arte conceptual para recrear os elementos necesarios dun videoxogo
A18 CE18 - Coñecer os fundamentos artísticos e técnicos que permitan conceptualizar gráficamente os elementos dun videoxogo
A19 CE19 - Crear a arte conceptual dos distintos elementos necesarios para facer un videoxogo
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo
B6 CG1 - Capacidade de organización e planificación, especialmente na formulación de traballos conducentes á creación dos contidos audiovisuais dixitais que compoñen un videoxogo
B11 CG6 - Capacidade crítica e autocrítica necesaria en todo proceso creativo no que se busca un compromiso coa calidade do traballo, os resultados e as solucións propostas
B12 CG7 - Traballo en equipo. Capacidade de abordar proxectos en colaboración con outros estudantes, asumindo roles e cumprindo compromisos de fronte ao grupo
B14 CG9 - Capacidade de deseño e xestión de proxectos, resolvendo os aspectos narrativos, técnicos e de xestión do proxecto de videoxogo
C1 CT1 - Habilidades comunicativas e claridade de exposición oral e escrita
C2 CT2 - Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C3 CT3 - Habilidade para a xestión da información
C4 CT4 - Capacidade de abstracción, análise, síntese e estruturación da información e as ideas
C5 CT5 - Asunción da importancia da aprendizaxe ao longo da vida e capacidade de autoaprendizaje mediante a inquietude por buscar e adquirir novos coñecementos
C6 CT6 - Capacidade de enfrontarse a situacións novas e utilizar o coñecemento, tecnoloxía e información dispoñibles para resolver os problemas cos que debe de enfrontarse
C7 CT7 - Comprender e valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico na profesión e no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C8 CT8 - Coñecemento e utilización das novas tecnoloxías necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Deseñar personaxes para videoxogos. AJ7
AJ17
AJ18
AJ19
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ11
BJ12
BJ14
CJ1
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
Definir tanto o aspecto como a personalidade e comportamento dos sinalados personaxes. AJ7
AJ17
BJ1
BJ2
BJ11
BJ12
BJ14
CJ2
CJ3
CJ4
Crear a historia de cada personaxe, a súa evolución e cambio ao longo do videoxogo, así como as interrelacións entre os distintos personaxes. AJ7
BJ1
BJ2
BJ3
BJ5
BJ11
BJ12
BJ14
CJ2
CJ3
CJ4
Comprender que esa historia determina o comportamento dos personaxes e que o seu deseño será a base para a creación dixital dos mesmos, da súa personalidade e a súa forma de actuar, moverse e comunicarse no xogo. AJ7
AJ17
AJ18
AJ19
BJ2
BJ6
BJ12
BJ14
CJ6
CJ7
CJ8
Manter a coherencia entre o deseño de personaxes e a narrativa e xogabilidade definidas para o xogo. AJ7
BJ2
BJ3
BJ4
BJ6
BJ11
BJ12
BJ14
CJ2
CJ3
CJ4

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1: Introdución 0.1. Personalidade
0.2. Audiencia
0.3. Plataforma
0.4. Obxectivo
0.5 Orixinalidade
TEMA 1. O personaxe nos videoxogos. A avataridade 1.1. Heroe forte ou marioneta?
1.2. A axencia funcional e a axencia ficcional
1.3. Relación entre xogador e avatar
1.4. Representación e mecánicas
1.5. O personaxe no xénero do videoxogo
TEMA 2: Concepto de personaxe 2.1. Identificación co personaxe. (Experiencia Vicaria)
2.2. Proceso de creación do personaxe. Etapas creativas
2.3. Aspecto visual e físico
2.4. Personalidade e psicoloxía
2.5. Backstory
2.6. Contradicións e paradoxos
2.7. Tipos de personaxes
2.8. Lonxevidade
TEMA 3: Evolución dos personaxes 3.1. Historia en tres actos
3.2. O arco do personaxe
3.3. Evolución visual e física
3.4. Evolución psicolóxica
3.5. Caracterización vs. verdadeiro carácter. Contrastes nos personaxes.
3.5. Evolución segundo tipos de personaxe
TEMA 4: Deseño de personaxes en contextos especializados 4.1. Estereotipos vs. Arquetipos
4.2. Igualdade e diversidade nos videoxogos
4.3. Os arquetipos segundo Vogler
TEMA 5: Tipos de personaxe e relación entre eles 5.1. Personaxes nas narrativas universais
5.1.1.Estrutura tripartita. Aristóteles e Field
5.1.2. Morfoloxía do Conto segundo Propp
5.1.3. O monomito de Campbell
5.4. Circumplexo Interpersoal de Leary
5.5. O Eneagrama

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A7 A17 A18 B1 C8 10 8 18
Supervised projects A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 32 36
Events academic / information A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B11 C5 C7 C8 3 1.5 4.5
Case study A7 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 1 12 13
Oral presentation A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 0.5 1.5
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases expositivas nas que se desenvolverán os temas indicados no punto de contidos, explicando teorías e tendencias relacionadas con cada un deles e amosando exemplos específicos que faciliten a comprensión.
Supervised projects O alumnado, agrupado en parellas, elaborará un traballo final consistente na concepción, creación e deseño de dúas personaxes para videoxogos.

Para isto, en cada sesión irase avanzando en traballos parciais, supervisados polo profesor, de acordo coa seguinte orde: 1. Planificación, 2. Deseño básico, 3. Evolución física 4. Evolución psíquica.

Finalmente, na última clase cada parella exporá e xustificará a súa proposta ante o profesor e os compañeiros/as de materia, que, á súa vez, avaliarán tamén o traballo presentado.
Events academic / information Unha das sesións, preferentemente a cuarta, estará destinada a unha conferencia, con formato de masterclass, a cargo dun/ha profesional do sector.
Case study Facilitarase un glosario dos arquetipos máis utilizados na narrativa. O alumnado traballará de forma autónoma e individualmente nun videoxogo que deben analizar para identificar os arquetipos representados polos personaxes. Os resultados deben estar convenientemente xustificados, achegando as fontes consultadas.
Oral presentation Como foi sinalado no apartado de traballos tutelados, na última clase as diferentes parellas, que foron traballando nos seus personaxes ao longo das distintas sesións, exporán e xustificarán a súa proposta ante o profesor e os compañeiros/as de materia, que, á súa vez, avaliarán e analizarán tamén o traballo presentado.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Supervised projects
Description
O alumnado recibirá atención personalizada na aula durante a realización dos traballos tutelados, ao igual que nas horas de titorías, que deben ser concertadas previamente co profesor a través de correo electrónico, teams ou plataforma dixital.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A7 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 En relación ao estudo de caso avaliarase:
A profundidade do traballo individual.
A adecuación e xustificación dos exemplos achegados, baseándose en fontes bibliográficas, académicas, etc.
20
Guest lecture / keynote speech A7 A17 A18 B1 C8 Salvo nos casos de dispensa académica, valorarase a asistencia e participación activa nas sesións maxistrais. 10
Supervised projects A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 O traballo tutelado, entendendo por tal a entrega final que debe facer o alumnado a través do Moodle, así como os traballos parciais feitos na aula (que serán incorporados ao traballo final) constitúen o criterio fundamental de avaliación da materia, pois neles serán plasmados os coñecementos adquiridos ao longo das sesións maxistrais e do seminario.
Con respecto ao traballo titorizado terase en conta:
A aplicación dos contidos teóricos ao traballo.
A organización dos contidos.
O uso de exemplos ilustrativos.
O uso de bibliografía e fontes documentais.
60
Oral presentation A7 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Tamén será tida en conta para a avaliación total a exposición que faga o alumnado do seu traballo final na última das sesións da materia, valorándose aspectos como a claridade expositiva, a capacidade de argumentación ou a xustificación e coherencia do traballo realizado en relación cos obxectivos marcados.
A presentación oral basearase na defensa do traballo titorizado.
Claridade expositiva
O alumnado deberá responder ás dúbidas e preguntas.
10
 
