Identifying Data 2019/20
Subject (*) Motion Capture Code 730529020
Study programme
Máster Universitario en Deseño, Desenvolvemento e Comercialización de Videoxogos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial 2
Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Lugris Armesto, Urbano
E-mail
urbano.lugris@udc.es
Lecturers
Lugris Armesto, Urbano
E-mail
urbano.lugris@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description O obxectivo é que o alumno coñeza os distintos dispositivos, técnicas e procesos realizar e utilizar a captura de movemento. O alumno aprenderá o proceso completo, desde como se calibra e axusta un sistema de captura, como realizar captura de animación tanto facial como corporal, como limpar e filtrar as animacións obtidas e como aplicalas dentro dun motor de videoxogos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A21 CE21 - Coñecer a tecnoloxía dos dispositivos de captura de movemento
A22 CE22 - Aplicar os dispositivos de captura de movemento para crear e integrar animacións corporais e faciais en motores de videoxogos
A37 CE37 - Crear personaxes animados coa personalidade e comportamento definidos a partir do deseño dun videoxogo
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B6 CG1 - Capacidade de organización e planificación, especialmente na formulación de traballos conducentes á creación dos contidos audiovisuais dixitais que compoñen un videoxogo
B7 CG2 - Capacidade de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnolóxico e no campo da creación de contidos dixitais interactivos
B8 CG3 - Coñecementos informáticos, en especial os relativos ao uso de tecnoloxías e programas de última xeración no campo de estudo
B10 CG5 - Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas con que deben enfrontarse
C2 CT2 - Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C6 CT6 - Capacidade de enfrontarse a situacións novas e utilizar o coñecemento, tecnoloxía e información dispoñibles para resolver os problemas cos que debe de enfrontarse
C7 CT7 - Comprender e valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico na profesión e no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C8 CT8 - Coñecemento e utilización das novas tecnoloxías necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento dos distintos dispositivos, técnicas e procesos para realizar e utilizar a captura de movemento AJ21
BJ1
CJ7
CJ8
Calibrar e axustar o sistema de captura, realizar captura facial e corporal, limpar e filtrar animacións e utilizalas dentro dun motor de videoxogos AJ21
AJ22
AJ37
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ6
BJ7
BJ8
BJ10
CJ2
CJ6
CJ7
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
Hardware de captura Antecedentes
Sistemas ópticos
Sistemas inerciais
Calibración Colocación de cámaras
Calibración
Captura corporal Modelos cinemáticos e coordenadas
Protocolos de marcadores
Captura facial Métodos de captura facial
Tracking de cámara Métodos de tracking de cámara
Filtrado e preparación Etiquetaxe de marcadores
Postprocesado de traxectorias
Filtrado

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A21 A22 A37 B2 B4 B6 B7 B10 C2 C6 14 0 14
Supervised projects A22 A37 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B10 C2 0 54 54
Seminar A21 C7 4 0 4
Guest lecture / keynote speech A21 B1 B8 C8 C7 1 0 1
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Prácticas nas que os alumnos aprenderán a axustar e calibrar o sistema, adquirir un movemento e aplicarllo a un personaxe
Supervised projects Desenvolvemento do proceso completo, de forma autónoma, desde a captura á animación dun personaxe
Seminar Charla dun experto na materia
Guest lecture / keynote speech Explicación das diferentes tecnoloxías de captura de movemento e a súa aplicación aos videoxogos

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Supervised projects
Description
Todas as prácticas serán realizadas baixo a tutela do profesor. Tamén se poderán resolver dúbidas durante o horario de tutorías.

No caso de estudantes con dispensa académica, proporcionarase ao estudante material para que poida realizar a maioría das prácticas de forma non presencial, e o profesor atenderao durante as tutorías sempre que este solicíteo, ou noutro horario se non puidese acudir no horario de tutorías.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A21 A22 A37 B2 B4 B6 B7 B10 C2 C6 Avaliarase a capacidade do alumno para resolver os problemas prácticos expostos. 20
Supervised projects A22 A37 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B10 C2 Avaliarase o grao de consecución dos obxectivos do proxecto, de acordo á complexidade do mesmo. 80
 
Assessment comments

No caso de estudantes con dispensa académica, a avaliación basearase nun seguimento do traballo realizado durante o curso, e no proxecto final que devanditos alumnos tamén terán que realizar.


Sources of information
Basic Midori Kitagawa y Brian Windsor (2008). MoCap for Artists. Elsevier
OptiTrack (). OptiTrack Documentation Wiki. https://v20.wiki.optitrack.com
Alberto Menache (2011). Understanding Motion Capture for Computer Animation. Elsevier

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Character Animation/730529037

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

A entrega de traballos que se realicen nesta materia:
- Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.
- En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel reciclado; evitarase a impresión de borradores.

Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.