Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Arte de Concepto II. Contornas Código 730529017
Titulación
Máster Universitario en Deseño, Desenvolvemento e Comercialización de Videoxogos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Expresión Gráfica Arquitectónica
Coordinación
López Chao, Vicente Adrián
Correo electrónico
v.lchao@udc.es
Profesorado
López Chao, Vicente Adrián
Correo electrónico
v.lchao@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta asignatura introducirase ò alumnado na conceptualización e representación visual dos contornas dun videoxogo. O alumnado aplicará de maneira supervisada os coñecementos adquiridos para crear os contidos visuais necesarios para conceptualizar os contronas dun videoxogo.

Competencias do título
Código Competencias do título
A18 CE18 - Coñecer os fundamentos artísticos e técnicos que permitan conceptualizar gráficamente os elementos dun videoxogo
A19 CE19 - Crear a arte conceptual dos distintos elementos necesarios para facer un videoxogo
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo
B11 CG6 - Capacidade crítica e autocrítica necesaria en todo proceso creativo no que se busca un compromiso coa calidade do traballo, os resultados e as solucións propostas
C1 CT1 - Habilidades comunicativas e claridade de exposición oral e escrita
C2 CT2 - Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C4 CT4 - Capacidade de abstracción, análise, síntese e estruturación da información e as ideas
C6 CT6 - Capacidade de enfrontarse a situacións novas e utilizar o coñecemento, tecnoloxía e información dispoñibles para resolver os problemas cos que debe de enfrontarse
C8 CT8 - Coñecemento e utilización das novas tecnoloxías necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumno aprenderá a conceptualizar de maneira visual as contornas dun videoxogo. AP19
BP1
BP2
BP3
CP1
Adquirirá os coñecementos necesarios para conceptualizar de maneira visual, a través de esbozos e ilustracións, as contornas dun videoxogo. AP18
BP4
BP5
BP11
CP2
CP4
CP6
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Perspectiva Tipos de perspectivas que se poden aplicar nun videoxogo.
Volumen Representación tridimensional do volumen no formato bidimensional
Color Tipos de colores. Cualidades. Psicoloxía. Armonía.
Composición Equilibrio. Puntos de interese.
Estilo Expresividade. Silueta. Línea de acción.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A18 B2 B11 C4 C6 C8 20 0 20
Traballos tutelados A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B11 C1 C2 C4 C6 C8 0 70 70
Portafolios do alumno A18 A19 B1 B5 C2 C4 0 39 39
Sesión maxistral B3 B4 C1 20 0 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro O alumnado realizará os traballos prácticos que reforzarán os conceptos expostos en cada sesión, co apoio e supervisión do profesorado.
Traballos tutelados O alumnado realizará os traballos prácticos propostos na aula, co apoio e supervisión do profesorado.
Portafolios do alumno Cada alumno realizará unha showreel cos traballos prácticos solicitados polo profesorado.
Sesión maxistral Clases teóricas presenciais, onde se exporán os conceptos teóricos que o alumnado debe coñecer e que serán de aplicación nos traballos prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
Durante cada sesión do obradoiro, os alumnos recibirán de forma individual correccións sobre o seu traballo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B11 C1 C2 C4 C6 C8 Presentación de traballos e informes / Avaliación continua 60
Portafolios do alumno A18 A19 B1 B5 C2 C4 Presentación dun portfolio persoal que mostre os mellores traballos realizados 40
 
Observacións avaliación

Aqueles alumnos que dispoñan de dispensa académica deberán contactar co profesor para establecer o método de seguimento da materia e a elaboración de traballos para superar a materia.


Fontes de información
Bibliografía básica Mike S. Fowler (2002). Animation background layout. From student to profesional.
Betty Edwards (2000). Drawing on the right side of brain.
Hans P. Bacher (2008). Dream worlds. Production Design in animation.
Betty Edwards (2006). El color (Crecimiento personal).
Marcos Mateu Mestre (2016). Framed Perspective Volume 1.
Scott Robertson (2013). How to Draw: Drawing and Sketching Objects and Environments.
Richard Ormund (1970). John Singer Sargent; Paintings, Drawings, Watercolors.
Ed Gherther (2010). Layout and Composition for animation.
Khang Le, Mike Yamada, Felix Yoon, Scoot Robertson (2005). The Skillful Huntsman.

Bibliografía complementaria Juanjo Guarnido, Juan Díaz Canales (2014). Blacksad. Edición Integral.
Juan Díaz Canales, Juanjo Guarnido (). BLACKSAD. LA HISTORIA DE LAS ACUARELAS .
Juan Díaz Canales, Juanjo Guarnido (). BLACKSAD. LA HISTORIA DE LAS ACUARELAS 2 .
Enrique Fernández Peláez (). BRIGADA.
Juan Díaz Canales, Juanjo Guarnido (). CÓMO SE HIZO... BLACKSAD .
Guy Delisle (). CRÓNICAS BIRMANAS .
Sonny Liew (). EL ARTE DE CHARLIE CHAN HOCK CHYE .
Art Spiegelman (). MAUS : RELATO DE UN SUPERVIVIENTE .
Art Spiegelman (). METAMAUS: VIAJE AL INTERIOR DE UN CLÁSICO MODERNO, MAUS (RESERVOIR GRÁFICA) .
Guy Delisle (). PYONGYANG .


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Arte de Concepto I. Personaxes/730529007

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

“Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

-Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático

-Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

En caso de ser necesario realizalos en papel:

-Non se empregarán plásticos

-Realizaranse impresións a dobre cara.

-Empregarase papel reciclado.

 -Evitarase a impresión de borradores.

 

Ademais:

• Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

• Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais

• Incorpórase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…)

• Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

• Deberanse detectar situacións de discriminación e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías