Identifying Data 2018/19
Subject (*) Development for Mobile Devices Code 730529021
Study programme
Máster Universitario en Deseño, Desenvolvemento e Comercialización de Videoxogos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Electrónica e Sistemas
Enxeñaría de Computadores
Coordinador
Porta Trinidad, Juan
E-mail
juan.porta@udc.es
Lecturers
Porta Trinidad, Juan
Vazquez Regueiro, Carlos
E-mail
juan.porta@udc.es
carlos.vazquez.regueiro@udc.es
Web
General description Aprender as caracteri?sticas especi?ficas do desenvolvemento e comercializacio?n de videoxogos para dispositivos mo?biles. O alumno adquirira? coñecementos para aproveitar as capacidades e funcionamiento do hardware especi?fico destes dispositivos, como é o caso do acelero?metro, xiroscopio, GPS, pantalla multita?ctil, etc. Aprendera? tame?n cómo adaptar os contidos e meca?nicas dun videoxogo debido ás diferencias e limitacións da capacidade gra?fica e de potencia destes dispositivos.
Tame?n preténdese que o alumno adquiera coñecementos sobre os distintos me?todos de monetizacio?n e venta especi?ficos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE01 - Coñecer o funcionamento e os actores do mercado de videoxogos
A30 CE30 - Construír, compoñer e programar un videoxogo
A34 CE34 - Coñecer e utilizar as características específicas dos dispositivos móbiles no deseño e desenvolvemento de videoxogos
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo
B6 CG1 - Capacidade de organización e planificación, especialmente na formulación de traballos conducentes á creación dos contidos audiovisuais dixitais que compoñen un videoxogo
B7 CG2 - Capacidade de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnolóxico e no campo da creación de contidos dixitais interactivos
B8 CG3 - Coñecementos informáticos, en especial os relativos ao uso de tecnoloxías e programas de última xeración no campo de estudo
B10 CG5 - Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas con que deben enfrontarse
B11 CG6 - Capacidade crítica e autocrítica necesaria en todo proceso creativo no que se busca un compromiso coa calidade do traballo, os resultados e as solucións propostas
B13 CG8 - Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica, integrando as diferentes partes do programa, relacionándoas e agrupándoas no desenvolvemento de produtos complexos
C2 CT2 - Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C4 CT4 - Capacidade de abstracción, análise, síntese e estruturación da información e as ideas
C6 CT6 - Capacidade de enfrontarse a situacións novas e utilizar o coñecemento, tecnoloxía e información dispoñibles para resolver os problemas cos que debe de enfrontarse
C7 CT7 - Comprender e valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico na profesión e no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C8 CT8 - Coñecemento e utilización das novas tecnoloxías necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as características específicas dos dispositivos móbiles AJ34
BJ2
BJ6
BJ7
BJ8
BJ10
CJ6
CJ7
CJ8
Coñecer a contorna e mercado específico dos xogos para móbiles AJ1
BJ1
BJ3
BJ4
BJ5
BJ11
CJ6
CJ7
Utilizar as características específicas dos dispositivos móbiles no deseño e desenvolvemento de videoxogos AJ30
BJ6
BJ7
BJ8
BJ10
BJ13
CJ2
CJ4
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
Introducción a dispositivos móbiles Introdución ao curso
Dispositivos móbiles
Sistemas operativos e ecosistemas
Motores gráficos para dispositivos móbiles Creación de videoxogos
Motor gráfico Unreal
Plataforma Android
Servizos na nube para videoxogos Persistencia e almacenamento
Intercambio de información
Servizos de Google
Monetización de videoxogos Publicación en tendas
Publicidade
Compras integradas
Sensores en dispositivos móbiles Sensores inerciais
Localización GPS y mapas
Cámara y audio
Realidade aumentada Conceptos básicos
ARCore de Google
ARCore en Unreal

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A1 A30 A34 B2 B5 B6 B7 B8 B13 C2 C6 C7 12 26 38
Supervised projects A1 A30 A34 B1 B2 B8 B10 B11 C2 C4 C6 C7 C8 2 10 12
Mixed objective/subjective test A1 A30 A34 B2 B3 B4 C6 C8 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A1 A30 A34 B1 B4 B8 B10 C4 C7 C8 9 12 21
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Os alumnos desenvolverán prácticas no laboratorio para o estudo e aprendizaxe das especificidades dos dispositivos móbiles (A34), a súa contorna (A1) e a programación de videoxogos (competencia A30 e A34).

Exporanse unha serie de prácticas seguindo un guión para que o alumno se familiarice cos conceptos e procedementos básicos do emprego do motor gráfico Unreal en plataformas Android (competencias B2, B5, B6, B7, B8, C6 e C7).

Tamén se promoverá a ampliación e mellora das funcionalidades básicas de cada práctica proposta así como a discusión e a resolución de problemas (competencias B2, B5, C2 e C6).

As prácticas constan dunha parte presencial (que se entrega ao acabar) e outra non presencial que se entrega antes da seguinte clase de laboratorio.

Os alumnos a tempo parcial poderán presentar todas as prácticas de forma non presencial.
Supervised projects Pedirase aos alumnos que se organicen en grupos e que propoñan traballos (videoxogos) que profundicen en temas tratados na materia (competencias A1, A30 e A34) e exploren novos coñecementos (competencias B10, B11, C6, C7 e C8). Valorarase especialmente que o xogo sexa funcional e robusto (competencia B1, B2 e B8).

Cada grupo estará composto por un número reducido de alumnos (tipicamente entre 1 e 4), polo que a coordinación e a metodoloxía de traballo en grupo é moi importante. Tamén se pedirá un pequeno informe de seguemento nas principais fases de desenvolvemento (competencias C1, C2, C4 e C10).

As ideas e problemas discutiranse fundamentalmente durante as horas de tutoría ou por internet (alumnos a tempo parcial).
Mixed objective/subjective test Exame sobre os contidos da materia que combinará preguntas de teoría coa resolución de problemas.

Neste tipo de probas comprobarase a adquisición de competencias A34, B8, C1, C4.
Guest lecture / keynote speech Exposición didáctica dos contidos teóricos da materia empregando diapositivas e outros recursos TIC. Tamén se exporán en detalle a implementación de videoxogos e funcionalidades básicas para que os alumnosos poidan implementar e testear durante as prácticas de laboratorio.

Este tipo de sesións está orientado á adquisición dos coñecementos asociados ás competencias A1, A30, A34 e B8, e como guía para a adquisición autónoma de novos coñecementos e competencias (competencia C7). Tamén se fomentará a discusión e a valoración crítica das diferentes alternativas e enfoques na resolución de problemas (competencias B1, B4, B10, C1 e C8).

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Supervised projects
Description
Prácticas de laboratorio: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas no laboratorio. Promover o razoamento crítico e a proba das diferentes opcións.

Traballos tutelados: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación aos traballos tutelados propostos.
Axudar na adecuación das propostas dos alumnos e tamén na organización e planificación do traballo ao longo do semestre.

Sesión maxistral: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación á materia teórica exposta nas clases. Utilización de materiais complementarios aos empregados nas clases.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A1 A30 A34 B2 B5 B6 B7 B8 B13 C2 C6 C7 Avaliación do traballo realizado polo alumno nas prácticas de laboratorio mediante probas mixtas. 50
Supervised projects A1 A30 A34 B1 B2 B8 B10 B11 C2 C4 C6 C7 C8 Avaliación dos traballos tutelados desenvolvidos polo alumno mediante probas mixtas. 25
Mixed objective/subjective test A1 A30 A34 B2 B3 B4 C6 C8 Valoraranse os coñecementos da materia (incluíndo a resolución de problemas) mediante probas mixtas. 25
 
Assessment comments

A materia apróbase obtendo polo menos o 50% da cualificación.

É necesario obter máis dun 30% da nota en cada apartado: práctica de laboratorio, traballo tutelado e proba mixta.

Os alumnos a tempo parcial poderán presentar todas as prácticas de forma non presencial.

Pero a asistencia á proba mixta e á defensa do traballo tutelado é obrigatoria.

Na convocatoria de xullo poderase realizar unha nova proba mixta e presentar ou ampliar o traballo tutelado. 


Sources of information
Basic
  • Wie Meng Lee (2012). Android 4 Desarrollo de aplicaciones. Wrox (Anaya Multimedia)
  • Reto Meier (2016). Professional Android. Wrox
  • Nitish Misra (2015). Learning Unreal Engine Android Game Development, , PACK Publishing
  • Varios autores. Unreal Engine 4 Documentation oficial. https://docs.unrealengine.com
  • Micheal Lanham (2018). Fundamentals of Google ARCore: Learn to build augmented reality apps for Android, Unity, and the web with Google ARCore.
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Video Game Programming/730529008
Strategic Marketing of Video Games/730529001

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Video Game Performance and Optimization/730529018
Advanced Video Game Programming/730529019

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.