Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Sistemas Eólicos, Hidráulicos e Mariños Código 730547005d
Titulación
Máster Universitario en Eficiencia Enerxética e Sustentabilidade (a distancia)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Rodríguez Charlón, Santiago Ángel
Correo electrónico
santiago.rodriguez.charlon@udc.es
Profesorado
Rodríguez Charlón, Santiago Ángel
Correo electrónico
santiago.rodriguez.charlon@udc.es
Web
Descrición xeral Fundamentos de conversión de enerxía eólica, hidráulica e mariña. Estrutura, elementos e características dos xeradores eólicos, hidráulicos e mariños. Métodos de cálculo da enerxía xerada. Metodoloxía para o deseño de parques eólicos, hidráulicos e mariños, así como a análise de impactos. Avaliación de sistemas: aspectos tecnolóxicos, económicos e legais.

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 CE7 - Ter coñecemento dos fundamentos, potencialidades, tecnoloxía, aplicacións e normativas das fontes de enerxía renovables
A8 CE8 - Analizar e incluír as enerxías renovables en diferentes instalacións
A13 CE13 - Analizar, aplicar e optimizar sistemas de uso enerxético
A14 CE14 - Deseñar e analizar sistemas eólicos
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B5 CB10 - Que os estudantes teñan as habilidades de aprendizaxe que lle permitan seguir estudando dun xeito que será en gran parte autodirixido ou autónomo
B9 CG4 - Extraer, interpretar e procesar información, de diferentes fontes, para a súa utilización no estudo e análise
B11 CG6 - Adquirir novos coñecementos e habilidades relacionadas co ámbito profesional do máster
B16 CG11 - Avaliar a aplicación das tecnoloxías emerxentes no ámbito da enerxía e do medio ambiente
C2 CT2 - Dominar a expresión e comprensión oral e escrita dunha lingua estranxeira
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C5 CT5 - Comprender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios dos que dispoñen os emprendedores
C6 CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social
C8 CT8 - Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Permitir o acceso ao coñecemento da influencia que os distintos procesos e sistemas empregados teñen no Medio, así como dos mecanismos para limitar a dita influencia AM7
BM2
BM5
BM9
BM11
BM16
Coñecer as diferentes técnicas e procesos tecnolóxicos para a transformación da enerxía eólica, hidráulica e mariña en enerxía eléctrica AM8
AM13
BM9
BM11
CM2
CM6
Formar o alumno nas técnicas de estudo e desenvolvemento de proxectos de enerxía eólica, hidráulica e mariña que poidan ser empregadas no ámbito profesional BM11
CM3
CM5
CM7
CM8
Dotar ao alumno dos coñecementos e habilidades necesarias para poder desenvolver tarefas específicas no ámbito da enerxía eólica, hidráulica e mariña no ámbito das empresas do sector. AM7
AM8
BM2
BM11
CM6
CM8
Coñecer os fundamentos que rexen o comportamento do vento desde o punto de vista físico, e familiarizar ao alumno co proceso de conversión da enerxía eólica, hidráulica e mariña AM7
AM8
AM13
AM14
BM2
BM5
CM7
Coñecer os elementos e dispositivos dun sistema de xeración eólica, hidráulica e mariña, así como as súas características e principios de funcionamento AM7
AM8
AM13
AM14
BM2
BM5
CM7
Aprender a determinar a resposta dun sistema eólico, especialmente desde o punto de vista da xeración de enerxía, así como determinar os factores que inflúen na dita resposta e o seu impacto na conversión en enerxía eléctrica AM7
AM8
AM13
AM14
BM2
BM5
BM11
CM5
CM8

Contidos
Temas Subtemas
SISTEMAS EÓLICOS -Situación Actual do Sector Eólico
-Impacto Medioambiental dun parque eólico
-Analise do Recurso Eólico
-Aeroxeradores: tipoloxías e os seus compoñentes
-Deseño de Parques Eólicos
-Montaxe de Parque Eólicos
-Energía Eólica Offshore
SISTEMAS HIDRAÚLICOS -Tipoloxías de minicentrais hidroeléctricas
-Deseño dun aproveitamento hidroeléctrico
-Instalacions de obra civil
-Equipamento electromecánico
-Factores económicos, administrativos e medioambientais
SISTEMAS MARINOS Tecnoloxías:
-Unidimotriz
-Mareomotriz
-Gradiente Salino
-Maremotérmica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A7 A8 A13 A14 B2 B5 C7 6 20 26
Traballos tutelados A7 A8 B2 B5 B9 B11 B16 C2 C3 C5 C8 0 35 35
Seminario A7 B5 B16 C5 C6 C7 2 2 4
Proba obxectiva A7 A13 B2 4 5 9
Sesión maxistral A7 A8 A13 A14 B2 B5 B9 B11 B16 C2 C3 C5 C6 C7 C8 23 23 46
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Proporánse problemas ou supostos relacionados coa materia
Traballos tutelados Proporase a realización dun ou varios proxectos de instalacións de enerxía eólica, hidrúlica ou marinas dos que haberá que presentar unha memoria e realizar unha exposición
Seminario Consistirán en conferencias impartidas por profesionais do sector
Proba obxectiva Ao final do cuadrimestre, nas datas determinadas polo calendario do Máster, realizarase unha proba obxectiva na que se avalíen os coñecementos adquiridos na materia, tanto das clases como dos seminarios
Sesión maxistral Revisaranse os contidos do temario durante as clases para expor os principais conceptos que permitan ao estudante a
realización de problemas e traballos relacionados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O profesor estará dispoñible en horario de tutorías para atender as dúbidas ou realizar as aclaracións que poidan xurdir ao longo do curso tanto en forma presencial, teams ou a través do seu correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A7 A8 A13 A14 B2 B5 C7 Durante o curso proporánse alguns problemas que os estudantes han de resolver no horario dunha das clases para ser avaliados. 20
Traballos tutelados A7 A8 B2 B5 B9 B11 B16 C2 C3 C5 C8 Os alumnos proporán o alcance do seu traballo, totalmente relacionado coa materia da asignatura, e deberá ser aprobado polo profesor para a sua execución.
Os traballos deberán ser expostos oralmente na clase.
30
Proba obxectiva A7 A13 B2 Nas datas oficiales fixadas polo calendario do Máster realizárase unha proba obxectiva 50
 
Observacións avaliación
<p>Na 2ª oportunidade a
avaliación consistirá na&nbsp; proba obxectiva (50%),
mantendo a mesma nota obtida durante o curso da solución de problemas (20%) e nos traballos tutelados(30%)</p>

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
&lt;p&gt;Para ayudar a conseguir un entorno inmediato sostenible y cumplir con el objetivo de la acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sostenible ambiental y social” del &quot;Plan de Acción Green Campus Ferrol&quot;:&lt;/p&gt;&lt;div&gt;&lt;br /&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;La entrega de los trabajos documentales que se realicen en esta materia se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático, sin necesidad de imprimirlos.&lt;/div&gt;


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías