Identifying Data 2019/20
Subject (*) Legal Aspects of Video Game Development Code 730529023
Study programme
Máster Universitario en Deseño, Desenvolvemento e Comercialización de Videoxogos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
Second Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Herce Maza, José Ignacio
E-mail
ignacio.herce@udc.es
Lecturers
Herce Maza, José Ignacio
E-mail
ignacio.herce@udc.es
Web
General description Descriptores:
• Fundamentos e bases xurídicas da regulación dos videoxogos
• Cuestions xurídico-públicas e xurídico-privadas sobre a producción e comercialización dos videoxogos
Obxetivos da materia:
• Acceso e coñecemento as normas xurídicas sobre os videoxogos
• Comprensión dos conceptos máis relevantes na regulación dos videoxogos
• Cuestions prácticas con relación aos aspectos xurídicos da producción e comercialización dos videoxogos

Study programme competencies
Code Study programme competences
A38 CE38 - Coñecer o marco legal e os aspectos xurídicos relativos á creación e comercialización de videoxogos
A39 CE39 - Coñecer as fórmulas de licenciamiento de software e contidos na industria do videoxogo
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo
B6 CG1 - Capacidade de organización e planificación, especialmente na formulación de traballos conducentes á creación dos contidos audiovisuais dixitais que compoñen un videoxogo
B13 CG8 - Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica, integrando as diferentes partes do programa, relacionándoas e agrupándoas no desenvolvemento de produtos complexos
B14 CG9 - Capacidade de deseño e xestión de proxectos, resolvendo os aspectos narrativos, técnicos e de xestión do proxecto de videoxogo
C1 CT1 - Habilidades comunicativas e claridade de exposición oral e escrita
C3 CT3 - Habilidade para a xestión da información
C4 CT4 - Capacidade de abstracción, análise, síntese e estruturación da información e as ideas
C6 CT6 - Capacidade de enfrontarse a situacións novas e utilizar o coñecemento, tecnoloxía e información dispoñibles para resolver os problemas cos que debe de enfrontarse
C7 CT7 - Comprender e valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico na profesión e no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Acceso o coñecemento do entorno xurídico en que se desenrola aa actividade do dessenvolvemento de videoxogos, en especial nos aspectos relacionados coa propiedade intelectual, o licenciamiento e la protección de datos AJ38
AJ39
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ13
BJ14
CJ1
CJ3
CJ4
CJ6
CJ7
Comprensión e aprendizaxe dos conceptos de Dereito Audiovisual relativos á libertad de información e á publicidade, así como os temas relativos á protección de datos personais AJ38
AJ39
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ13
BJ14
CJ1
CJ3
CJ4
CJ6
CJ7

Contents
Topic Sub-topic
Réximen xurídico dos videoxogos Introducción ao réximen xurídico dos videoxogos.
Propiedade intelectual e industrial Propiedade intelectual do “software”.
Propiedade intelectual da obra audiovisual dos videoxogos.
Marcas e patentes.
Loita contra a piratería.
Dereitos de explotación y licenciamiento Derechos de explotación e licenciamiento de contidos propios.
Derechos de explotación e licenciamiento de contidos de terceiros.
Dereito audiovisual, libertad de información e publicidade dos videoxogos. “Advergaming”.
Protección de datos de carácter persoal.
Explotación da información de usuarios.
Protección da infancia.
Réxime xurídico sobre “e-Sports”
Introducción ao réxime xurídico sobre “e-Sports”.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A38 A39 2 0 2
Supervised projects B1 B2 B3 B4 B5 B6 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 4 9 13
Objective test A38 A39 B1 B2 B3 B4 B6 C4 C6 C7 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A38 A39 B1 C4 C6 C7 12 45 57
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar Seminario co profesional invitado
Supervised projects Elaboración de informe ou traballo por grupos e presentación oral
Objective test Estudo persoal do alumnado da base teórica
Guest lecture / keynote speech Clases expositivas

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Supervisión dos traballos tutelados do alumno por parte do profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A38 A39 B1 C4 C6 C7 Asistencia ás clases presenciais 10
Supervised projects B1 B2 B3 B4 B5 B6 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 Evaluación dos traballos presentados polo alumno 40
Objective test A38 A39 B1 B2 B3 B4 B6 C4 C6 C7 Evaluación dos coñecementos do alumno sobre a base teórica da materia 50
 
Assessment comments

Aqueles alumnos que houberan solicitado a dispensa académica deberán poñerse en contacto cos profesores da asignatura para concretar o método de seguimento e a preparación da evaluación.


Sources of information
Basic DONAIRE VILLA, F. J. (2017). La protección jurídica de los derechos de autor de los creadores de videojuegos: ¿statu quo? Perspectivas y desafíos. Trama editorial
BOUZA LÓPEZ, M. A. (1997). La protección jurídica de los videojuegos. Madrid. Marcial Pons
PALOMAR OLMEDA, A. (2017). Régimen Jurídico de las Competiciones de Videojuegos: La necesidad de un marco juridico para los videojuegos en España. Madrid. Difusión Jurídica y Temas de Actualidad
NABEL, D. D. & CHANG, B. (2018). Video Game Law in a Nutshell. St. Paul , MN (USA). West Academic Publishing

Información en internet:

· Organización mundial de la Propiedad Intelectual (OMPI): https://www.wipo.int/copyright/es/activities/video_games.html

· Asociación Española de Videojuegos: http://www.aevi.org.es

· Derecho e industria de los videojuegos: https://develaw.com

· Inter Iuris: http://www.interiuris.com/blog/category/videojuegos/

· Eduardo Lagarón: http://www.eduardolagaron.com/category/derecho-de-los-videojuegos/

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
“Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
            A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
             •  Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático
             •  Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
             •  En caso de ser necesario realizalos en papel:
                  -     Non se empregarán plásticos
                 -      Realizaranse impresións a dobre cara.
                 -      Empregarase papel reciclado.
                 -      Evitarase a impresión de borradores.


Ademais:
• Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural
• Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais
• Incorpórase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…)
• Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
• Deberanse detectar situacións de discriminación e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.