Assessment comments
Para a avaliación deste traballo final, ademais das cuestións de contido relativas á creación e deseño de personaxes, serán valorados positiva ou negativamente aspectos formais como a presentación e deseño do documento ou a calidade da expresión escrita, debido a que se trata de competencias básicas do alumnado universitario e de reproducir no posible os condicionantes de traballo profesionais. Para superar a materia deberá obterse un mínimo 3 puntos (30 sobre 100) no traballo tutelado e un 1 (10 sobre 100) no estudo de caso e un 0,5 (5 sobre 100) na presentación oral.

A forma de avaliación na convocatoria de segunda oportunidad e a convocatoria adiantada a decembro realizarase do mesmo xeito que a avaliación exposta no punto anterior.
Actuación contra o plaxio. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación para a convocatoria extraordinaria.

Os alumnos/ as con dispensa académica deben contactar co profesor antes do 30 de xaneiro, a fin de acordar un intinerario personalizado que permita suplir as ausencias ás sesións maxistrais, horas de traballo en aula e á conferencia / masterclass planificadas.

Sources of information
Basic Seger, L. (2000). Cómo crear personajes inolvidables. Ediciones Paidós
Patmore, C (2005). Diseño de personajes: cómo crear personajes fantásticos para cómics, videojuegos y novelas gráficas. Barcelona: Norma
Ordóñez, J. P. (2018). Diseño de videojuegos. Madrid: Editorial Síntesis
González, D. (2015). Diseño de videojuegos: da forma a tus sueños. Paracuellos del Jarama: Ra-Ma
Bateman, C. (2011). Game Writing Narrative Skills for Videogames. Boston: 2011

Complementary Villalobos, J. M. (2015). Cine y videojuegos: un diálogo transversal. Sevilla: Héroes de Papel
Meretzky, S. (2001). Construcción del personaje: un análisis de la creación del personaje. Gamasutra
Galán Fajardo, E. (2007). Fundamentos básicos en la construcción del personaje para medios audiovisuales. CES Felipe II
Gil, A. e Vall-llovera, M. (2009). Género, TIC y videojuegos. Barcelona: Editorial UOC
Chai, A. (2017). Herzog - Character Design Document. svartberg.com
Cuadrado Alvarado, A. (2007). Los personajes virtuales: diseño, personalidad e interacción en el videojuego: los Sims 2. Madrid: Universidad Complutense de Madrid
Shamoon, E. (2018). The Art of God of War. Milwaukie: Dark Horse Books
Marshall, D. (2017). The Art of Overwatch. Milwaukie: Dark Horse Books
Gros, B. (2008). Vídeojuegos y aprendizaje. Barcelona: Graó
Thompson, J. (2008). Videojuegos: manual para diseñadores gráficos. Barcelona: Gustavo Gili


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Narrative Design/730529003
Concept Art I. Characters/730529007

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Narrative Design/730529003
Concept Art I. Characters/730529007

Subjects that continue the syllabus
Character Development I. Appearance/730529025
Character Development II. Behaviour/730529026

Other comments

Green Campus

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 

  • Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. 
  • A entrega realizarase  a  través  de  Moodle,  en  formato  dixital  sen  necesidade  de imprimilos.
  • De se realizar en papel: 
    • Non se empregarán plásticos. 
    • Realizaranse impresións a dobre cara. 
    • Empregarase papel reciclado. 
    • Evitarase a impresión de borradores. 

2. Débese  facer  un  uso  sostible  dos  recursos  e  a  prevención  de  impactos  negativos sobre o medio natural. 

3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 

4. Segundo  se  recolle  nas  distintas  normativas  de  aplicación  para  a  docencia  universitaria  deberase  incorporar  a  perspectiva  de  xénero  nesta  materia  (usarase  linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). 

5. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. 

7. Facilitarase  a  plena  integración  do  alumnado  que  por  razón  físicas,  sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.