Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Auditorías e Servizos Enerxéticos Código 730547009d
Titulación
Máster Universitario en Eficiencia Enerxética e Sustentabilidade (a distancia)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Masdias y Bonome, Antonio
Correo electrónico
antonio.masdias@udc.es
Profesorado
Masdias y Bonome, Antonio
Correo electrónico
antonio.masdias@udc.es
Web
Descrición xeral Los conocimientos que se pretenden con esta asignatura están alineados con los requisitos exigidos para ejercer la actividad profesional de auditor energético según el Real Decreto 56/2016 por el que se transpone de la Directiva 2012/27/UE de eficiencia energética, en lo referente a auditorías energéticas, proveedores de servicios energéticos y promoción de la eficiencia.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Aplicar metodoloxías e normativas para unha xestión eficiente da enerxía
A2 CE2 - Analizar e aplicar medidas de aforro e eficiencia enerxética nos sectores industrial, terciario e residencial
A3 CE3 - Elaboración de auditorías enerxéticas
A4 CE4 - Aplicar métodos de análise de datos para a creación de sistemas enerxéticos eficientes
A5 CE5 - Analizar o consumo de enerxía e os seus custos asociados
A9 CE9 - Tomar decisións nun entorno tecnolóxico onde se utilizan materiais en aplicacións de eficiencia
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados de forma clara e sen ambigüidades
B5 CB10 - Que os estudantes teñan as habilidades de aprendizaxe que lle permitan seguir estudando dun xeito que será en gran parte autodirixido ou autónomo
B6 CG1 - Busca e selecciona alternativas considerando as mellores solucións posibles
B8 CG3 - Incorporar o seu propio vocabulario para expresarse con precisión nunha comunicación eficaz, tanto escrita como oral
B9 CG4 - Extraer, interpretar e procesar información, de diferentes fontes, para a súa utilización no estudo e análise
B13 CG8 - Aplicar os coñecementos teóricos á práctica
B15 CG10 - Coñecer a lexislación e a normativa vixente aplicable ao sector das enerxías renovables e da eficiencia enerxética
B16 CG11 - Avaliar a aplicación das tecnoloxías emerxentes no ámbito da enerxía e do medio ambiente
B17 CG12 - Desenvolver a capacidade de asesorar e orientar sobre a mellor vía ou canle para optimizar os recursos enerxéticos en relación coas enerxías renovables
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto oralmente como por escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 CT2 - Dominar a expresión e comprensión oral e escrita dunha lingua estranxeira
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero
C5 CT5 - Comprender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios dos que dispoñen os emprendedores
C6 CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social
C8 CT8 - Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no progreso socioeconómico e cultural da sociedade
C9 CT9 - Ter a capacidade de xestionar tempo e recursos: elaborar plans, priorizar actividades, identificar críticas, fixar prazos e cumprilos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento da normativa e lexislación necesaria para a realización de Auditorías Enerxéticas AM1
BM2
BM9
BM15
CM5
Detectar e avaliar as diferentes oportunidades de aforro mediante a contratación de Servizos Enerxéticos e o seu impacto nos custos enerxéticos e de mantemento, así como outros beneficios e custos asociados AM1
AM2
BM13
BM17
Obter un coñecemento real do consumo enerxético e os seus custos asociados AM3
AM5
BM4
BM17
Identificar e caracterizar os factores que inciden no consumo de enerxía nas instalacións AM5
BM6
BM16
Coñecer, deseñar, xestionar e manter os diferentes Servizos que pode prestar un Provedor de Servizos Enerxéticos AM1
AM4
AM5
AM9
BM4
BM5
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9
Cuantificación e comprobación do aforro das Empresas de Servizos Enerxéticos (ESEs) AM1
AM2
AM5
BM1
BM2
BM8
Aplicar metodoloxías e programas de xestión eficiente da enerxía, mediante a implantación de Sistemas de Xestión da Enerxía (SXEn) AM1
AM2
AM4
BM2
CM5

Contidos
Temas Subtemas
Marco lexislativo e normas implicadas. Marco Legislativo, estructura.
Directivas Europeas.
Legislación Nacional. Real Decreto 56/2016.
Normas Aplicadas.
Instalaciones consumidoras de energía.
Auditorías Enerxéticas: Estrutura, deseño e metodoloxías para a súa elaboración. Requisitos Generales.
Estructura de una Auditoria.
Diseño, Equipos y metodologías.
Auditorias en Edificios, Procesos y Transporte.
Sistemas de Xestión da Enerxía (SXEn) e a súa implantación. Evolución y Alcance actual.
Sistemas SGE.
Desarrollo e Implantación.
Servizos Enerxéticos. Clasificación y categorías.
Creación de Servicios Energéticos
Proveedores de Servicios Energéticos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A5 A9 B1 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B15 B16 B17 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 0 13 13
Proba obxectiva A1 A2 A3 A5 B16 C2 C3 C4 C5 1 10 11
Prácticas a través de TIC A1 A2 A3 A5 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B13 B15 B16 B17 C1 C2 C3 C4 C5 0 20 20
Lecturas A1 A2 A3 A5 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B15 B16 B17 C1 C2 C3 C4 C5 0 30 30
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Comprende el estudio, análisis de soluciones e implantación de las mismas.
Proba obxectiva Se realizará un examen a la finalización del curso.
Prácticas a través de TIC
Comprende la elaboración de las prácticas que serán tanto en laboratorio o equipos especializados de registro o medición de consumos, como con asistencia de T.I.C.
Lecturas Exposición mediante sesión magistral y apoyo de T.I.C.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Tanto en el estudio de casos como en las prácticas se realizará una atención y seguimiento personalizado que podrá ser, no solo en la parte presencial sino también mediante el uso de las TIC o el correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A5 A9 B1 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B15 B16 B17 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Se proponen durante el curso diversos casos prácticos tanto en grupo como de
análisis individual que serán tutorizados y supervisados por el profesor, evaluando el
trabajo , esfuerzo y resultados alcanzados.
30
Proba obxectiva A1 A2 A3 A5 B16 C2 C3 C4 C5 Comprende la elaboración del examen final de la asignatura. 40
Prácticas a través de TIC A1 A2 A3 A5 B2 B4 B5 B6 B8 B9 B13 B15 B16 B17 C1 C2 C3 C4 C5 El alumno deberá elaborar unas prácticas obligatorias, además de los trabajos o
casos planteados.
Las prácticas serán obligatorias para la superación de la asignatura.
30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías