Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Instalacións e Edificios Intelixentes e Sostibles Código 730547006
Titulación
Máster Universitario en Eficiencia Enerxética e Sustentabilidade
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Casteleiro Roca, José Luis
Correo electrónico
jose.luis.casteleiro@udc.es
Profesorado
Casteleiro Roca, José Luis
Correo electrónico
jose.luis.casteleiro@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia pretende dar ao alumno coñecementos sobre os distintos sistemas utilizados nos edificios para aumentar a súa eficiencia y volvemos máis sostibles e respetuosos co medio ambiente. Estudiarase a aplicación de sistemas domóticos para entender como facer que as instalacións poidan mellorar a súa eficiencia.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 CE2 - Analizar e aplicar medidas de aforro e eficiencia enerxética nos sectores industrial, terciario e residencial
A4 CE4 - Aplicar métodos de análise de datos para a creación de sistemas enerxéticos eficientes
A9 CE9 - Tomar decisións nun entorno tecnolóxico onde se utilizan materiais en aplicacións de eficiencia
A16 CE16 - Buscar, analizar, identificar e aplicar novas fontes de enerxía eléctrica ou novas técnicas de xestión da electricidade baixo criterios como a eficiencia, a sustentabilidade ou a cooperación, así como a utilización destas en novas aplicacións
A17 CE17 - Aplicar a metodoloxía BIM para a sustentabilidade e a eficiencia enerxética
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 CB8 - Que o alumnado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B6 CG1 - Busca e selecciona alternativas considerando as mellores solucións posibles
B11 CG6 - Adquirir novos coñecementos e habilidades relacionadas co ámbito profesional do máster
B16 CG11 - Avaliar a aplicación das tecnoloxías emerxentes no ámbito da enerxía e do medio ambiente
B18 CG13 - Plantexar e resolver problemas, interpretar un conxunto de datos e analizar os resultados obtidos; no ámbito da eficiencia enerxética e da sustentabilidade
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C6 CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social
C8 CT8 - Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Analizar e saber deseñar sistemas de autoconsumo con enerxías renovables AM2
AM9
BM1
BM6
BM16
CM3
CM7
Analizar e saber deseñar sistemas de domótica de vivendas e edificios AM4
AM16
AM17
BM3
BM11
CM3
CM8
Analizar e saber aplicar os conceptos de edificio/instalación sostible AM4
AM9
BM6
BM18
CM6
CM7

Contidos
Temas Subtemas
Edificios sostibles
Autoconsumo con enerxías renovables
Illamento térmico
Domótica e novas tecnoloxías
Arquitectura circular
Deseño biofílico
Técnicas e dispositivos emerxentes

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A2 A9 A16 B1 B6 B16 B18 C3 C6 1 25 26
Proba mixta A4 C8 2 12 14
Solución de problemas A4 A17 B11 20 25 45
Sesión maxistral A4 B3 B16 C7 14 25 39
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Realización dun traballo individual dun tema concreto da asignatura e posta en común en grupo para compartir coñecemento. Posteriormente os traballos uniranse nun común e presentarase en clase por grupos.
Proba mixta Consiste na realización dunha proba obxectiva de aproximadamente 3 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos.
Solución de problemas Resolución de exercicios e problemas concretos no aula, a partir dos coñecementos que se explicaron.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A orde dos temas impartidos non terá que ser o descrito na guía docente. Ademais, haberá temas que se poidan ver conjuntamente no desenvolvemento doutros, xa que a división entre eles pode non ser estrita.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutorías personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A2 A9 A16 B1 B6 B16 B18 C3 C6 Realización dun traballo individual e en grupo, así como a súa exposición en clase 35
Proba mixta A4 C8 Exame tipo proba obxectiva 60
Solución de problemas A4 A17 B11 Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía 5
 
Observacións avaliación

No marco das "Prácticas de laboratorio" poderanse incluir aspectos tales coma a asistencia a clase, traballo persoal, actitude, etc., para axudar á obtención do aprobado.

A "Proba mixta" dividirase nun test e unhas preguntas.

É necesario superar o 15% da puntuación no test da "Proba mixta" para aprobar, así coma ter aprobados os trabajos recollidos dentro da metodoloxía de "Obradoiro".

Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212)", serán evaluados da mesma forma, permitindo unha semana máis de marxe nas entregas de tarefas.

Para a segunda oportunidade non haberá un segundo plazo de entrega de traballos, e a evaluación farase de maneira similar á da primeira oportunidade.

Os criterios de avaliación da convocatoria adiantada de decembro serán iguais ós da segunda oportunidade do curso anterior.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

  1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

  1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías