Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Eficiencia nos Sistemas Eléctricos Código 730547012
Titulación
Máster Universitario en Eficiencia Enerxética e Sustentabilidade
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Graña Lopez, Manuel angel
Correo electrónico
manuel.grana@udc.es
Profesorado
Graña Lopez, Manuel angel
Méndez Sanmartín, Cristian
Correo electrónico
manuel.grana@udc.es
cristian.mendez@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Para conseguir que as instalacións eléctricas e os receptores que as constitúen, traballen dunha maneira correcta e que traballen dunha maneira eficiente desde un punto de vista eléctrico, hanse de primeiramente identificar e logo cuantificar dunha maneira correcta as ineficiencias que nos podemos atopar presentes en calquera sistema eléctrico, tales como os desfasamentos entre a tensión e a corrente, a falta de simetría e a falta de linealidad nos seus circuítos, unha vez establecidas estas ineficiencias, mostrásense os dispositivos que nos permiten corrixilas, de maneira que se logre unha mellora na eficiencia da instalación ou circuíto.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Aplicar metodoloxías e normativas para unha xestión eficiente da enerxía
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B6 CG1 - Busca e selecciona alternativas considerando as mellores solucións posibles
B7 CG2 - Desenvolver habilidades de análise e síntese; fomentar a discusión crítica, defender argumentos e sacar conclusións
B11 CG6 - Adquirir novos coñecementos e habilidades relacionadas co ámbito profesional do máster
B15 CG10 - Coñecer a lexislación e a normativa vixente aplicable ao sector das enerxías renovables e da eficiencia enerxética
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumno identificará os diversos fenómenos (reactivos, desequilibrios e harmónicos) que se poden atopar nun sistema ou instalación eléctrica, que reducen a súa eficiencia, saberá cuantificar a súa importancia e procederá a propor a mellor solución para eles, de xeito que o sistema sexa o máis eficiente posible desde o punto de vista eléctrico, de acordo coas normas e normativas vixentes. AM1
BM1
BM6
BM7
BM11
BM15
CM3

Contidos
Temas Subtemas
Introdución ás ineficiencias nos sistemas eléctricos. Introdución.
Teoria Unificadora da Potencia Eléctrica.
Compensación da potencia reactiva. Introdución.
Caracterización e medida da enerxía reactiva.
Equipos de compensación do cos fi.
Equilibrado dos sistemas eléctricos a tres e catro fíos. Introdución. Teorema de Stokvis-Fortescue.
Caracterización e medida da energia de desequilibrio.
Circuítos equivalentes de receptores e instalacións.
Eliminación de desquilibrios. Filtros de secuencia.
Cargas Distorsionantes.
Introdución.
Orixe dos sinais periódicos non senoidales.
Factores dos sinais periódicos.
Limites sobre armonicos.
Potencia de distorsión.
Corrección de perturbacións. Introdución.
Norma UNE-EN-61642. Filtros de harmónicos.
Filtros de rexeitamento.
Filtros de Absorción.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva B1 B6 B7 3 12 15
Prácticas de laboratorio B6 B11 12 6 18
Traballos tutelados B15 C3 0 12 12
Sesión maxistral A1 B11 B15 9 18 27
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba de avaliación onde o alumno deberá demostrar o seu grado de aprendizaxe dun xeito obxetivo.
Prácticas de laboratorio As practicas de laboratorio son una actividade fundamental para a aprendizaxe desta materia. Consisten en supostos prácticos onde o alumno deberá demostrar os coñecementos teóricos adquiridos.
Traballos tutelados Desenvolmemento de tarefas, que permiten asentar os coñecementos teóricos e prácticos, que poden ir dende formular problemas e traballos breves o sinxelos ata outros con certa complexidade.
Sesión maxistral Actividade presencial na aula, onde se establecerán os conceptos fundamentais da materia. Realizarase mediante unha exposición oral, complementada con medios audiovisuais e multimedia, é cuxo fin transmitir os coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Realízanse nas correspondentes tutorías, onde a iniciativa do alumno resólvense, ou aclaran as posibles dúbidas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B15 C3 Poderanse realizar a cabo varios traballos tutelados ao longo do curso, sendo a súa entrega obrigatoria e que tratasen sobre problemas ou supostos prácticos relacionados coa materia.

Os traballos tutelados, son o 50% da nota final da materia, que será sumada á nota obtida na proba obxectiva, sempre que esta sexa cualificada con polo menos 3.0 puntos sobre 10.0 puntos.
50
Proba obxectiva B1 B6 B7 Nas datas fixadas oficialmente polo centro, realizásese esta proba final.

A proba pode alternar preguntas tipo problema ou cuestións teóricas, e representa o 40% da nota final da materia.
40
Prácticas de laboratorio B6 B11 As prácticas son obrigatorias, e é necesario realizalas para poder superar a materia.

As prácticas representan un 10% da nota final da materia, e sumásese á nota obtida na proba teórica sempre que esta sexa superior a 3.0 puntos sobre 10.0 puntos.
10
 
Observacións avaliación
Todas as actividades que contribúen á nota final do alumno, serán cualificados sobre 10.0 puntos.

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
León Martínez, V; Montañana Romeu, J. (2017). Circuitos Conductivos Lineales. Universidad Politénica de Valencia
Bacells, Josep y otros (2011). Eficiencia en el uso de la Energía Eléctrica. Marcombo
León Martínez, Vicente; Montañana Romeu, Joaquín (2001). Ineficiencias de los Sistemas Eléctricos. Universidad Politécnica de Valencia

Bibliografía complementaria Graña López, Manuel Ángel, León Martínez, Vicente y Montañana Romeu, Joaquín. (2012). Fenómenos de desfase en sistemas trifásicos desequilibrados lineales.. Editorial Académica Española
Félice, E. (2001). Perturbaciones Armónicas. Paraninfo Thomson
Singh, Bhim; Chandra Ambrish (2015). Power Quality. Problems and Mitigation Techniques. Wiley&Sons
Sastry Vadam, R; Sarma, Mulukutla (2009). Power Quality. VAR Compensation in Power Systems. CRC Press
Hofman, Wolfgang; Schlabbach, J. (2012). Reactive Power Compensation. Wiley&Sons


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Calidade do Servizo Eléctrico/770523014

Materias que continúan o temario

Observacións
<p>Requírense coñecementos previos de análise de circuítos en corrente contínua, alterna e trifásica, así como de compoñentes simétricas.</p><p>Noutro orden de cousas, para axudar a acadar un ambiente inmediato sostido e cumprir o obxectivo da acción número 5: "Ensino e investigación ambiental e social sa e sostible" do "Plan de Acción do Campus Verde de Ferrol":</p><p>             A entrega dos traballos documentais feitos neste asunto:</p><p>               • Pedirase en formato virtual e / ou soporte informático</p><p>               • Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimir</p><p>               • Se é necesario facelos en papel:</p><p>                   - Os plásticos non serán utilizados</p><p>                   - As impresións realizaranxe a dobre cara.</p><p>                   - Usarase o papel reciclado.</p><p>                   - Evitarase a impresión de borradores.</p><p>• Debe haber un uso sostible dos recursos ea prevención de impactos negativos sobre o medio natural.</p>


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías