Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Sistemas Térmicos, Coxeración e Biomasa Código 730547003
Titulación
Máster Universitario en Eficiencia Enerxética e Sustentabilidade
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Casteleiro Roca, José Luis
Correo electrónico
jose.luis.casteleiro@udc.es
Profesorado
Casteleiro Roca, José Luis
Correo electrónico
jose.luis.casteleiro@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia pretende dar ao alumno coñecementos sobre os distintos Sistemas Térmicos utilizados na actualidade; Ademais, tamén se explicarán os diferentes Sistemas de Coxeración empregados para aumentar a eficiencia das instalacións; e a Biomasa presentarase como unha opción para pasar ás enerxías renovables.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 CE5 - Analizar o consumo de enerxía e os seus custos asociados
A7 CE7 - Ter coñecemento dos fundamentos, potencialidades, tecnoloxía, aplicacións e normativas das fontes de enerxía renovables
A8 CE8 - Analizar e incluír as enerxías renovables en diferentes instalacións
A9 CE9 - Tomar decisións nun entorno tecnolóxico onde se utilizan materiais en aplicacións de eficiencia
A11 CE11 - Deseñar e analizar sistemas de coxeración
A12 CE12 - Deseñar e analizar sistemas de biomasa
A13 CE13 - Analizar, aplicar e optimizar sistemas de uso enerxético
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B5 CB10 - Que os estudantes teñan as habilidades de aprendizaxe que lle permitan seguir estudando dun xeito que será en gran parte autodirixido ou autónomo
B11 CG6 - Adquirir novos coñecementos e habilidades relacionadas co ámbito profesional do máster
B14 CG9 - Aplicar os coñecementos das ciencias e tecnoloxías avanzadas á práctica profesional ou investigadora de eficiencia
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C5 CT5 - Comprender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios dos que dispoñen os emprendedores
C6 CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C8 CT8 - Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os problemas ambientais relacionados coa xeración de enerxía eléctrica AM5
AM7
AM9
BM5
BM11
CM3
CM8
Analizar e saber deseñar sistemas baseados en bomba de calor AM7
AM9
AM13
BM2
BM11
CM3
CM6
Analizar e saber deseñar sistemas de coxeración AM8
AM9
AM11
BM5
BM14
CM5
CM6
Analizar e saber deseñar sistemas de xeración de biomasa AM5
AM8
AM12
BM2
BM14
CM5
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Contidos descritos no informe de verificación Problemas ambientais na xeración Sistemas baseados en bomba de calor. Utilización da calor residual. Coxeración de biomasa.
Tema 1: Problemática medioambiental 1.1. Problemas medioambientais

1.2. Solucións ós problemas medioambientais. Enerxías renovables
Tema 2: Sistemas baseados en bomba de calor 2.1. Principio de funcionamento dunha bomba de calor

2.2. Instalacións baseadas en bomba de calor

2.3. Dimensionamento das instalacións
Tema 3: Aproveitamento da calor residual. Coxeración 3.1. Aspectos xerais da coxeración

3.2. Tecnoloxía aplicada á coxeración e trixeración

3.3. Plantas de coxeración e trixeración
Tema 4: Biomasa 4.1. Fontes enerxéticas

4.2. Residuos sólidos urbanos

4.3. Proceso de utilización da biomasa

4.4. Aplicacións domésticas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A11 A12 A13 B14 C8 1 25 26
Proba mixta A8 A9 B5 C5 2 12 14
Sesión maxistral A11 A12 A13 B2 C3 14 25 39
Solución de problemas A5 A7 B11 C6 20 25 45
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Realización dun traballo individual dun tema concreto da asignatura e posta en común en grupo para compartir coñecemento. Posteriormente os traballos uniranse nun común e presentarase en clase por grupos.
Proba mixta Consiste na realización dunha proba obxectiva de aproximadamente 3 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A orde dos temas impartidos non terá que ser o descrito na guía docente. Ademais, haberá temas que se poidan ver conjuntamente no desenvolvemento doutros, xa que a división entre eles pode non ser estrita.
Solución de problemas Resolución de exercicios e problemas concretos no aula, a partir dos coñecementos que se explicaron.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutorías personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A5 A7 B11 C6 Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía 5
Obradoiro A11 A12 A13 B14 C8 Realización dun traballo individual e en grupo, así como a súa exposición en clase 35
Proba mixta A8 A9 B5 C5 Exame tipo proba obxectiva 60
 
Observacións avaliación

No marco das "Prácticas de laboratorio" poderanse incluir aspectos tales coma a asistencia a clase, traballo persoal, actitude, etc., para axudar á obtención do aprobado.

A "Proba mixta" dividirase nun test e unhas preguntas.

É necesario superar o 15% da puntuación no test da "Proba mixta" para aprobar, así coma ter aprobados os trabajos recollidos dentro da metodoloxía de "Obradoiro".

Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212)", serán evaluados da mesma forma, permitindo unha semana máis de marxe nas entregas de tarefas.

Para a segunda oportunidade non haberá un segundo plazo de entrega de traballos, e a evaluación farase de maneira similar á da primeira oportunidade.

Os criterios de avaliación da convocatoria adiantada de decembro serán iguais ós da segunda oportunidade do curso anterior.


Fontes de información
Bibliografía básica García Garrido, Santiago (2012). Centrales termoeléctricas de biomasa. Fuenlabrada: Renovetec
Sala Lizarraga, José María (1994). Cogeneración: aspectos termodinámicos, tecnológicos y económicos. Bilbao: Universidad del País Vasco, Servicio Editorial

Bibliografía complementaria Villares Martín, Mario (2003). Cogeneración. Madrid: Fundación Confemetal
Boyce, Meherwan P. (2010). Handbook for cogeneration and combined cycle power plants. New York: ASME


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

  1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

  1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías